OT: Thermo shorts med dragkedjor på sidorna

Har förjäves försökt hitta thermoshorts som är delbara medans man har skorna på sej, dvs dragkedjor hela vägen på sidorna. Enda jag hittar är dessa som kostar 1770kr i schweiz.
Nån som vet av nått liite billigare allternativ? Skall användas med stora kängor så måste vara delbara till minst 80%.

Typ dessa?

BuTTuS

Aktiv medlem
Jag har ett par från Houdini men ser nu att de inte tillverkas längre vilket kanske gör det här inlägget helt onödigt…?

Men magiskt @H.Karlsson ! Bara inse att jag är sämst på googla! Nu ska jag bara hitta ett par som inte går över knäna(har knäskydd) samt kostar runt tusingen. Tack även @Fjärdebrunn , ska kolla mer på vad skidåkarna erbjuder!
Jag skulle kolla på dessa. Tycker om att de iaf försöker vara svenska och lokala

Jag använder både hh byxorna och Lundhags. Lundhags är bra över kläder och går inte över knäna men de är stora i storleken. Hh är som ett par extra långkalsonger men de går över knäna. Som sagt skulle jag köpa idag skulle Tierra stå högt på listan.

SIE

Aktiv medlem

Jag har långbyxan, den har dragkedja hela vägen. Oklart hur det är med shortsen.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Vore kalasbra med ngt dyligt för LVG, ngn som provat?. Blir så kall om utsida övredelen av lår rumpa. Har löst det med att stoppa i stora tygbitar av softshell innanför vintertightsen.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Kör man vintertights utan blöja går det ju att ha flossade bibs under. Jag brukar ha mina knickers under när det brallar på.

Är byxorna för MTB och ska kunna utgöra landngsställ kan det kanske vara bra med ett något kraftigare yttertyg?
Om man ska ha för mtb så är dessa bra https://www.vaude.com/en-INT/Men/Cl...II-thermal-cycling-shorts?number=417041515100

Själv kör jag med dessa då knäskydden får plats under för mtb och för graveln passar de perfekt. Dammodellen är dessutom lite högre i ryggen så man slipper en glipa där. https://www.swixsport.com/se/klader/women/pants/horizon-pants-w/?code=7045952495569

Annars finns ju herrmodellen i shorts för
Vore kalasbra med ngt dyligt för LVG, ngn som provat?. Blir så kall om utsida övredelen av lår rumpa. Har löst det med att stoppa i stora tygbitar av softshell innanför vintertightsen.
https://www.swixsport.com/se/klader/herr/pants/surmount-primaloft-knickers-m/?code=7045952355368
Värme på översida lår och i rumpan.

Längdkläder funkar jättebra för cykling.

Har tänkt primärt för skoterkörning under overall, men då jag åker mer cykel å skidor än skoter på vintern så antar ja att dom mest kommer användas till träning🤷‍♀️ Men lutar för min del mest mot Tiera bealy, dom är fasen rätt spot on. Tack för alla tips ni postat, otroligt att jag endast lyckats googla fram ett par själv innnan😂

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer