[OT]tatueringar ?

jhonscott

Ny medlem
[OT]tatueringar ?
Har funderat mycket länge nu på att göra en tatuering, men var och hos vem, och vad ska man göra?
funderar på ett bra ordspråk eller en bild, kanske fyndig text,

sen smäller det på duktigt på tv med serier med just tatueringar, kan bli lite påverka och tycka vissa är riktigt snygga!!

vad har ni för tatueringar om ni har några.? lägg gärna in bild

gjorde det ont?

ångrar ni era?

skulle vara kul att få råd och tips från ett icke tatuerings forum

Edit av AJ: OT

Senast redigerad av en moderator:
[OT]tatueringar ?
Om denna tatueringstråd inte handlar om cykelrelaterade motiv bör Du ändra rubriken till [OT] Tatueringar?

Använder Du sedan sökfunktionen här på forumet så kommer Du att få ungefär 14 sidor med trådar som handlar om tatueringar.

[OT]tatueringar ?
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Ah härligt. Jansson är bakis idag ;)

Även idag min vän......

[OT]tatueringar ?
Såg en bild på denna (inte min alltså ;):
n1054339539_127695_7967.jpg

Den kanske skulle passa, en fjäril så här i sensommartider...

[OT]tatueringar ?
jhonscott skrev:
> ångrar ni era?

Jag har ingen tatuering, och jag kommer nog aldrig skaffa någon.
Om man hade skaffat en för ca: 5-10 år sen innan alla andra skaffade så kanske det skulle ha varit lite ballt, men nu känns det lite "mainstream".

Jag tror att man ska fundera igenom sitt beslut ordentligt, det går liksom inte att ångra sig, det blir aldrig speciellt bra när dom tar bort med laser, och dyrt är det också.
Det är otroligt inne just nu (eller rättare sagt, för några år sen) och vi översköljs med program på TV där den ena skitsnygga tatueringen efter den andra flimmrar förbi, men jag tror att vi om typ 5-10 år har en massa medelålders människor som bittert ångrar sina ungdomliga beslut.

Det finns snygga motiv, och på rätt person kan det passa, men jag tror att det är bra att tänka efter både en och två gånger.

Lycka till.

[OT]tatueringar ?
Mr_Miyagi skrev:
> Såg en bild på denna (inte min alltså ;):
> http://photos-h.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v314/1
> 83/110/1054339539/n1054339539_127695_7967.jpg
>
> Den kanske skulle passa, en fjäril så här i
> sensommartider...

men haha! Hur kul är den när hon får barn sen? Hon har använt grönt också = kört å ta bort!

[OT]tatueringar ?
jhonscott skrev:
> Har funderat mycket länge nu på att göra en
> tatuering, men var och hos vem, och vad ska man
> göra?
> funderar på ett bra ordspråk eller en bild,
> kanske fyndig text,
>
> sen smäller det på duktigt på tv med serier
> med just tatueringar, kan bli lite påverka och
> tycka vissa är riktigt snygga!!
>
> vad har ni för tatueringar om ni har några.?
> lägg gärna in bild
>
> gjorde det ont?
>
> ångrar ni era?
>
> skulle vara kul att få råd och tips från ett
> icke tatuerings forum
>
> Edit av AJ: OT

Jag har några olika motiv som jag lät göra när jag var mellan 18 och 25, nu är jag 34. Jag skäms inte och ångrar inget heller....Ska du tatuera dig bör det vara något du står för och som du kommer att stå för. Passa dig för namn och åsikter.....

Spontant känns det som om du är en bit från att tatuera dig eftersom du inte vet vad du vill ha ens, var försiktig, de sitter kvar när du är gubbe också fast då är de fulare....Precis som du :)

Det gör inte så ont.
Kolla i tatueringstidningar så hittar du så många idéer att du önskat att du aldrig sökt....
Det var så länge sedan jag gaddade mig att jag inte vet om ställena finns kvar så jag kan inte rekomendera nått.

Lycka till!

[OT]tatueringar ?
Jag har några stycken.
Konturerna av ett hjärta på höger handled.
En japansk helsleeve (inte helt färdig än dock) på vänster arm, som sträcker sig in över vänster bröst.
Dessutom har jag en duktig hemmapulare till polare som lekt lite på min kropp också. Han har givit mig en handlingslista på höger underarm, slarvigt skriven och innehåller typ "Bröd, mjölk, kattmat, kondomer" osv.
Sen har jag som en dagisteckning som täcker hela vänster underben. Bolibompa-draken, lite glad moln, en stor glad sol på vaden, en elak riddare osv. Och ljusblå bakgrund på alltihop ska dit vid nästa sittning.

[OT]tatueringar ?
AxelSthlm skrev:
> jhonscott skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har funderat mycket länge nu på att göra en
> > tatuering, men var och hos vem, och vad ska man
> > göra?
> > funderar på ett bra ordspråk eller en bild,
> > kanske fyndig text,
> >
> > sen smäller det på duktigt på tv med serier
> > med just tatueringar, kan bli lite påverka och
> > tycka vissa är riktigt snygga!!
> >
> > vad har ni för tatueringar om ni har några.?
> > lägg gärna in bild
> >
> > gjorde det ont?
> >
> > ångrar ni era?
> >
> > skulle vara kul att få råd och tips från ett
> > icke tatuerings forum
> >
> > Edit av AJ: OT
>
>
> Ska du
> tatuera dig bör det vara något du står för och
> som du kommer att stå för.
...
>
> Spontant känns det som om du är en bit från att
> tatuera dig eftersom du inte vet vad du vill ha
> ens,...

+1, tatuering för tatueringens skull verkar sådär

[OT]tatueringar ?
jag gjorde min första för ca:20 år sedan... fan så det låter illa å säga så...
är inte så brydd över va det är för motiv, ok.. inga könsorgan å dyligt såklart..
att man inte vet va man vill ha spelar väl ingen större roll, sånt kan man ju ta fram med tattueraren om de skulle va så.

hur ont det gör är väl upp till var å en så att säga.. men det gör olika ont beroende var på kroppen du tattuerar dig. insidan av armarna känns mer än utsidan.

själv ångrar jag väl inte nån, men visst är väl nån sämre än nån annan.

[OT]tatueringar ?
Har bidragit förut men här är mitt cykeltema.

Bikeglobe.JPG ht=300

Jag håller med om att man bör tänka igenom noga. Min sitter på vaden vilket passar mig bra. Syns vid cykling men inte i möten med stockkonservativa tyskar och amerikaner. Jag funderade i ett år och gjorde konceptet som tatueraren gick vidare på. Den är gjord hos Heidy Hay i Göteborg.

[OT]tatueringar ?
Har följande texter: farsans å morsans namn,push to play sen har jag stjärnor,hjärta,blixt
En sleeve vore rätt najs men frågan är om det är så coolt om 50år

[OT]tatueringar ?
Mmmm, that sweet pain...
Citerar en gammal bandpolare: "Hade man råd skulle man ju sitta i den där stolen hela tiden!"
Jag ångrar inte mina, men väntade tills jag var närmare 30 innan jag gjorde dem. Hade jag slagit till när jag var 18 hade jag nog haft en del motiv jag ångrat idag.

[OT]tatueringar ?
det där med smärta är lite olika från person till person. det som gör ont på dig kanske inte känns speciellt mycket för mig. sen finns det ju helt klart ställen på kroppen som känns som fan.
jag tycker rent persoligt att man ska akta sig för att gadda in olika ordspråk å texter, kan kanske passa in i livet just nu men man kanske inte riktigt står för det sen. bor du i göteborg så har du flera bra ställen. per sovik på 413 är är riktigt duktig enligt mig. han har gjort alla mina och på 10år har det blivit rätt mycket.

Senast redigerad av en moderator:
[OT]tatueringar ?
Spontant så håller jag också med om att du bör tänka igenom det ett varv till då du inte vet vad du vill ha för något motiv. Visst är det snyggt med tatueringar men du kan aldrig veta vad du kommer att tycka om 10 år.

Har själv inga tatueringar längre, tog bort dem för 15 år sedan. Det var inga motiv som jag skulle vilja ha idag. Men jag skulle kunna tänka mig att tatuera in ungarnas porträtt.

Undvik namn och texter som kan tolkas fel.

Tillbaka
Topp