[OT] Stulen dragkrok - var hitta ny?

BuTTuS

Aktiv medlem
Någon långfingrad nöt har under natten stulit min löstagbara dragkrok på bilen :-( Har googlat en timme utan att hitta bara kroken och 5000 för ett helt kit har jag ingen lust med... På fästet står det Brink som verkar ägas av Thule nu. Något tips någon?

Förse dig med en ny från valfri parkerad bil?

Tänkte också på det att min gamla bil hade en låsbar "Monoflex"-krok som var så trög att ta av så att den till slut blev permanent fastlåst. Men det gillas ju inte på besiktningen då kroken måste kunna tas av vid kontrollbesiktning.

Nya bilen har en Brink, men den är inte låsbar. Å andra sidan är den så lätt att ta av att jag plockar av den direkt när jag använt den klart.

Tjena!

Tar en gissning på att det är en Volvo, isåfall är det bara att knata in på närmsta Volvonasare och beställa en ny.
Annars finns det gott om krokar på bildelsbasen.

Nr jag var tvungen att köpa en ny krok till vår bil (samma sits som dig, ville bara ha kroken inte hela satsen). Jag letade runt på alla möjliga ställen, bilskrotar, butiker beggat osv men det slutade med att jag fick beställa ett helt kit från england. Kostade väl runt 3-4000, det bör väl också sägas att jag hade lite bråttom då jag inte ville få körförbud på bilen och besiktningen närmade sig.

Senast ändrad:
Krok helt utan lås låter väldigt lyckat.. Inte för att jag inbillar mig att det stoppar någon som bestämt sig men tillfällestjuven får det lite svårare..

Sen lämnar jag iofs aldrig min på. Där gör den ändå ingen nytta när det inte sitter något på den.

eketjall sa:
Vem snodde den första kroken?
Eller varför vill man ha 2st?
B-)

Tjena!

Är inte helt ovanligt att t.ex. vred eller spak till låsningen går sönder. Sen går den inte igenom besiktningen och en del rövjävlar löser det genom att stjäla någon annans krok. Men det verkar vara väldigt ovanligt att dom stjäls.

Kneecap sa:
eketjall sa:
Vem snodde den första kroken?
Eller varför vill man ha 2st?
B-)

Tjena!

Är inte helt ovanligt att t.ex. vred eller spak till låsningen går sönder. Sen går den inte igenom besiktningen och en del rövjävlar löser det genom att stjäla någon annans krok. Men det verkar vara väldigt ovanligt att dom stjäls.
Det var en "filosofisk" tanke; Men Inte så vanligt att det är lätt att köpa en ny tydligen.

Tillbaka
Topp