[OT] The Grand Tour aka Top Gear

Chris Harris & Rory Reid borde få mer tid framför kameran, dom känns "ärliga" på ett helt annat sätt än övriga som mest fjantar & spelar över. Nån som vet när Clarkson, Hammond & May's nya show kommer igång?

Frågan är om det kommer att bli ungefär som den där hitlåten i början av 90-talet, "The Power", som kom i två ytterst snarlika versioner. Det var först när SVT gjorde ett program om dem nyligen som jag fattade att det var två olika låtar - jag hade hört båda, men inte insett att det var två olika. Top Gear och den nya kanske blir väldigt lika varandra. Kan bli rätt knasigt...

Henrik83 sa:
Chris Harris & Rory Reid borde få mer tid framför kameran, dom känns "ärliga" på ett helt annat sätt än övriga som mest fjantar & spelar över. Nån som vet när Clarkson, Hammond & May's nya show kommer igång?
+1 på Harris och Reid. Mest Harris.

The Grand Tour kommer till hösten, inga datum angivna än.

Haha! Som när de gjorde en engelsk variant av Pimp My Car och tog konceptet rakt av med nån sunkig rappare i UK, de skulle givetvis gjort en Brittisk twist på den istället!

Det var lite Godwin's redan på förra sidan såg jag, men måste ändå länka detta trams.
Hitler reacts to the new series
Hitler informed Evans has quit

42Hz sa:
Såg första första avsnittet men nya programledarna, undrar mest varför Chris ska skrika konstant?

Varför skäller en Terrier så förbannat?

Underbart att man spolat Chris till nästa säsong och (eller om det var rykten) låter LeBlanc ta över rodret. Helst skulle jag, liksom säkert alla andra, hellre se att Extra Gear blev nya top gear men det verkade inte aktuellt. Aja, bara dom inte lägger ner det så. För övrigt, första avsnittet var katastrof men sen tycker jag ändå det tog sig lite. Och som sagt, extra gear som sänds på interwebs är vad top gear borde varit så det kan jag rekommendera.

Peach sa:
Var ser ni de nya avsnitten av TopGear? Jag menar den säsong med den nya programledarna.

BBCs iPlayer och ett verktyg till webläsaren som heter Hola, ett smidigt proxyverktyg där du kan välja var i världen du ska "befinna dig" och kan följdaktigen lura BBC att du är i England. Det här är väl lite av en juridisk gråzon, men för eget bruk torde det vara lagligt nog för att skriva här.

AX3L sa:
Peach sa:
Var ser ni de nya avsnitten av TopGear? Jag menar den säsong med den nya programledarna.

BBCs iPlayer och ett verktyg till webläsaren som heter Hola, ett smidigt proxyverktyg där du kan välja var i världen du ska "befinna dig" och kan följdaktigen lura BBC att du är i England. Det här är väl lite av en juridisk gråzon, men för eget bruk torde det vara lagligt nog för att skriva här.

På tal om Hola!
http://adios-hola.org/

Läs, begrunda och gör ditt val.
Det finns betydligt bättre alternativ.

Vernersson sa:
AX3L sa:
Peach sa:

På tal om Hola!
http://adios-hola.org/

Läs, begrunda och gör ditt val.
Det finns betydligt bättre alternativ.

Jag använder Beebs just nu för att se på OS på BBC

Alla ni som svarade SvTPlay - tack!

Reflektion, åh fan att SvT har tagit in den. Iofs lite SvT att ta in den sist av alla och när den närmast verkar vara dömd på förhand. SvT tyckte ju på fullaste allvar att C-I Perstads program var något att ha men det har väl runnit lite vatten under broarna sedan dess.

Har nu kollat på 2 avsnitt som ligger på SVT Play (det kommer säkert fler).

Jag förstår varför Chris Evans lämnade, han mest skriker och tillför väldigt lite. De andra programledarna är helt ok.
Men de har ju inte ändrat på någonting, the Stig påas på exakt samma sätt dvs det har inte förnyats någonting.

Det innebär att programmet är helt utelämnat till programledarna och vitsen med de gamla programledarna var väl kemin eller att de kunde prata vitt och brett om mycket mer bortom bilarna och det är helt borta så jag tror inte på detta programs framtid i nuvarande oförändrade format.

Jag tyckte ärligt talat att Hammond aldrig riktigt passade in. Mellan Clarkson och May fanns det kemi, ja, men Hammond kändes mest som en udda fågel i sällskapet.

geologen sa:
Jag tyckte ärligt talat att Hammond aldrig riktigt passade in. Mellan Clarkson och May fanns det kemi, ja, men Hammond kändes mest som en udda fågel i sällskapet.

Där håller jag med dig - Hammond var det svagare kortet av de 3 men i den nuvarande besättningen finns det ju, enl mig, noll kemi

Ännu ett bra exempel på vad som händer när PK-maffian styr --- Smarta och coola personer försvinner, intäckter för några 100 mille likaså, och skrikiga medelmåttor tar över --- !

tobo sa:
Clarkson bekräftar: The Grand Tour blir tillgängligt i 200 länder http://www.mestmotor.se/automotorsp...the-grand-tour-blir-tillgangligt-i-200-lander

Grand premiere imorgon i UK, US, Tüskland och Japan.

Får hoppas att Sverige är ett av de länder som GT blir tillgängligt i från December.

Det finns ju ungefär 200 länder i världen, beroende på hur man räknar och politisk ståndpunkt, så det kan du nog vara lugn för. :-)

Grand Tour kommer nog finnas tillgängligt hela vägen från Transnistrien till Grönland.

LesGrossman sa:
Top Gear kan de lägga ner nu

Den enda nya karaktären i nya Top Gear som är underhållande är Chris Harris, men han har även en bra Youtube-kanal.
Premiären av GT var givetvis underhållande, men nästan mot gränsen att övertända.

Går att hitta på tuben, Trevligt, top gear som det ska vara. Men det hade varit en cool avslutning att slänga in en Regera i slutet av hybridtestet... :)

Uruselt att den bästa (svenska!) bilen inte ens fick vara med. Hade varit extra kul. Och vad ful McLaren är.

jomper sa:
Uruselt att den bästa (svenska!) bilen inte ens fick vara med. Hade varit extra kul. Och vad ful McLaren är.

Ful? Vacker? Det är väl upp till var och en, McLaren P1 är inte byggd för att vara vacker, den är byggd för att vara snabb. =)

Tillbaka
Topp