[OT] Snön vräker ner i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
25 cm, fy fan. Det låter gott det. Jag hoppas oxo att det får ligga. Kanske dags för en HR i Lunsen snart igen då :)

Bara nån centimeter än så länge i Stockholm :-(((
Hoppas Uppsalavädret kommer hit under natten så att man kan starta Vasaloppssatsningen imorgon...

Edit: Stvafel

Senast redigerad av en moderator:
Var just ut med vovven och det är ca 20 cm i centrala Uppsala nu kl21.50 och inte är snösvängen beredda och ute heller, alltså precis som vanligt i Upssala :-(

Men visst är det fint med ren och vit snö, hoppas också den får ligga kvar och att det inte blir allt för kallt, vill kunna vara ute utan att riskera förfrysning ;-)

Bosse

Aaaahh, det ska snöa här i Leum i morgon :D
Tänk vad kul om de kunde komma någon decimeter.
Så man kan köra snö-downhill uppe i Goråsbackarna utan att
riskera att dö om man vurpar. =)

Edit: *kikar ut genom fönstret* Jaaaaaaa, det har redan börjat :)

Senast redigerad av en moderator:
thumb_thisthreadisworthlesswithoutp.gif
:)

sno_juldagen.jpg

Rätt rutten bild, jag vet. Förkyld som jag är tyckte jag att det räckte med att öppna dörren och se fram emot att skotta hela garageuppfarten imorgon.

Lonewolf skrev:
-------------------------------------------------------
> Var just ut med vovven och det är ca 20 cm i
> centrala Uppsala nu kl21.50 och inte är snösvängen
> beredda och ute heller, alltså precis som vanligt
> i Upssala :-(
>
> Men visst är det fint med ren och vit snö, hoppas
> också den får ligga kvar och att det inte blir
> allt för kallt, vill kunna vara ute utan att
> riskera förfrysning ;-)
>
>
> Bosse
>
> "Proud sponsor of Jomper 2005"
>
> Kör så det ryker.

de plogar inte förän det minskat lite i snöandet (om det nu inte håller på hur länge som helst). var ute 21:30 me bilden, då var inget plogat, var ute 23:00 igen o då var nästan allt plogat.

o snöandet fortsätter, komemr säkert en 10 cm till o de har ju sagt att det ska vara kallt minst en vecka till :D

Har precis varut ute och skottat för första gången sen i somras...jobbigt va de...speciellt eftersom att det knappt märktes eftersom att det fortsatte att snöa...

ska snöa på onsdag och på torsdag skulle det tydligen snöa som fan, kommer bli riktigt kul det här, bara det håller sig :D

Uppsalahomies
Det verkar som att det snöat mer hos er än i Stockholm, om ni nu inte bara överdriver...
Kan ni tipsa om något bra motionsområde i Uppsalas närhet där det finns skidspår och kanske även elljus?

finns ett fint ute i storvreta, där brukar de ha fina spår, vet dock inte hur det ser ut nu. men vi skojjar inte, vi har mycket snö, helt klart mer än stockholm o imorgon kommer mer, på torsdag kommer MYCKET mer :D

keffmonst skrev:
> crap...hoppas inte det är snöstorm på torsdag
> morgon :(..kör upp 8.15
>
> MMM - Mums Med Mustachestyre

verkar ju lite osäkert, igår sa de så, nu verkar det dröjja

Här i sandby har vi nu ca 20 cm snö!
och jag ska övningsköra för första gången idag via bilskola och det kommer gå åt HELVETET!

annika skrev:
> Här i sandby har vi nu ca 20 cm snö!
> och jag ska övningsköra för första gången idag via
> bilskola och det kommer gå åt HELVETET!

Se det positiva istället: Du kommer att köra lugnt och fint, men om du kör av finns det snövallar som dämpar smällen :)

nejdå, det kommer gå utmärkt, så länge det är riktig snö gåre galant, det är näre blir slask som det blir tråkigt o köra.

Det är inte svårare att köra när det är snö imho. Bara att vara lite försiktigare vid igångsättningar och bromsa med lite mer marginal så löser det sig. :)

tänk bara på att använda handbromsen i kurvorna vid körning av framhjulsdriven bil...bakhjulsdriven är bara att gasa så ska det gå fint serru ;)

keffmonst skrev:
> tänk bara på att använda handbromsen i kurvorna
> vid körning av framhjulsdriven
> bil...bakhjulsdriven är bara att gasa så ska det
> gå fint serru ;)
>

Inte att förglömma den effektiva vänster bromsningen med framhjulsdrivet, då blir det åka av i kurvorna ;-)

Bosse

keffmonst skrev:
> tänk bara på att använda handbromsen i kurvorna
> vid körning av framhjulsdriven
> bil...bakhjulsdriven är bara att gasa så ska det
> gå fint serru ;)
>

övningskör inte du själv? har för mig det :D

Lite OT kanske, men hur gör man egentligen när man vänsterbromsar?

Jag har provat att trycka till på bromsen medan jag gasar på lite utan resultat. Det enda som händer är att det rycker och sliter i bilen... Vad gör jag för fel?

När man bromsar så bromsas ju både fram- och bakhjul, men eftersom du vänsterbromsar har du ju gas på framhjulen så pass mycket att de ändå driver och alltså stannar bara bakhjulen med sladd som följd i kurva. Ungefär som raggarna gör - fast omvänt med bakhjulsdrivet - när de står vi trafikljus och burnar med framhjulen låsta och broms även på bakhjulen men motorn i fullt pådrag som gör att det ändå driver.

Så är det dags igen, det vräker ner

carpediem.jpeg

vilken härlig vinter. Men man börjar längta efter en torr vindlande stig.

Jädrar vad det snöar nu, i Västerås. "När det regnar snö har den fattige ingen kamera att fotografera det med.."

Här i Sthlmsförorten var det litet müsigt snöoväder vi lunchtid. Jag är sjuk å sitter hemma framför datorn å tittar ut genom fönstret å hostar...

Tillbaka
Topp