[OT] Stunt kite "drake"

lindengbg

Aktiv medlem
[OT] Stunt kite "drake"
Jag å ena lilltösen har börjat flyga drake, en sån där enkel sak ifrån leksaksaffären.

Googlar lite å finns ju massa skoj å köpa. Sk stunt kite med 2 linor såg kul ut.

Fanns både i Sverige å ebay såg jag.

Vill inte lägga allt för mycket pengar ifall set inte e så skoj när man väl testat.

Någon som vet bra å prisvärt ställe å köpa ifrån? Gärna online. Å kanske rent av lan länka till nån bra start drake?

[OT] Stunt kite "drake"
Tänk bara på att det kan bli rejält med drag med en sån drake, lilltjejen kan lätt bli omkulldragen och ivägsläpad. Flög själv stuntdrake som barn när de första kom, hade apkul i många timmar på de stränder vi seglade till på somrarna. Så rekomenderar det klart som rolig vindlek...

[OT] Stunt kite "drake"
Vi började med en sådan här:
http://www.skyhighkites.co.uk/shop/product/694/HQ-Symphony-Beach-II-1,3M-Power-Kite.html
Den är rolig att flyga och funkar bra för vår 9-åring, och den är tillräckligt liten för att det inte ska vara någon risk att bli ivägsläpad.

Vår 12-åring började också med den draken för ett par år sedan och nu kör han med denna:
http://www.skyhighkites.co.uk/shop/product/1519/HQ-Alpha-2,5M-Power-Kite-Package.html
Den har betydligt mer drag, och den går att hoppa med, och åka skidor med på vintern för 12-åringen. Även jag kan hoppa lite med den om det blåser mycket, och barn kan bli ivägsläpade av den.

[OT] Stunt kite "drake"
Andreas T skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi började med en sådan här:
> http://www.skyhighkites.co.uk/shop/product/694/HQ-
> Symphony-Beach-II-1,3M-Power-Kite.html
> Den är rolig att flyga och funkar bra för vår
> 9-åring, och den är tillräckligt liten för att
> det inte ska vara någon risk att bli
> ivägsläpad.

Såg ju nice ut, hade ingen tanke på att det fanns såna som mer såg ut som fallskärmar än drakar.
Verkar kunna dra iväg min 6-åring på 18kg rätt bra ändå iof om man ser på tex

Är den shoppen bra å köpa ifrån? Såg ju ut å vara bra pris på den.

Tack för svaren!

[OT] Stunt kite "drake"
Har också tänkt på att köpa nån kite + nån lite rejälare drake till barnen och den här tråden dök ju upp väldigt lägligt.
Tyvärr verkar det som om skyhighkites.co.uk inte levererar till Sverige. Jag fick inte igenom min beställning iaf.

Nån som vet nån annan bra online-shop?

www.surfbussen.nu har ju iof kites men jag är även ute efter en vanlig drake (enkel-lina) men av bättre kvalle än i vanliga leksaksaffären.

/tobias

[OT] Stunt kite "drake"
Kiten på youtube-snutten som du länkar till är större än den lilla 1.3:an. Så där mycket drag är det inte i den lilla. Av någon anledning så är sifferbeteckningarna på Symphony beach-drakarna breddmåttet, dvs hur bred draken är. I vanliga fall brukar siffrorna ange ytan. Den lilla 1.3:an är nog runt 0.8 kvm.

Shoppen har funkat bra. Köper man bara den lilla draken blir fraktkostnaden i samma paritet som draken i sig, men eftersom vi inte hittade något bättre alternativ så blev fick det bli så ändå. Vi fick inget tracking-nummer på paketet, så det blev någon dryg veckas oviss väntan innan paketet dök upp.

Vi beställde den andra draken därifrån också. Samma ovissa väntan, men även det paketet dök upp efter någon vecka.

[OT] Stunt kite "drake"
simba skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr verkar det som om skyhighkites.co.uk inte
> levererar till Sverige. Jag fick inte igenom min
> beställning iaf.

Fast jag har lyckats beställa därifrån två gånger. Deras sajt är inget under av användarvänlighet, så det kan vara att man fick trixa lite för att få till det. Se till att fraktkostnaden kommit med innan du försöker avsluta köpet.

[OT] Stunt kite "drake"
Tack för tipsen.

Tror nog att jag får börja med en 1-lines kite/drake då det verkar för svårt med 2-linors och skulle bara resultera i att bara pappa flyger :-D

Har kollat länkarna ovan å googlat lite men verkar vara svårt å hitta någon med 1 lina som är lite större/stabilare än de man köper i leksaksaffären.

Tillbaka
Topp