Näe, en Mazda ska ha Mazdaolja, en Volvo risolja osv.
För 15 år sedan hade jag en Subaru Impreza Turbo som jag uppgraderade... fick stå och skära ut byglar osv, för att bygga om bromsarna... när verkstaden ville ha betalt, sade jag att jag inte tog betalt för min lektion...
(Jag pröjsade för en timma, som då kostade 600:-)
Köpte en Citroen 2006, gammal möjlig rallybil (zx 2.0 coupé)... bilfan kukade ur i Vällingby... strax utanför Citroen, åker in och förklarar att jag tror det är generatorn... "-Vi tar 1440:-/tim för kontroll..
(Drog hem bilen och genom en vän slängde jag på en ny generator för 1625:-, mekade utanför hans vekstad, men fick låna den gamla M3:an för att hämta generatorn...)
Jag har bytt olja på min Pajero hos mekonomen i Jkpg, snabbt och bra... 800:- hade brått ner till någon färja.
Jag fattar inte hur man kan vara orolig i Sverige, i dag... med sköna EU regler osv, annat är det här nere i solen: Min vänninas blir blir mosad på en parkering, parkerad. Försäkringsbovarna säger att, det kostar 7000 e att laga bilen... vi ger dig 5! (Här ringer man advokat när synligen normala saker händer...)