[OT] The Grand Tour aka Top Gear

Mattias L Skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det 110 så ligger man i 139 Km/h och så vidare.

Precis, o land ska med lag byggas, o den lagstiftande makten utgår från folket, att folk respekterar lagen är centralt för demokrati och rättsstat; därför vore det bättre att ha fartgränser som är allmänt respekterade. Som det nu är bryter de allra flesta mot lagen, uppenbarligen utan minsta tvekan, och det undergräver rättsstaten.

Per

Betyder inte sub-zero att det är jättecoooolt, dvs långt under fryspunkten?

Och när Britterna valde jagga för porsche tappades mycket förtroendekapital!

I vilket fall som helst förstår jag inte hyr den snabbaste gatbieln någonsin kan klassas som annat än supercool. Hel ofattbart att det ni skulle känna er ocoola i en porsche carrera Gt!?!?!

Och M5 är ju en i särklass cool bil. Skulle vilja ha en i kombiutförande, gärna med 520 emblem och diskreta fälgar utan alltförmycket lågprofil (diskret och bra komfort). Givetvis med radar och laservarnare. Sen gäller det bara att skaffa ett jobb man måste åka motorväg för att komma till ;-)

/Zeb

Zeb Skrev:
> Hel ofattbart att det ni skulle
> känna er ocoola i en porsche carrera Gt!?!?!

Skulle gärna köra en i Tyskland eller Italien. Porchar är gjorda för att köra fort, 180 - 220 km/t är march fart vid tort väglag på Autobahn för en Porche. Men i Sverige med max 110 o 90 passar Porche blir det meningslöst man kommer inte fortare fram än i en Skoda. Fast visst är de vackra. Porcharna alltså.

> Och M5 är ju en i särklass cool bil. Skulle vilja
> ha en i kombiutförande,

BMW har en central brist. Det går inte att få in ett par hojar i dem, inte ens i 5-seriens kombimodell. Var ut hos BMW i Uppsala o provade, var rätt sugna på den nya 5-kombin. Men det var hopplöst. Visst kan man klämma in en hoj om man tar av hjulen men det blir ingen plats över för något annat. Inte ens X-3 gick det att få in en hoj med avtaget framhjul :(

Per

Skänk en tanke åt Richard Hammond och hans familj. Richard krashade igår eftermiddag i en specialbyggd raketbil på ett flygfält. Han sägs ha varit uppe i 280 MPH när han krashade.

Hans tillstånd är allvarligt men stabilt, man pratar om "serious brain injury".
http://news.sky.com/skynews/video/videoplayer/0,,30000-Hammond_p21310,00.html

Krya för fan på dig Richard!

Edit: nu då?

Senast redigerad av en moderator:
markr skrev:
> tis the best car program in the world.... ever. No
> discussion. :-)

Well, it is certainly the most entertainging, never miss it if we can help it ;)

CyberBike skrev:
> Mera coola annnorlunda O-Pk people behövs ! Vad
> har hänt nu, har han råkat säga
> svart/brunt/gult/rött i direktsändning ?

Bortsett från N-ordet och jävligt opassande registreringsskylt i Argentina?

JLarsson skrev:
> Bortsett från N-ordet och jävligt opassande
> registreringsskylt i Argentina?

Folk behöver sluta vara så j-a PK och leta saker att uppröras över.

Nu vet jag inte vad som hänt men gå till handgripligheter känns som Jeremy passerat en gräns. Inte lätt att vara pundmiljonär!

Jäklar vad jag skrattade för ett tag sedan när de hade byggt en svävarbil av en skåpbil som de sedan körde omkring på något litet vattendrag och orsakade allmän ödeläggelse.

Hela inslaget:

Allmän ödeläggelse...

JLarsson skrev:
> James May å andra sidan är en väldigt trevlig
> kille. Raka motsatsen till Jeremy.

Top gear skulle bli ett betydligt bättre program med enbart James May som programledare. Mer people movers och modellbilar.

Clarkson har sina stunder, men han verkar vara en besvärlig typ. Hammond är bara töntig. May verkar sympatisk och lite lagom nördig. Jag gillar verkligen inslaget (inte från Top Gear) där han följde med i en U-2 (egentligen en TU-2) upp till 70 000 ft! :)

Att han slog till någon är ju seriöst uselt, men när det gäller deras "dissande" så dissar de ju det mesta, inte bara mexico. Det är faktiskt det som är kul med serien. Den är inte så slätstruken, även om Jeremy blir lite för mycket mer än ibland och deras "tävlingar" mellan fallskärmshoppare/rodelåkare/etc mot bil bara är skittråkiga. Enda bilprogrammet jag kollar på. Synd bara att vi får se så mycket gamla repriser här. Får hoppas att han får fortsätta. Ha mat framme är ju inte rocket science direkt.

geologen skrev:
> Clarkson har sina stunder, men han verkar vara en
> besvärlig typ. Hammond är bara töntig. May
> verkar sympatisk och lite lagom nördig. Jag
> gillar verkligen inslaget (inte från Top Gear)
> där han följde med i en U-2 (egentligen en TU-2)
> upp till 70 000 ft! :)
>
>

Mkt bra inslag ;-)

grump skrev:
> De 3 + the Stig fyller alla sitt syfte.
> Försvinner en komponent blir det något annat
> eftersom balansen rubbas.

Precis så är det. Top Gear vore inte Top Gear utan den dynamiken.

Att Jezza slagit nån på käften är förstås inte så bra (jag ogillar våld), men jag tror inte vi vet hela bakgrunden. Sist när han slog Piers Morgan så tycker jag faktiskt att Piers förtjänade det. Kan tänka mig att det ligger mer bakom den här historien också.

Hörde på radion tidigare någon "tv-expert" som uttalade sig om hur fruktansvärt hemskt han betett sig och tog bl.a. upp uttalanden om att lastbilschaufförer mördar prostituerade och att folk som strejkar borde skjutas. Det är rätt uppenbart för mig att det handlar om humor, men det verkar finnas en stor grupp människor som är väldigt lättkränkta i UK (och även här).

Den enda incident som jag faktiskt kan förstå att folk blev upprörda över var den där barn-ramsan. Jag själv tycker att det är ungefär som att citera från Mark Twains böcker och sen när man får klart för sig att nån lagt ut ett filmklipp av det så blir det förstås väldigt pinsamt och man måste be om ursäkt. Vilket han gjorde.

Jag hoppas att det här blir en kortare avstängning och att vi får se klart de sista två avsnitten och även en helt ny säsong senare i år. Om nån håller med mig så kan ni ju skriva under namninsamligen :)
https://www.change.org/p/bbc-reinstate-jeremy-clarkson

s skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > James May å andra sidan är en väldigt
> trevlig
> > kille. Raka motsatsen till Jeremy.
>
> Top gear skulle bli ett betydligt bättre program
> med enbart James May som programledare. Mer people
> movers och modellbilar.

Knappast bättre men det skulle nog handla mer om bilar.

James May har väl för övrigt faktiskt haft ett eget program där han är sympatiskt nördig hela tiden?

Senast ändrad:
Att ställa in resterande avsnitt är en form av kollektiv bestraffning mot tittarna.

Amerikanska filmbolag klarar tom av att ta avstånd från individers personliga åsikter och handlingar.

Jag tycker alltså det är helt galet av BBC att stoppa sändningarna. Att ta avstånd från Jezzas handlingar och genomföra en intern undersökning och/eller polisanmäla är dock en helt annan sak i mina ögon.

Så, fortsätt med programmet är min uppmaning till BBC.

örgelgörgel skrev:
Hur vet vi att den där Oisin inte
> är en skitstövel? det vet vi inte alls..

Om du bara visste.......

fyrbåk skrev:
> örgelgörgel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Hur vet vi att den där Oisin inte
> > är en skitstövel? det vet vi inte alls..
>
> Om du bara visste.......

Är det så alltså?

Och jag tror för övrigt inte för en sekund på att debaklet med registreringsplåten i Argentina var en slump och inte alls en medveten provokation. Den där videon som postades där en i gänget säger hur det var en ren slump känns som ren lögn.

Tillbaka
Topp