[ OT ] tig svets

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum

EST

Aktiv medlem
[ OT ] tig svets
Tja har sålt min miggy 125 å letar efter en tig svets helst ac/dc. Tänker att det kan vara nice å ha hemma när man måste laga ramar....å så bygga mc n då. Har bara kört med märkes grejer men det finns ju mycket annat därute är det nån som har några tips?
Å priset beror på om jag lyckas sälja min Ducce...
Enda kravet är att den ska vara liten då jag har trångt i garaget?

[ OT ] tig svets
Får du sålt Duccen tycker jag att du ska hålla dig till märkesgrejer.☺️
Ewm är en favorit tex en picotig.
Då finns det iallafall reservdelar.

Annars så funkar Parweld xti 202 helt ok.

[ OT ] tig svets
Örgelgörgel hade en tråd om tiggande och kom fram till att stahlwerk kunde göra helt ok sömmar. Jag har också köpt en från tyska ebay med AC/DC + plasma , men inte hunnit bränna särskilt mycket än. Det finns en svensk distributör av stahlwerk också, men de verkar vara mycket mindre kompetenta än tyskarna.

[ OT ] tig svets
Kört min Stahlwerk 3 år nu och den har fungerat perfekt, svetsar ganska ofta och en hel del alu. Har kört lite med en Kemppi på jobbet och jag kan inte säga att den är 30000kr bättre, iaf inte om man inte jobbar med det. Skulle nu min kinasvets gå sönder så skulle jag säga att den är avskriven för länge sedan men den visar inga tendenser till det ännu.

[ OT ] tig svets
EST sa:
mikipedia_ sa:

Håller på att letar lite demo svetsar från Esab, ännu bara hittat enkelströmare . Men du kanske har lie kontraktet?

En sån https://www.wurth.se/produkter/svet...ing/tig-stromkallor/tig-inverter-200-a-acdc-/ kan jag nog förmedla?

Men den klarar nog inte fjärr?

[ OT ] tig svets
Jag har med en Stahlwerk, köpte en kombimaskin med pulstig samt plasma, & den funkar kanon. 5 års garanti! Däremot så är agenten i bästa fall trög att ha & göra med, i samband med köpet så beställde jag även ett slangpaket med lilla linde-handtaget, väntade, väntade, väntade, mejlade, ringde, var arg. Efter nästan ett år(!) dök det upp, helt oförhappandes. Iofs slapp jag betala det, men ändå. Men maskinen är som sagt trevlig!

[ OT ] tig svets
Blev en sån här ingen dubbelströmmare men det får duga skönt nu ska jag bara fixa gas med?
Å kolla att den funkar!

Bilagor

• IMG_20170911_185143740.jpg
    IMG_20170911_185143740.jpg
    268.4 KB · Besök: 92
[ OT ] tig svets
Testade att pulsa lite alu idag, inte på min svets då den inte kan svetsa sju men ändå. Inte jättevackert men det skulle nog hålla?

IMG_20170926_170433541.jpg

Tillbaka
Topp