[OT?] Tips på jacka?

restless

Ny medlem
[OT?] Tips på jacka?
Tjo!

Någon som har bra koll på jackor? Jag snackar inte proffs-cykel-jackor, utan typ okej vårjacka som andas bra, är vindtät och någorlunda vattentät... Som funkar om man gillar att cykla snabbt i stan, men inte ger sig ut på långa rundor på landsväg? Prisklass tusenlappen och en bit uppåt.

Hittade en Tenson-jacka som verkade schysst. Försökt söka på den på nätet, men hittar ej. Långt, krångligt namn på modellen, vill minnas att den började på K. Skulle vara allt det jag beskrev ovan. Någon som har koll på Tenson-jackor?

Senast ändrad:
[OT?] Tips på jacka?
Kolla in Swrve http://www.urbanbikewear.com/sv/klader-herr/swrve/swrve-wax-riding-jacket.html

Swrve-Wax-Jacket-2.jpg

restless skrev:
-------------------------------------------------------
> Tjo!
>
> Någon som har bra koll på jackor? Jag snackar
> inte proffs-cykel-jackor, utan typ okej vårjacka
> som andas bra, är vindtät och någorlunda
> vattentät... Som funkar om man gillar att cykla
> snabbt i stan, men inte ger sig ut på långa
> rundor på landsväg? Prisklass tusenlappen och en
> bit uppåt.
>
> Hittade en Tenson-jacka som verkade schysst.
> Försökt söka på den på nätet, men hittar ej.
> Långt, krångligt namn på modellen, vill minnas
> att den började på K. Skulle vara allt det jag
> beskrev ovan. Någon som har koll på
> Tenson-jackor?

[OT?] Tips på jacka?
Tack för tipsen!

Haglöfs-jackan såg schysst ut, typ något sånt jag tänkt mig. Dessvärre var den slut nu.

Jag tänkte för övrigt helt fel vad gäller Tenson-jackan. Det var av märket Trespass. Modellen heter Karismbi och finns här:

http://www.trespass.com/mens-karisimbi-02283

Någon som tycker något om denna? "Waterproof 5000mm, Breathable 5000mvp" - någon som kan tolka och värdera dem siffrorna? Köpte den för 800 spänn, öppet köp några dagar så jag hinner känna in den.

Senast redigerad av en moderator:
[OT?] Tips på jacka?
Addnature hade många fina Marmot jackor på rea för ett par veckor sedan. Jag köpte mig två Tempo jackor (en med huva och en utan) och är väldigt nöjd hittils.

[OT?] Tips på jacka?
restless skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för tipsen!
>
> Haglöfs-jackan såg schysst ut, typ något sånt
> jag tänkt mig. Dessvärre var den slut nu.

Haglöfs Lizard är svinbra, även om den egentligen kanske har lite väl mycket tyg just under ärmarna för att vara optimal för cykling. Jag har den som kallas "top", d.v.s. dragkedjan går halvvägs, och den har både Addnature och XXL sålt för 500-600 kr lite då och då.

Om jag inte minns helt fel så kommer en jacka i samma material att lanseras med Haglöfs cykelkollektion (som delvis redan är ute i butiker tror jag?).

[OT?] Tips på jacka?
jag kör med jackor från POLARIS. Funkar hur bra som helst. Vatten täta med lite fodrat nu på vintern och samma typ av jacka fast utan foder på sommaren. rejäla fickor bak samt två fickor bed blixlås. Tummgrepp samt strech i armarna gör att den sitter toppen skönt!

Rekomenderar POLARIS!!!!
//jocke//

Tillbaka
Topp