[OT] Stockholm Marathon

Korven

Ny medlem
[OT] Stockholm Marathon
Halloj!

Inte så många löpare och cyklister här kanske, men är det någon av er som har funderat på detta långlopp? Min nyblivna svåger har anmält sig och redan börjat träna och man vill ju inte vara sämre =p Men orkar man verkligen 42195m? Verkar som en lång pina bara. Fast jag kan ju inte förneka att man är väldigt sugen, inget roligt att utföra, men säkert värt att ha gjort... Eller vad säger ni?

/Oskar

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Stockholm Marathon
Hur långt och länge kan du springa idag utan att dö på kuppen? Det är väl knappt tre månader kvar, väldigt kort om tid... Jag sprang för ett par år sen och det var en plåga, men visst är jag nöjd med att jag gjorde det och någon gång ska jag nog göra det igen.

[OT] Stockholm Marathon
Klart du ska springa!

Jag har tre maror under sulorna varav två i stockholm.

Min senaste mara i stockholm var -03. Träningen baserade jag på cykling för att skona benhinnorna. Cyklade 3,5-5 mil tre gånger i veckan (mtb) och sprang 1,5-2mil var nionde dag(lagom intervall för mina benhinnor). Övrig träning bestod i styrketräning nån gång i veckan och spinning ibland. Var noga med att stegra löpningen långsamt så att du inte råkar ut för skador. Tre till fyra gånger på samma distans innan man stegrar 3-5 kilometer. Träna även på att äta och dricka under löpningen, så att kroppen vänjer sig vid matintag under ansträngning. Detta för att man inte ska få håll.

/Jan

[OT] Stockholm Marathon
Lite avdankad efter vintern och det var länge sen jag sprang en längre sträcka. Nu kommer man nog 5km på strax under 30 minuter som vanligt. Men visst blir det hårdträning i sånna fall.

[OT] Stockholm Marathon
Har du vilja så går vad som helst, att hanka sig runt banan går bra om du har BRA skor som du sprungit in och en hel del jävlaranamma. Att det sen inte blir nån tid under 3h är ju en sak, men utrusta dig med vilja, några personilga supportrar som förser en med dricka (var för få statiner tyckte jag när jag sprang, iofs var det några år sen men ändå). Däremot är faran att dina knän inte mår så bra om du inte har BRA skor.

[OT] Stockholm Marathon
Kommer springa Stockholm Marathon med pappa. Skall bli riktigt kul(fel ord kanske). Är också en del på väg mot sommarens stora mål som är en ironman i Kalmar.

/Joel

[OT] Stockholm Marathon
Maran är helskoj. Väldigt skumma psykiska känslor under ett sånt lopp. Rysingar av välbehag, skratt, tårar och allmänt ont överallt. Spring du kommer inte att ångra dig.
/J

[OT] Stockholm Marathon
Joel skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer springa Stockholm Marathon med pappa. Skall
> bli riktigt kul(fel ord kanske). Är också en del
> på väg mot sommarens stora mål som är en ironman i
> Kalmar.

Joel.. vad heter din pappa..? Och vad heter ni i efternamn? Kanske är världen mindre än man anar..

/Anders

Tillbaka
Topp