[OT] Svensexa

Buddha

Aktiv medlem
[OT] Svensexa
Hola!

Brorsan ska gänga sig i sommar och det börjar bli dags att smida planerna inför hans svensexa.
Vi vill att det ska bli en dag att minnas med mycket skoj, och ingen förnedring.

Vi hade en sexa för kusinen förra året som alla inblandade blev nöjda med;
- Kidnappning i matsalen på jobbet iförda Scream-masker.
- Med hörselskydd och ögonbindel fördes han ut i skogen och ikläddes en kaninkostym(?) för att sedan jagas/peppras med paintballgevär.
- Därefter folkrace.
- Som uppmjukning inför utekvällen hyrde vi en relaxavdelning på Sturebadet Haga, där även den obligatoriska strippan uppträdde.
- Middag på Texas Longhorn.
- Krogkväll.

Vi vill ha nå't liknande upplägg på brorsans sexa men vi kan inte planka rakt av eftersom han var med på kusinens. Paintball (han är intresserad av skytte..) och en strippa (han är en snubbe..) är måsten.

Så har ni några tips på roliga grejjer att göra i stockholmstrakten?

Kalle Kanin och hans glada kompisar..
6.JPG

[OT] Svensexa
Han ser ju lite hängig ut... I själva verket är han drängfull. Han hålls uppe enbart av kamraternas starka grepp i öronen.
Nyskjutet villebråd, he, he.

[OT] Svensexa
Ingen förnedring.. För vem?
För mig skulle det vara en enorm förnedring att vara tvungen att titta på strippor för att jag är man.
För att inte tala om den tjejen som klär av sig för att ni ska bli kåta.
Ta och tänk om. Det finns inget som säger att snubbar måste förvandlas till idioter så fort vi är i grupp. Om din brorsa verkligen vill titta på strippor, eller om det är det stora beviset för er manlighet så ifrågasätter jag om det är befogat att gifta sig. Kanske den stora lyckan istället är att vara fri ungkarl, och borde ni då inte i såna fall uppmuntra brorsan att gå den vägen?

Men för alldel, glöm inte att ta bilder på när brorsan får juckandet upptryckt i nyllet som ni sen kan garva åt de närmaste 20 åren. Skitkul.
Töntar.

Buddha skrev:
-------------------------------------------------------
> Hola!
>
> Brorsan ska gänga sig i sommar och det börjar bli
> dags att smida planerna inför hans svensexa.
> Vi vill att det ska bli en dag att minnas med
> mycket skoj, och ingen förnedring.

> - Som uppmjukning inför utekvällen hyrde vi en
> relaxavdelning på Sturebadet Haga, där även den
> obligatoriska STRIPPAN uppträdde.
>
> Vi vill ha nå't liknande upplägg på brorsans sexa
> men vi kan inte planka rakt av eftersom han var
> med på kusinens. Paintball (han är intresserad av
> skytte..) och en STRIPPAN (han är en snubbe..) är
> måsten.

[OT] Svensexa
Alla får göra som de vill. Vill bara delge min syn på saken.
Var på striptease en gång. Jag var ung och oförståndig, nyss fyllda 18 och fick precis gå på krogen.
Här och var i den lilla staden satt det affischer om Friday Striptease. Klart man skulle gå med de andra grabbsen, visst, jorå serrö. Så stod man ju där senare på kvällen och bara ville bort. Det var nog en av de dummaste grejer jag betalat pengar för. Tänk er scenariot: 200 ölstinna grabbar på en sunkkrog. Inte en tjej i lokalen. Hmmm. Undrar varför...
Folk stod på borden. In kommer strippan och river av sitt nummer inför allt folk. Från det ögonblicket kändes allt fel. Hon förnedrade sig inför alla dessa snubbar, som i samma ögonblick som bröstvårtorna syntes förvandlades från grabbar till neandertalare styrda av det mer blodfyllda huvudet för tillfället (nudge, nudge, say no more!). Alla dessa grabbar, inklusive mig, förnedrade sig ju faktiskt också i det ögonblicket genom att jubla i kör och då sänka sig till en mycket låg nivå och felaktigt uppvisande i vad de trodde var manligt. Men det var nog inte många i det ögonblicket som fattade att alla förlorar på detta, inte bara tjejen. Jag fick en sur eftersmak av detta och kände mig ganska simpel som person. Undrar hur tjejen kände sig? Var hon ett proffs som verkligen gjorde detta med stolthet och klarade av att inte känna sig utnyttjad, eller brottades hon efter showen med obehagliga känslor?

Bara det inte blir en 8-sidors debatt av detta nu...

[OT] Svensexa
Markus F skrev:
> Ingen förnedring.. För vem?

- För brorsan.

> För mig skulle det vara en enorm förnedring att
> vara tvungen att titta på strippor för att jag är
> man.

- Jaha? Men du är väl inte min bror?

> För att inte tala om den tjejen som klär av sig
> för att ni ska bli kåta.

- Klär av sig av egen fri vilja och tjänar ca 3 normala dagslöner på 30 minuter. Vad vet du om hur hon upplever sitt jobb?

> Ta och tänk om. Det finns inget som säger att
> snubbar måste förvandlas till idioter så fort vi
> är i grupp.

- Exakt vad gör oss till idioter? Om hon vill visa upp sig och om vi tycker att det är värt pengarna, varti ligger då felet? Ingen har påstått att vi måste stå och tjoa, skråla och grisa bara för att vi är på striptease. Jag har aldrig gjort det tidigare.

> Om din brorsa verkligen vill titta på
> strippor, eller om det är det stora beviset för er
> manlighet så ifrågasätter jag om det är befogat
> att gifta sig.

- Då är det väl tur att det inte är dig han ska gifta sig med.

> Kanske den stora lyckan istället är
> att vara fri ungkarl, och borde ni då inte i såna
> fall uppmuntra brorsan att gå den vägen?

- Ska man sluta att uppskatta kvinnlig skönhet bara för att man gifter sig? Om man ser en kvinna och tycker att hon är vacker, betyder det då att man inte älskar sin fru?
Jag hävdar att det är mänskligt att attraheras att det motsatta könet, oavsett om man är gift eller singel.

> Men för alldel, glöm inte att ta bilder på när
> brorsan får juckandet upptryckt i nyllet som ni
> sen kan garva åt de närmaste 20 åren. Skitkul.
> Töntar.

- Jisses..

Jag efterlyste tips på roliga aktiviteter i stockholmstrakten.
Har du inget att tillföra så kan du också behålla dina moralkakor för dig själv, tack!

[OT] Svensexa
Du efterlyste aktiviteter, vilket jag inte invände mot. Jag invände mot den "obligatoriska" strippan.

Buddha skrev:
> Jag efterlyste tips på roliga aktiviteter i
> stockholmstrakten.
> Har du inget att tillföra så kan du också behålla
> dina moralkakor för dig själv, tack!
>

[OT] Svensexa
Tjena!

Jag tog 1500 för att strippa på möhippa på den tiden jag sysslade med sånt.. :D
Jävligt lätta pengar.. Samt att dom alltid tyckte man skulle stanna kvar och festa.. Ganska kul att vara ensam kille med 25 tjejer.. raggfaktorn är ENORM.. :D

Tycker dock att det finns mcyket skit i den branschen och ser själv inget nöje i att titta på strippor i nån högre grad.. (Hmm... eller jo när jag var på en mc-fest när jag var 15 bast tyckte jag det var grymt kul, jag erkänner..)

Hursomhelst.. börja med go-cart eller mini-moto.. det är grymt kul.. efter det fejkat bungy-jump.. (kan skicka pm på beskrivning.. men det är mycket humor i det.. involverar hög höjd och chokladpudding..:)

[OT] Svensexa
Sjung in en låt! Massa kända låtar att välja på, både på svenska och engelska. Inspelat av "riktiga" musiker, inget karaoketjafs med dåliga syntar alltså.
Huvudpersonen sjunger och om de vill så kan resten av gänget hjälpa till i refrängen etc. Efteråt får man "eländet" på CD, mixat och klart.

http://www.splitbrain.se/event.html

Edit: Studion ligger på Söder förresten...

/Pelle

[OT] Svensexa
PRIO!! Gör något som alla tycker är kul.

1) Låt killen som ska gifta sig va med på allt och vara lagom nykter.Kröka inte ner honom det första som händer.
2) Dra till simhallen. Alla klär sig de fulaste hyr-badshortsen. Åker rutchbanan, bombar från 5:an osv.Spendera ett par timmar. Avlsuta med ett par goa öl i bastun.
3) Laga käk med fet utomhus-barbeacue med oändligt med öl (i stort vattenkar med is).
4) Gör aldrig det pinsammaste och tråkisgaste. Det jag pratar om är att klä ut någon och låta människan dra runt på stan, tokfull för att ragga kyssar eller liknande. Jag mår fysiskt dåligt när jag ser sånt.

Ett litet förslag bara.
/Micke

[OT] Svensexa
Har varit med på tre svensexor, varav en var min egen. Den "sämsta" var den där Magnus, blivande äkta mannen, blev överraskad hemma (vilket iofs var kul), fick dricka ett par starköl, sedan fick spela paintball, varefter 4 timmars stillasittande supande vidtog. Hans bestman byggde upp en odräglig fylla under den tiden, började sabotera Magnus förberedelser inför nästa moment (gummibåtsåkning) och lyckades trilla i ån. Sedan middag på restaurang, där bestmannen ömsom skrålade så högt att han ombads "gå ett varv", ömsom höll på att somna vid bordet. För mycket sprit kan fördärva så jäkla lätt.

De andra två, min egen och den för en kompis (Tommy) var perfekta tillställningar. För Tommy: "hämtning" kl 7 på morgonen, frukost på hotell, två mil cykling (!) med ölpauser, paintball, biltransport till stan, bubbelbad/bastu och till sist mat. Därefter var vi färdiga att stupa i säng. Jobbigt men jäkligt kul, på lagom nivå hela tiden.

Min egen: någon ringde på dörren - en panda (!) med en handskriven lapp: "Hej Anders, jag är en snäll panda, ta på dig den här dräkten och följ med". Pandadräkt till mig också. Tåg till Stockholm, fler och fler mötte upp längs vägen. Gröna Lund ; grillning ; tåg tillbaka till Västerås ; bowling ; middag ; trubadurframträdande på sunkhak. Sen visade det sig att man bokat hotellrum åt mig och blivande hustrun. :)

[OT] Svensexa
Henrik skrev:
> Var hyrde du strippan, håller på att planera en
> svensexa och tänkte överaska hela gänget med lite
> lätt klätt:)

Hyr in kneecap vettja. Det blir garanterat en ÖVERASKNING som heter duga till gänget. Ha ha

[OT] Svensexa
Annars kan ni ju låta killen som ska gita sig cykla mtb... typ ett halvt motionslopp eller ngt, t ex 36:an på mtb-vättern. Dock nykter, alkoholen kan han ju ta sedan då snubben är sliten efter loppet.. Om ni tycker det låter lite för snällt o frikyrkligt så får ni väl återgå till stripperiet och supandet. :).

[OT] Svensexa
Hej hej.
Nu kan jag inte hålla mig längre. Kan någon förklara för mig VARFÖR det ska vara strippor på svensexor? Är det för att det är nån slags tradition, eller är det för att det är sista chansen att svina lite?
/Maria

[OT] Svensexa
Tjena!

Själv (konstigt nog) tycker jag inte det.. men det är väl vanligt förekommande för att det är grabbigt och sista chansen att se en annan naken kvinna typ..
KAn säga att det är precis lika vanligt på möhippor och dyl tjejfester.. Jobbade på c:a 10 möhippor på knappt ett år.. samt div andra tjejmiddagar och dyl..

[OT] Svensexa
tror att det är en del av en tradition (för båda könen) pga att det nästan är enda gången det är ok att kolla på striptease i det här landet..

Tillbaka
Topp