[OT] Skönt att vara ung..

Det där är såå koolt. Fatta hur grumt det blir när första stället öppnar som har en maxgräns på 23 för tjejer. Ingen är sur, bitter eller har stor röv.

Idoter, varför klagar dom? Det är väl lika fel som att ha 21 som nedre åldersgräns på vissa ställen... Inte mer orättvist.

=David skrev:
-------------------------------------------------------
> Det där är såå koolt. Fatta hur grumt det blir när
> första stället öppnar som har en maxgräns på 23
> för tjejer. Ingen är sur, bitter eller har stor
> röv.
>
Tjena!

I'm on!! Helt perfekt!! :D

Wasabi skrev:
> Heter man Octavius är det inte så konstigt om man
> är sur och bitter... stackars kille.
>

Vad heter han i efternamn? Skoda? Vilken pellejöns. Jag vill hänga på Davids krog.
/J

Jag får nog JOBBA på =Davids krog, för jag är nog för gammal för att komma in. Men om jag jobbar där så kan jag dricka till personalpris och bjuda sub-23orna på efterfest. Det blir bra.

Markus F skrev:
> Jag får nog JOBBA på =Davids krog, för jag är nog
> för gammal för att komma in. Men om jag jobbar där
> så kan jag dricka till personalpris och bjuda
> sub-23orna på efterfest. Det blir bra.
>
Tjena!

Markus.. Är det något du inte berättat för oss?? Är ganska säker på att =David satte 23 års gränsen på enbart den kvinnliga delen av befolkningen.. men visst om du vill falla under den gruppen så ska jag inte hindra dig...

Aha, det var BRUDARNA som skulle vara max 23! Jag skulle alltså släppas in trots att jag är dirty old lobster.
Fan vad fint,nu blir jag nästan rörd. Men jag kan ju jobba extra i baren i alla fall, det är bra att kunna bjuda på en drink och så där. Vid min ålder måste man ta till varje knep som finns.

Tjena!

MAruks.. Vet inte om det är så bra idé, om alla happyiter som jobbat som bartender (Dom jag vet: Du, jag =David, kaijan (?), n¨n till som jag glömt bort), skulle jobba i baren, så skulle vi ju bara dricka upp spriten själva eller bjuda bort den till hon med den djupa urringen och dom stora ögonen.. det skulle ju bli svindyrt i längden..

Vi får jobba i skift. Det går inte att ha oss där samtidigt.
(fast Kaijan är ju pålitlig, det är osunt låga mängder öl som passerar hans lever)

ROXYYY?!?! KOM HIT!!!! Jag behöver förstärkning! ;)

om ni vill att tjejerna ska va max 23, vill jag att killarna ska va max 23, gärna med 8 rutor på magen och stora biceps, feting hojj och rätt många dh-vinster i bagaget! ;)

E-beth, det är OK om du vill öppna ett ställe med dom reglerna. Jag kan jobba i din bar också, det kommer att vara proppat med tjejer som inte får napp på snyggingarna så då kan jag bjuda på drinkar och efterfest där också.

Senast redigerad av en moderator:
E-beth skrev:

> om ni vill att tjejerna ska va max 23, vill jag
> att killarna ska va max 23, gärna med 8 rutor på
> magen och stora biceps, feting hojj och rätt många
> dh-vinster i bagaget! ;)
tom_of_finland.gif

=David skrev:
> Markus hur gammal tror du jag är egentligen?
> Haha..
Jag att du är tjugonioochetthalvt och att du kommer att vara det i minst tjugofem år till.
Eftersom E-beth fick en bild får du också en :
cherry%20existence-essence2.jpg

Mollo får ingen egen bild utan får dela med dig eller E-beth, det är valfritt.

Markus F skrev:
> Vi får jobba i skift. Det går inte att ha oss där
> samtidigt.
> (fast Kaijan är ju pålitlig, det är osunt låga
> mängder öl som passerar hans lever)
>
> ----------------
> 300% more steel
> 500% more man

Har lyckats droppa 6 kg sen Juli så man vill ju inte förstöra med öl.
Nu sitter jag och smuttar på en Auchentoshan=)

Senast redigerad av en moderator:
Det är stor risk för att jag börjar dricka för mycket och bråka med ungdomar om jag går ut på krogen så det är ju helt i sin ordning att diskriminera oss över 35..

Johan S: Lika rätt som att diskriminera dom under 21-23 på vissa ställen. Vad är det som säger att bara för att jag är 18 så är jag stökigare än någon som är 21?

Kan nästan hålla med er båda, muerto & johan s... oftast är killar som jobbigast i åldrarna 21-24 år ;)
Först är de så himla söta och trevliga, men sedan händer det nått där efter 20... och det blir inte bra förens de bli 25+ !!

Muerto skrev:
> Johan S: Lika rätt som att diskriminera dom under 21-23 på vissa ställen. Vad är det som säger att
> bara för att jag är 18 så är jag stökigare än någon som är 21?

Ingenting, däremot har du med största sannolikhet mindre pengar att spendera. ;-) Att släppa in unga tjejer funkar däremot, eftersom det ofta finns äldre killar på plats som bjuder dem på dyra drinkar. Men hur vanligt är det med kvinnor i 25-30 års ålder som bjuder 18-åriga grabbar? Näe, dålig affär för krögaren helt enkelt.

Så... För att sammanfatta, det finns tre kategorier, mest önskvärda först:

1 - 25-35 bast: Relativt skötsamma, har bra koll och hyfsat med stålar. Köper hellre en drink för 90:- än fulöl för 30:-, och hinner då spendera mer pengar under en längre period innan de däckar.

2 - 35+ bast: Går inte ut så ofta, så de försöker ta igen ett helt år inom loppet av en kväll. Spenderar förvisso en hel del, men kan bli stökiga. 50-taggarna (och äldre) är värst, eftersom de bara går ut typ vart tionde år, och därmed ligger i, with a vengeance. Gubbar i 50-årsåldern har dessutom ofta en 50-årskris att tackla, vilket leder till machokomplex och bråk med yngre.

3 - 18-23: Inga pengar, ingen rutin. Super till på fulöl och däckar på fem röda, sedan får de köras till Maria Pol. Såvida de inte är tjejer, för då finns ju killar i första kategorin som bjuder dem och håller ordning på bygget. Tills de däckar. ;-)

Och nej, det är inte helt seriöst menat... :-) Däremot är det ganska uppenbart om man åker på finlandskryssning, IMHO. De som är stökigast är ofta de i övre medelåldern som är ute på grönbete, medan frugan/maken är hemma med barnen/barnbarnen. Inga hämningar, mao.

smurfrox: Hmm, okej, om krogarna tackar nej till 500-1000kr (gånger säg 10 pers) extra en kväll så fine för min del... Då får jag väl dricka billig fulöl eller skrämma gammla tanter på stan när jag cyklar istället. Varför inte både och? :)

Och däcka? Nej, det slutade man med när man var 14.

Ja jag är seriös.

:)

Det softa med att vara babyface och snygg resten av livet är ju att dörrvakterna kan släppa in en med gott samvete trots att man hade åldern inne för länge sedan. Det blir ju inte samma grej som att släppa in ngn som är omyndig för då får man ju inte dricka alkohol på lokal.

E-beth skrev:
feting hojj och rätt många
> dh-vinster i bagaget! ;)
>
>
>
>
>
>
>
>
> --------------------------------------------------
> --------------
> .:It's not the fall that hurts - It's when you hit
> the ground:.

Vad tycker mamma om att du ska umgås med killar som det bara går bra utför för? :o)

Tillbaka
Topp