tod
Medlem
[OT] Tips och råd utrustning/simning i Delsjön
På grund av en dryg skada i fotled har jag svårt att motionsträna tillräckligt och gymmet ger inte hela fixen. Börjat fundera på OW/Öppet vatten och att spendera följande månader att lära mig simma/crawl i Delsjön. Bassäng lockar inte alls även om jag förstår att det är där man blir bra simmare. Jag vill mest motionera, lära mig något nytt och röra mig i natur.
Bor nära Delsjön och undrar om någon har tips på bra våtdräkt/övrig utrustning som passar där för varmare halvåret typ – kanske betyder två olika eller liknande? Har läst på en del men vill gärna höra från någon med erfarenhet. Är inte speciellt frusen utan snarare tvärtom.
Något i högre delen av nybörjarsegmentet eller i mellan hade jag tänkt mig. Blir sällan bra när jag köper det billigare ’för att testa’.
Finns det någon butik i Gbg att rekommendera?
/Det ska inte cyklas i anslutning.
Bor nära Delsjön och undrar om någon har tips på bra våtdräkt/övrig utrustning som passar där för varmare halvåret typ – kanske betyder två olika eller liknande? Har läst på en del men vill gärna höra från någon med erfarenhet. Är inte speciellt frusen utan snarare tvärtom.
Något i högre delen av nybörjarsegmentet eller i mellan hade jag tänkt mig. Blir sällan bra när jag köper det billigare ’för att testa’.
Finns det någon butik i Gbg att rekommendera?
/Det ska inte cyklas i anslutning.