[OT] Tatuering

Musashi

Aktiv medlem
[OT] Tatuering
Jag är lite sugen att skaffa en liten tatuering i form av en MTB-hoj (XC). Är det någon som har en bra bild på motiv som kan vara lämpligt?

[OT] Tatuering
nått sånt här hade jag gjort
url.jpg ht=244

[OT] Tatuering
Strand skrev:
-------------------------------------------------------
> nått sånt här hade jag gjort
>

Lägg till några pedalbitmärken på framsidan oxå så blir det komplett.

//j

[OT] Tatuering
<http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.oldskooltrack.com/files/images/john.waggle.tattoo.bmp&imgrefurl=http://www.oldskooltrack.com/files/pix.frame.html&h=161&w=253&sz=120&hl=sv&start=27&tbnid=45O5biIp-_mALM:&tbnh=71&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dtatoo%2Bbike%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dsv%26lr%3D%26sa%3DN>

[OT] Tatuering
Visst är det snyggt med tatueringar. Men ett gott råd är att man verkligen tänker igenom motivet och stället så att man inte ångrar sig i efterhand. För då blir det dyrt om man skall ta bort dem. Tog själv bort mina taueringar för ca 15 år sedan.

[OT] Tatuering
Miche, vad anändes för teknik för 15 år sen? Fanns det ens laser som var tillräckligt bra elelr var det osthyvelmetoden som gällde?

Inte för att jag har planerat att ta bort nån av mina, bara nyfiken. Har hört av folk som tagit bort grejer nyligen att det inte är så smärtsamt längre (mer än för plånboken då)

[OT] Tatuering
GP skrev:
> Miche, vad anändes för teknik för 15 år sen?
> Fanns det ens laser som var tillräckligt bra
> elelr var det osthyvelmetoden som gällde?
>
> Inte för att jag har planerat att ta bort nån av
> mina, bara nyfiken. Har hört av folk som tagit
> bort grejer nyligen att det inte är så
> smärtsamt längre (mer än för plånboken då)

Det var en då ny teknik som hette pulslaser teknik och det var på MAS i Malmö. Den gick ut på att få lasern att absorbera i färgpigmentet med syfte att få färgpigmentet att 'explodera' till småpartiklar som i sin tur skulle transporteras bort med blodet. Själva behandlingen tog ca 2 år men idag syns det i princip inget, bara på vissa ställen som lite ljusare hud. Och det kändes ungefär som att skjuta med ett gummiband mot huden. Idag skall det tydligen vara svindyrt, typ 20kkr - 40kkr och inget man får remiss för idag iaf. Jag fick remiss för jag var så pass ung och 'dum' när jag tatuerade mig samt att det var en ny teknik som de ville testa.

Osthyvelmetoden gällde året innan. Men man kan ju ta bort dem själv om vill. Jag hade en kompis som sudda bort en tatuering på en lektion i nian. Lärarinan höll på att få hjärtaattack när hon såg på, he, he.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Tatuering
Miche skrev:
> Jag fick
> remiss för jag var så pass ung och 'dum' när
> jag tatuerade mig samt att det var en ny teknik
> som de ville testa.
>

Bilder!

[OT] Tatuering
Bilder på vad, före eller efter? Före blir nog svårt och dessutom vet inte om jag vill visa bilder på mig från tonåren med mitt långa hår eller tuppkam. Man är ju vuxen nu med två ungar ;-) Skall se om jag lyckas ta någon bild på resultaten så 15 år efter.

[OT] Tatuering
skapligt flyt då, haha. Hade ingen aning om att tekniken med att spränga färgpigmenten var så pass gammal. Trodde att det var en betydligt nyare metod.
Långt hår/tuppkam leder tankarna till hemmagjorda punktatueringar?! Kan man gissa på Anarko-motiv på väl synliga ställen?? *nyfiken*
En polare har också "gnuggat" bort tatueringar efter en allergisk reaktion mot färgen. Det är inget han rekommenderar, det var tydligen en riktigt otrevlig upplevelse.

[OT] Tatuering
GP skrev:
> skapligt flyt då, haha. Hade ingen aning om att
> tekniken med att spränga färgpigmenten var så
> pass gammal. Trodde att det var en betydligt nyare
> metod.
>
Metoden var mer eller mindre på forskningstadiet, Agneta Troilius tror jag hon hetta som tog bort dem och om jag minns rätt var hon doktorand då.

> Långt hår/tuppkam leder tankarna till
> hemmagjorda punktatueringar?! Kan man gissa på
> Anarko-motiv på väl synliga ställen??
> *nyfiken*
>
No Comments!

> En polare har också "gnuggat" bort tatueringar
> efter en allergisk reaktion mot färgen. Det är
> inget han rekommenderar, det var tydligen en
> riktigt otrevlig upplevelse.
>
Men det blir tydligen bedövat efter en stund pga all endorfin som kroppen bildar.

[OT] Tatuering
Miche skrev:
> Bilder på vad, före eller efter? Före blir nog
> svårt och dessutom vet inte om jag vill visa
> bilder på mig från tonåren med mitt långa hår
> eller tuppkam. Man är ju vuxen nu med två ungar
> ;-) Skall se om jag lyckas ta någon bild på
> resultaten så 15 år efter.

Du vet vad vi vill se.

/ /

[OT] Tatuering
Musashi skrev:
> Jag är lite sugen att skaffa en liten tatuering..

Blev det ngn tatuering?

Själv var jag i Tallin med ungarna i veckan och spontantatuerade mig.(-nej, jag var faktiskt nykter, nykterist, -ja, jag är nog lite galen, det tyckte min fru också när jag kom hem) Nu var det inte heller första gången jag tauerade mig, varken spontant eller planerat, har elva st sen tidigare.

Här är resultatet i alla fall, tog fram motivet på tatuerarens dator, en klinga från Salsa på CC´s hemsida. Tatueraren såg jävligt undrande ut men började skissa..

Bilagor

• Tallin tatto 070228.jpg
    Tallin tatto 070228.jpg
    27 KB · Besök: 157
[OT] Tatuering
Brakastruten skrev:
> Har det inte gått snabbare att bara glödga
> klingan? Aotjch.

luktar så illa med bränt fläsk annars hade det nog fungerat lika bra

[OT] Tatuering
Musashi skrev:
> Jag är lite sugen att skaffa en liten tatuering
Alltså, om man är tvungen att fråga andra om vad man ska tatuera för motiv så kanske det inte riktigt är läge att tatuera sig överhuvudtaget?

[OT] Tatuering
men anta att man redan vet vilket motiv man vill ha, då är frågan: vart ska man gå och få det gjort? jag vill ju inte få aids, nån som vet ett bra ställe i sthlm eller uppsala som är kända för att ha god hygien?

jojje

[OT] Tatuering
Tack för tipsen!

Det är söder eller sumpan som gäller alltså? Ska kolla upp de olika. Ha det...

//Jojje

[OT] Tatuering
bigmollo skrev:
> Jag funderar på att tatuera KUKBALLE på kuken.
> Så man vet.

ja, om det råder tveksamheter är det nog bäst att märka upp saker och ting.

Tillbaka
Topp