[OT] Skjortemärken för personer med korta armar?

soderguy

Ny medlem
Hej allihopa,

För personer som har armar som är kortare än genomsnittet, vilket märke skulle du rekommendera för skjortor?

---------------------------------------------------

Fixat OT

/Moderator

Senast redigerad av en moderator:
Plättlätt.

Beställ på nätet.
Charles thyrwitt, hawes and curtis, tmlevin eller varför inte la chemise?

Alla ovanstående kan leverera med kortare armar.

Spacekitty sa:
Märkligt att skapa ett konto och fråga om något icke cykelrelaterat direkt efter.

Särskilt på ett cykelforum där många användare snarare har problem att hitta kläder i rätt längd men som inte sitter som tält.

//j

a-funny-T-Rex-toilet-paper-picture.jpg

Jacoba sa:
Plättlätt.

Beställ på nätet.

Jag har redan provat Charles Thyrwitt och TMLevin när jag var i London, men ärmarna är tyvärr för långa. Jag ska besöka La Chemise butiken och prova Hawes and Curtis, tack för tipset!!

det finns ju ärmringar om man vill dra upp manchetten lite, så att klockan syns.

kör långärmat när jag cyklar i skogen för att hindra hudskrap, annars helst kortärmat. när det gäller skjortor i princip alltid kortärmat, utom typ nobelfesten.

tror kvinnor uppskattar att se våra underarmar;)

Suitsupply har ganska korta ärmar på kostymerna. Kanske kan vara något. Vet dock inte om skjortorna är ngt att rekommendera. Annars tycker jag att tailorstore fungerade över förväntan och hade bra tyger

Bor du i närheten av Gbg eller Malmö? Då kan du prova Pelote - måttning sker i deras butiker och sen så sys skjortan upp till dig, till skillnad från exvis Tailorstore, där du måttar själv.

soderguy sa:
Jacoba sa:
Plättlätt.

Beställ på nätet.

Jag har redan provat Charles Thyrwitt och TMLevin när jag var i London, men ärmarna är tyvärr för långa. Jag ska besöka La Chemise butiken och prova Hawes and Curtis, tack för tipset!!

Jag har samma problem, men jag har några Tyrwhitt-skjortor och de funkar. De har ju flera olika ärmlängder att välja på.

Annars är det måttbeställt som gäller.

Tillbaka
Topp