(OT) Stöldförsök i Barcelona

Longines

Aktiv medlem
Jag var i Barcelona med dottern och satt på en bänk vid stranden med henne och åt glass. En cyklist, med svart hjälm, stannade och frågade var jag hade köpt glassen och ville visa ngt, jag reste mig upp och började tala med honom. Då passade hans kompis, som jag inte hade sett, på att lyfta upp min väska, min bästa Castelli-musette, från bänken, bakifrån. Dottern, 12 år, som satt kvar märkte dock detta och sa ngt varvid han mumlade ngt och satte ner väskan och jag märkte ingenting. Rena rama turen alltså. Stranden var Barcloneta och cyklisten var ca 25 år, glasögon och cendréfärgat hår, ca 185 cm och en grå billig mtb/ hybrid.

Stranden i Barcelon är en avfallsplats, inget trevligt ställe, var där för ett par veckor sen. Kvällstid så flödar droger och annat skit.

Stervelo sa:
Stranden i Barcelon är en avfallsplats, inget trevligt ställe, var där för ett par veckor sen. Kvällstid så flödar droger och annat skit.
Inte bara kvällstid utan även mitt på dagen, senast jag var där så kom snubbar fram & frågade om vi behövde nåt

Annars en trevlig stad att besöka, där finns massor av skoj men man får va på sin vakt vad gäller all skit!

Har varit i många storstäder och trots att alla verkar gilla Barcelona så tycker jag att den stan är sådär...mkt beroende på all droghandel och uteliggare. Gäng med unga män som sitter och spanar efter "nästa byte". Nja, den staden kommer jag inte besöka igen.

Barcelona är känt för alla personrån och ficktjuvar. Det gäller att vara uppmärksam och inte vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Annars en trevlig stad att spankulera runt i och äta och dricka gott.

Stumpy sa:
Barcelona är känt för alla personrån och ficktjuvar. Det gäller att vara uppmärksam och inte vara på fel ställe vid fel tidpunkt. Annars en trevlig stad att spankulera runt i och äta och dricka gott.

Just det där med att man "inte ska vara på fel plats vid fel tillfälle" kan jag känna gör att det inte borde klassiciferas som en "trevlig stad".

Luthman Photography sa:
Stumpy sa:

Just det där med att man "inte ska vara på fel plats vid fel tillfälle" kan jag känna gör att det inte borde klassiciferas som en "trevlig stad".

Fast det gäller ju alltid överallt, sen kanske det fins fler tillfällen i Barcelona men det har jag ingen åsikt om.

Jimel sa:
Luthman Photography sa:
Stumpy sa:

Fast det gäller ju alltid överallt, sen kanske det fins fler tillfällen i Barcelona men det har jag ingen åsikt om.

Jo, typ alla storstäder (och småstäder, och samhällen). Jag gillar inte storstäder :)

Tillbaka
Topp