OT: STOR TV, vilken är most bang for bucks?

Du skall nog ta och åka och titta på en innan du köper och se på bild lagget dom har .

Tjena!

Bildlagget börjar ju bli rätt liten skillnad på nuförtiden. Däremot så har man väl börjat köpa Philips med ambientlight så vill man aldrig ha något annat. Philips är min rekommendation.
Är ambilight så bra? Jag har det, men det är inget jag tänker på kan jag säga... Får kanske stänga av det och se om jag saknar.

Tjena!

Bildlagget börjar ju bli rätt liten skillnad på nuförtiden. Däremot så har man väl börjat köpa Philips med ambientlight så vill man aldrig ha något annat. Philips är min rekommendation.
Jag har inte hittat någon som inte laggar i bilden till och med min proje gör det och då är det betydligt högre pris än på tv apparaterna som ts länkade till.
Eller så har ni inga krav på bilden.

Är ambilight så bra? Jag har det, men det är inget jag tänker på kan jag säga... Får kanske stänga av det och se om jag saknar.

Tjena!

Det tillhör kategorin saker man inte tänker på förens det försvinner. Nån hade råkat stänga av det på TVn i sovrummet, jag blev inte klok på vad det var som var fel när jag tittade på TV tills jag upptäckte att ambilighten var avstängd.

ambilight var väl tidigare när det kom mest en gimmick. men det kanske har fått ett reellt syfte i dagens version?

ingen som har haft möjlighet att klämma och känna på philips the one? var runt idag för att glo men fanns inga demo...

Tjena!

Har haft det sen 2010, tycker alltid det har fungerat bra. Det är avslappnande för ögonen om man tittar på tv i mörkt rum framförallt.
Vad har det med bildförmedlingen att göra eller ser du bara på statstelevisionen nyheter.
Man ser hur dåliga dom är när det rör sig fort.

Att titta i butik i demoläge är ändå meningslöst.

En 70"+ för 10k är ju lite som att köpa en heldämpad MTB för 14. Det går men man får inte förvänta sig något särskilt.

De va då ett jävla gnäll.

Vad ska man köpa för tv sdx?
En kompis köpte den största och bästa samsung som går att köpa men den hackar i bilden som s###n. Det bästa är att gå till dom ellador som säljer tv apparater och göra en bedömning själv.
Annars så har tcl några som är intressanta men man skall göra sin egen bedömning själv.
Annars så är det projektor som gäller om man har plats

En kompis köpte den största och bästa samsung som går att köpa men den hackar i bilden som s###n. Det bästa är att gå till dom ellador som säljer tv apparater och göra en bedömning själv.
Annars så har tcl några som är intressanta men man skall göra sin egen bedömning själv.
Annars så är det projektor som gäller om man har plats
Att tro att du får en rättvis uppfattning av att titta i butik är ju lite gulligt.

Vad har det med bildförmedlingen att göra eller ser du bara på statstelevisionen nyheter.
Man ser hur dåliga dom är när det rör sig fort.

Tjena!

Är väl inte speciellt känslig när det gäller hackande bild helt enkelt. Skulle säga att källan är ett större problem än TVn i sig, streamar i princip allt jag tittar på.

Finns väl ett visst släp på AL, men det för mig ingenting för jag tittar inte där, men jag tycker det är markant behagligare för ögonen.
Spelar mycket tv-spel och kollar film och serier. Aldrig sport förutom vårklassikerna.

det är just det som är det knepiga. vet att jag vill ha HDR exempelvis. Men det finns ju ett helt uppslagsverk med olika versioner av det...
HDR på en medioker panel ser jag som ganska meningslöst personligen. Du får ändå inte rätt färger.
Icke-HDR ser å andra sidan riktigt bra ut på en bra panel det också. Oväntat nog.

menar du att de båda länkade förslagen platsar i kategorin ”medioker”?
Se tidigare inlägg om storlek vs pris, men ja. Beroende på kraven kan det ju givetvis vara fullt tillräckligt bra. Särskilt om TVn har vettiga inställningsmöjligheter så du kan justera in den. Min förra tv blev rätt bra efter en enkel kalibrering med den inbyggda guiden i Windows körd från datorn.

ingen som har haft möjlighet att klämma och känna på philips the one? var runt idag för att glo men fanns inga demo...

Har en mindre (58" tror jag) som alla i familjen är nöjda med. Kör på inställningar som jag hittade på nåt engelskt forum. Det mesta av "bildförbättringar" avstängt. Gillar också ambilight.

Jag är dock en utpräglad icke-finsmakare (fulsmakare?) så det mesta hade nog funkat. Största minus är den fula fjärren :giggle:.

/Johan

Har en mindre (58" tror jag) som alla i familjen är nöjda med. Kör på inställningar som jag hittade på nåt engelskt forum. Det mesta av "bildförbättringar" avstängt. Gillar också ambilight.

Jag är dock en utpräglad icke-finsmakare (fulsmakare?) så det mesta hade nog funkat. Största minus är den fula fjärren :giggle:.

/Johan
thanx, är det philips the one du syftar på alltså?

Jag har en philips the one. Hade inga större krav, ville bara ha en modell större för en rätt billig peng då det är en bit ifrån soffan. Jag har ingenting att klaga på, förutom att fjällkontrollen som följde med inte har tangentbord på baksidan.

Köpte en 75" the one med android för några månader sedan och är på det stora hela väldigt nöjd, bra bild och ambilight är trevligt, hade önskat att den var lite snabbare men jag kommer ifrån apple tv så kanske inte går att jämföra med en inbyggd variant. I sovrummet har jag en TLC runt 40" som också kör android och den är jag betydligt mer missnöjd med även om den får duga där.

Köpte en 75" the one med android för några månader sedan och är på det stora hela väldigt nöjd, bra bild och ambilight är trevligt, hade önskat att den var lite snabbare men jag kommer ifrån apple tv så kanske inte går att jämföra med en inbyggd variant. I sovrummet har jag en TLC runt 40" som också kör android och den är jag betydligt mer missnöjd med även om den får duga där.
kanon. men den finns väl enbart som 70”?

MM hade nattdeal på Philips The One för 8990:- i veckan. Missade det dock...

Klockan 08.00 åkte priset upp till ordinarie igen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp