[OT] Spelkonsoll till familjen

Jag gissar snarare på att det blir som med streamingtjänsterna att det öppnar för en dyrare version utan reklamen och en billigare version med.

Mycket möjligt, oavsett så är det en rejält tråkig utveckling, inte någonstans får man vara fredad från reklamen, om man inte betalar X antal kr mer, för ett spel som kostar runt 800kr (speciellt stora trippel A titlar så som GTA VI) Eller så är man produkten och bolag (google) tar bort möjligheten till AD blocker...

Mycket möjligt, oavsett så är det en rejält tråkig utveckling, inte någonstans får man vara fredad från reklamen, om man inte betalar X antal kr mer, för ett spel som kostar runt 800kr (speciellt stora trippel A titlar så som GTA VI) Eller så är man produkten och bolag (google) tar bort möjligheten till AD blocker...
Börjar de med reklam i köpa spel, då tror jag bägaren rinner över. Jag ser nog mer Game Pass framför mig.

Men vi får väl se.

Jag instämmer f ö i reklamtröttheten. Lönar det sig ens att göra reklam när alla är så trötta på den att ingen ser den? Eller de som är påverkningsbara kanske är de som inte klarar att sortera?

Spännande företag det där.

Själv stör jag mig på att jag måste gå till grannen för att uppdatera fw på mina handkontroller från microsoft för det tarvar tydligen xbox eller windows :')

Börjar de med reklam i köpa spel, då tror jag bägaren rinner över. Jag ser nog mer Game Pass framför mig.

Men vi får väl se.

Jag instämmer f ö i reklamtröttheten. Lönar det sig ens att göra reklam när alla är så trötta på den att ingen ser den? Eller de som är påverkningsbara kanske är de som inte klarar att sortera?

Nu står det visserligen i artikeln att det gäller "free to play" spel, men vad säger att det stannar där?

Lönt att lägga pengarna på en Switch 2?
Är lite smått sugen nu när Zelda har jubileum (och de släpper en uppdaterad variant av Ocarina of Time)
Men hur ser det ut på spelfronten i övrigt för den konsolen?
Vi har switch hemma och det spelas flitigt allt från Minecraft och olika Mariospel till FC 2 och Fortnite. Funkar utmärkt

Tillbaka
Topp