[OT] Spara ström tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
[OT] Spara ström tråden
Jag har problem med den där modellen. Hakar upp sig och vägrar uppdatera även om det skiljer 5-10 grader C i skillnad. Har den i uterummet, där det pendlar mellan 6-8 grader till 30 grader under dygnen. Senaste mätpunkten är typ 20 timmar just nu, och visar 17 grader. (Verkligheten är väl kring 10 grader)

Det har jag inte märkt, men den verkar vara helt annan hårdvara i sensordelen. Jag gissar att Aqara har köpt de två olika sensorerna från olika ställen och brandat dem.

[OT] Spara ström tråden
Angående värmepumpsberedare, nibe, och indol är svenska företag som tillverkar för nordiskt klimat. Daikin som också har värmepumpsberedare anses vara bra skit generellt och de äger en ansenlig mängd av marknafen så tror de har bra koll på hur deras grejer fungerar. Att ta råd från någon som inte provat själv tror jag är lika smart vare sig det gäller värmepumpsberedare eller elbilar.

[OT] Spara ström tråden
Sitter och tittar på det största bedrägeriet ihistorien vindkraft har ett hundratal verk som inte producerar någon ström just nu fast vinden är tillräcklig för produktion.

[OT] Spara ström tråden
Varken eller. Ser mest ut som ett tekniskt konstaterande. Kanske OT i tråden, men det sker ofta här på happy.
Du måste lära dig att allt som du inte håller med om är inte politik. Det skulle nog lätta arbetsbördan för moderatorerna också.
Det här med kärnkraft och fossilt är en jävla bluff, dödar människor och allt liv på jorden och funkar inte, så blåsta alla är som tror att det fungerar.

[OT] Spara ström tråden
Varken eller. Ser mest ut som ett tekniskt konstaterande. Kanske OT i tråden, men det sker ofta här på happy.
Du måste lära dig att allt som du inte håller med om är inte politik. Det skulle nog lätta arbetsbördan för moderatorerna också.

Det är klart inte bara ett tekniskt konstaterande, som ordet "bedrägeriet" visar upp.

[OT] Spara ström tråden
Det är klart inte bara ett tekniskt konstaterande, som ordet "bedrägeriet" visar upp.
Jag skrev ”mest vara ett tekniskt konstaterande”, det betyder att det kan även finnas mer där. Ordet ”bedrägeriet” är ett tyckande/åsikt baserat på det tekniska konstaterandet, fortfarande inte politik vilket det inlägg jag svarade på påstod.

[OT] Spara ström tråden
Det här med kärnkraft och fossilt är en jävla bluff, dödar människor och allt liv på jorden och funkar inte, så blåsta alla är som tror att det fungerar.
Det kan du tycka, men har du nåt belägg för det du påstår? När jag kollar fakta verkar både kärnkraft och värmekraft producera ganska stora mängder el, så nog funkar det alltid.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp