[OT] Snakes on a plane -världens sämsta film?

Duwi skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte sett filmen ifråga än, men den kan väl
> inte vara sämre än Mumien 2?

Jo, mycket.

Brakastruten skrev:
> Skall nog se Epic movie, nästa gång.. ;-)
> Nej inte var s.o.a.p. särskilt bra!

Bra ide:)

Tycker nog att filmtiteln avslöjar att det är en skitfilm. Ännu en film jag inte behöver se. Fler i den raden är de flesta svenska filmer typ Göta kanal 2, Beck samt wallanderfilmer. *gäsp*

-There´s some motherfuckin´ snakes on the motherfuckin´ plane!

-Why d´you keep swearing so much?

-Cause I´m Samuel Motherfuckin´ Jackson that´s why, bitch!

Från en annan skitfilm som gör parodi på snakes - Epic Movie. Chapelle äger!

Jag lyckades faktiskt avgöra att den inte var något man behövde se genom titeln och handlingen: Jacksson är arg för att det är giftiga ormar på flygplanet.

Kan tänka mig att den är sjuk. ^^

jag stängde av när bruden blev biten i tutten av ormen som tittar ner ur ventilationstrumman. fruktansvärt kass film.

Enligt rycktet så behöver inte Samuel göra film för pengar längre. Han skall tydligen ha gjort den i samma anda som Max "Jag gör bara film där manus får mig att skratta" von Sydow. :) /Svaje

Filmen är gjord med glimten i ögat. Man ska inte ta den på för stort allvar.
Klart att man tycka att filmen suger ändå. Tyckte att den var ok.
Den där filmen som någon skrev om innan med MTB inslag var mycket sämre.
Storfilmer som Armageddon, Pearl Harbor och Titanic är fan så mycket tråkigare imo.

Hellre tre armageddon i sträck än en hel snakes on a plane. Den är en av fem filmer på min "filmer där jag stängt av utan att sett klart" lista.

Kupa skrev:
> Svenskregisserade "The Ninja Mission" är min
> kandidat till världens sämsta film. Den är inte
> ens roligt dålig.
> http://www.imdb.com/title/tt0087806
>
> Hallå det är ju en gammal kultrulle :) Kanske inte den bästa
men man får iaf le när man ser den

Hehe, Ninja Mission ja... Jag tränade i Munthes dojo för en massa år sedan. Kommer ihåg att frågor om just Ninja Mission var allt annat än poppis. ;-)

Skulle nästan vilja ha tag på den igen, Har den bara på en taskig vhs:(
Han gjorde ju några b-filmer Mats h olsson

Snakes on a plane var ett skämt, måhända att det var några bra låtar i filmen (som jag sparat på min dator) men filmen i sig hade dålig handling och bristande skådespel -are/-erskor.

Bästa scenen i filmen var introt när killen åker på krossmc :)

Senast redigerad av en moderator:
Men den sämsta skådisen måste vara Steven Segal :P
I en av hand filmer står Amerikanarna (typ runt 7st) och helt plötsligt kommer en stridsvagn med typ 50 soldater på sidan och börjar skjuta mot Amerikanarna.. Då GÅR Steven fram med sin hagelbössa, slår ner dom som ligger på marken, GÅR fram till stridsvagnen, en annan kastar en handgranat till honom, han öppnar luckan, trots att stridsvagnen fortfarande är aktiv och det fortfarande är runt 40 personer vid sidan om.. Han slänger ner handgranaten och lunkar därifrån och den sprängs...
Säg ngn sämre skådis :P...

Han har haft sin stund i rampljuset.. 80 talet var han la en aning matcho, men nu när han fan aldrig ens springer i sina actionfilmer, varför då ha honom i filmbranchen? :P
Steven Segal, go to a retirement home....

Kupa skrev:
> Larsa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle nästan vilja ha tag på den igen, Har
> den
> > bara på en taskig vhs:(
> > Han gjorde ju några b-filmer Mats h olsson
>
> Ginza har Ninja Mission för det facila priset av
> 10 kronor. Köp!
>
> Och dessutom, för 29 kronor:
> http://www.ginza.se/index.aspx?utm_source=djuplank
> &utm_medium=besokare&artnr=4459
>
> För att komplettera samlingen:
> http://www.ginza.se/index.aspx?utm_source=djuplank
> &utm_medium=besokare&artnr=8126

Nice ska genast köpa

Cant_Touch_me skrev:
> Men den sämsta skådisen måste vara Steven Segal
> :P
> I en av hand filmer står Amerikanarna (typ runt
> 7st) och helt plötsligt kommer en stridsvagn med
> typ 50 soldater på sidan och börjar skjuta mot
> Amerikanarna.. Då GÅR Steven fram med sin
> hagelbössa, slår ner dom som ligger på marken,
> GÅR fram till stridsvagnen, en annan kastar en
> handgranat till honom, han öppnar luckan, trots
> att stridsvagnen fortfarande är aktiv och det
> fortfarande är runt 40 personer vid sidan om..
> Han slänger ner handgranaten och lunkar
> därifrån och den sprängs...
> Säg ngn sämre skådis :P...

Haha, det är väl jätteduktigt av Steven att klara av allt det där! Manusförfattaren däremot borde ju få en grundlig mentalundersökning i julklapp.

Steven i all ära, men världens sämsta skådis måste ändå vara Jean-Claude van Damme. Kommentarer överflödiga.

Gammalt men kul:

404px-BearsPosterSM.jpg ht=599

Westman skrev:
> -There´s some motherfuckin´ snakes on the
> motherfuckin´ plane!
>
> -Why d´you keep swearing so much?
>
> -Cause I´m Samuel Motherfuckin´ Jackson that´s
> why, bitch!
>
> Från en annan skitfilm som gör parodi på snakes
> - Epic Movie. Chapelle äger!

men i epic movie var det inte chapelle(enligt IMDB James Walker Sr. ... Samuel Jackson Look-Alike ), för då hade ju filmen åtminstone haft det lilla goda:(
och sen, varför tar ingen upp det enorma missbruket av carmen electra??? För att hon skall tituleras skådespelare måste man lägga till 3 konsonanter och en vokal före.

Den sämsta film jag sett är utan konkurrens Battlefield Earth med John Travolta. Någonstans i en utomjordisk civilisation där alfabetet har en miljon bokstäver spelar den har filmen i ligan med den sista bokstaven. Se den och upplev hur dina referensramar plötsligt vidgas enormt!

Jag tycker att Battlefield Earth är riktigt underhållande. Just därför att den är så bisarr och osannolik, den som skrev den måste ha fullständig nollkoll på det mesta. Som t ex hur ett gäng grottmänniskor på egen hand lär sig att flyga "moderna" jetplan. Eller hur en planet vars atmosfär exploderar om den kommer i kontakt med någon form av strålning överhuvudtaget kan existera i rymden, som ju är full av just strålning i alla tänkbara former.

smurfrox skrev:
> Jag tycker att Battlefield Earth är riktigt
> underhållande. Just därför att den är så
> bisarr och osannolik, den som skrev den måste ha
> fullständig nollkoll på det mesta.

Jo det stämmer, han hade nollkoll om det mesta: http://en.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard Tyvärr kan man blir rätt inflytelserik ändå...

John Travolta är en skön kille. Försöker leka Al Gore och prata om klimatet, samtidigt som han har 4-5 egna privata jetplan som han nyttjar dagligen. Sen är han turbotroende scientolog vilket förklarar en hel del av Battlefield Earth och det är därifrån han har hittat lösningen på klimathotet: Flytta till andra planeter.

Mats Helge är svensk kultur när den är som bäst. Fast istället så får pajasar som Colin Nutley all beröm. Har någon sett "Sprängaren"? Värre skit får man leta efter.
Personligen så gillar jag "Eagle Island" (Örn ön) mer än "Ninja Mission" och "Russian Ninja" är också bättre. "Forgotten wells" (Jagad i underjorden) är nog den av hans filmer som är tråkigast.

Dock ska mest credit gå till exploitatören Bo Arne Vibenius. Hans "Thriller - en grym film" och "Breaking Point" är något av det grymmaste jag sett.

Arne Mattsson har gjort sjukt många bra filmer.

Sen kom Sällskapsresan och Göta kanal och skrev om svensk filmhistoria. Helt plötsligt så fick personer helt utan talang inom området skriva manus. Kolla in Bengt Palmers meritlista. Strul, Joker, Drömkåken och sist men inte minst Göta kanal 2. Det är något allvarligt fel på dom som delar ut filmstöd.

Jag kan helt utan manus eller tidigare meriter tigga till mig pengar genom att bara säga att jag ska göra en film om ungdomar med problem och som ska ta steget in i vuxenlivet eller en film om invandrare och deras konflikter med svenskar och den svenska kulturen.
Jag väljer en film som Stenansiktet framför Vinterviken vilken dag som helst.

I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!!

Det citatet är mkt bättre i Family Guy (eller det kanske var American Dad).

nu är inte mitt minne riktigt 100%, inte sett filmen på ett tag (inte seda jag såg den första, och enda, gången för att vara exakt..) men jag vill minnas att jag var riktigt chockad över att Samuel L Jackson inte sa "motherfucker" en enda gång innan just "I've had it with these mother fuckin snakes.." ? DET är ju nästan anmärkningsvärt :)

Hörni, det finns en bättre rulle, Anaconda med ni vet vem;-)

Eller vad sägs om Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid eller Anaconda 2 som jag tror att den hette i Sverige. Gillar man inte SoaP så kommer man att göra fysisk skada på sig själv när man ser denna.

En av de skönaste filmerna på länge imho., just för att filmen verkligen driver med sig själv. Tycker personligen den ger ett jäkligt påkostat intryck, samtidigt som de ändå verkar ha ansträngt sig för att få den där skönt påmålade B-stämpeln över hela produktionen. Njöt rätt igenom. Ikväll blir det däremot Deja Vu, verkar lovande..!

/J

Hmmm, det är något med ormar... Anaconda 3 var inte heller särskilt bra, förvånande nog. Det är ju ändå med Davis Hasselhoff ;)

Häromkvällen var det "Nu blåser vi snuten 3" på TV3. Har svårt att tänka mig att "Snakes on a plane" var sämre än den...

Atlas skrev:
> Hmmm, det är något med ormar... Anaconda 3 var
> inte heller särskilt bra, förvånande nog. Det
> är ju ändå med Davis Hasselhoff ;)

Såg den första Anaconda (med Jennifer Lopez) när den var ny och det som fortfarande sitter fastetsat i skallen på mig är när hon står längst ute på en brygga, mitt ute i djungeln då nästan alla har blivit uppätna och båtarna är försvunna/sänkta och ropar "Let's get out of here! Let's go!". Trots att jag på den tiden inte var särskilt kritisk lagd och Polisskolan och Hotshots var favoritfilmerna så slog det mig att det här måste ju va världens sämsta film.

Edit: Oops spoiler alert! ;)

Tillbaka
Topp