[OT] Spotify - någon som har Invitations?

Mikeee

Medlem
Tjena. Har hört talas om en ny musiktjänst som heter spotify, som tydligen är fullmatad med musik.
Kruxet är att man behöver en inbjudan. Annars kostar det pengar.
Ingen Happyit som kan strössla med inbjudningar??

www.spotify.com

Edit av the_TnT: Off Topic...

Senast redigerad av en moderator:
Har tyvärr inga invites kvar men kan säga att det är en riktigt grym tjänst. Helt klart värt 100 spänn i månaden om man inte har möjlighet att få inbjudan.

Du som har kan ju skicka en invite till edit eller via ett PM till mig via happy.
Puss i förhand

Campobella skrev:
-------------------------------------------------------
> leta på bayen eller me limewire så hittar man
> allt endå o de e helt gratis :)

ja, spotify hade väl samma versioner (med samam felstavningar mm) som fanns på TPB, så varför gå omvägar?

andematt skrev:
> Vad siljer Spotify mot Lastfm?

Jag tror den stora skillnaden är att du kan välja vilka låter du vill lyssna på och det finns inga begränsingar i hur många gånger du kan lyssna på dem. Den står aldrig och laddar vilket jag tyckte last.fm gjorde (var dock väldigt länge sedan jag anväde deras tjänst)

Snyggt gränsnitt med dragg and dropp till playlists etc.

Grymt bra tjänst helt klart.

Har inga invites kvar, men har kört det ett bra tag och tänker lätt betala för det. Grym tjänst!

Ser fram emot när det kommer som mobilklient

De kör väl en långsam utrullning av tjänsten för att inte få total överlastning. Gissningvis kommer gratisversioen (som är reklamfinansierad) att bli tillgänglig för alla om ett tag.

Innan senaste rensningen så var det ett riktigt bra utbud. Fast min frus halvsysters band (finska Nerdee) fanns inte med.

Nu har de synkat ihop allting och det verkar vara nästan lika bra som inann de öppnade upp för allmänheten.

Utbudet är väldigt stort och blir hela tiden större. Tycker att man hittar det mesta, senaste fyndet är några kompisars grindcoreband som inte kan ha sålt många ex av sina plattor.

För vissa band/artister finns det hål i diskografin, tror att det beror på att skivor givits ut på olika skivbolag och Spotify inte ännu har avtal med alla.

Helt legitimt ja, tror att de förhandlar med skivbolagen. Nu har de dessutom kopplat upp sig mot iTunes så att man kan köpa musiken som mp3-filer. Sånt gillar bolagen :)

Ett alternativ till Spotify är What CD. :)

Edit: Som iofs är olagligt, så vem vill vara med där?

Spotify är satans senaste verktyg. En kille på jobbet som har det, kopplar in sig på högtalarna och spelar bra låtar... och sedan kan man inte kopiera dem för allt streamas :´(

gå in på spotify.com, klicka på free delen, under rutan där du skriver in ditt invite finns en annan ruta för att "önska" en invite. Vänta ett par dagar så kommer den på mailen. Funkade för mig iaf...

Varför skall du behöva kopiera låtarna, du kan ju streama musiken när du vill. Hade varit nice med en spotifyklient till iphonen också.

Jag går förbi deras kontor när jag lunchar ibland. Jag kan gå upp, sjunga E-Typelåtar och vägra sluta eller lämna lobbyn förr än de ger mig minst 20 invites, så delar jag ut dem här sedan.

Upptäckte Spotify i helgen. Helt grymt! Det lär ju inte bli färre låtar med tiden heller...
Invites känns lite onödigt. Det är ju andå reklamavbrott ibland. Dessutom är det väl en BETA-grej. Snart släpps gratisgrejen fri(men med reklam) och då kvittar det ju.

"Mp3 är så 2007"... håller helt med. Det här är den riktiga internetrevolutionen!

När de langar upp en app för att streama i mobilen blir det jäfvlar i mig röj på skutan.

Oj. Verkar ha träffat något riktigt hett ;-)
Ska gå in och kolla om jag kan önska mig en invitation.
Annars tar jag tacksamt emot ;-)

Står på deras väntelista för invites, men har inte fått någon än. Är någon som har en över här tackar man ju inte nej :D

martin som drog igång det vet vad han gör. hans förra satsning tradedoubler köptes upp av google för några hundra mille

Oscar skrev:
> martin som drog igång det vet vad han gör. hans
> förra satsning tradedoubler köptes upp av google
> för några hundra mille

Att Google köpt TradeDoubler var något nytt för mig. Är du säker på detta?

tar också tacksamt emot en invitation. Snälla snälla snällast!

/Mikael (skicka PM så får du mina uppgifter)

Tjena.

Jag tigger en invite jag med. Förövrigt tcker jag Oscar att vi borde köra en lamptur snart, dig tillsammans med Percy och kan släcka min lampa. : ))

/ Ola

Förövrigt II.

Det här är det senaste sättet att marknadsföra en produkt, bygga upp förväntningar och ge en känsla av exklusivitet. Å se hur det funkar!

Iphone var det senaste exemplet på en sån marknadsföringsstrategi.

Tillbaka
Topp