desmo sa:
desmo sa:
Edarion sa:
Bergan - Trollhetta 4 pers var på kampanj för någon månad sedan och jag köpte då det. Jag har tidigare sovit i både Hillerbergs Keron 4 GT och tittat på många andra Hillerbergstält. De kostar 4 gånger mer än vad jag gav för detta tältet och jag är förvånad över hur pass hög kvalitetskänslan är i detta. Jag har bara haft uppe det en solig dag i trädgården än så länge, men jag var mycket positivt överraskad. Reste det tillsammans med de andra två tält vi använder mycket, vaudetältet ovan samt ett McKinely-tält från intersport... Jag skulle inte vara rädd att rekommendera detta tält för svenska fjällen. Och skulle jag köpa ett tält för två personer skulle jag definitivt överväga Trollhetta 2.
Har du hunnit testa Trollhetta något mer?
Jag är sugen på att tälta lite med familjen och då blir vårat lilla 2-manna för litet.
XXLs priser är ju ostabila. Vad blev ditt pris?
Just nu verkar det kosta strax under 4000kr.
https://www.xxl.se/bergans-trollhetta-4-pers-tent-talt/p/1115675_1_style
Edarion: Har du testat Trollhetta något mer? Jag har fortfarande det tältet under bevakning. Tänkte köpa det vid "vänners vänner" men lackade ur på att de höjde priset precis innan (
https://happyride.se/forum/read.php/1/1495255/3157788#msg-3157788 )
Ligger i det nu med yngsta dottern... Har haft det ett tiotal nätter skulle jag gissa. Mest camping och inga extrema väder. Ett riktigt prisvärt tält, men med vissa nackdelar.
1. Öppningen in i innertältet har en ganska gammal lösning som gör det lätt att trampa på duken och svårare än nödvändigt att städa golvet.
2. Öppningen I yttertältet är inte heller helt genomtänkt och det går inte få upp dörren ordentligt, samt är svårt att öppna så det inte regnar på innertältet om det regnar hårt.
3. Det är lite knepigt att få duken ordentligt spänt, speciellt om det inte är helt jämnt under.
Med det sagt... Det är ett rymligt tält med god ventilation som väger ganska lite. Många punkter att förankra med alla stormlinor om det skulle vara oväder. Jag skulle absolut lita på det även i fjällmiljö. Kort och gott en riktigt god investering.