OT: Total idetorka! Jäkla skola

Muerto

Ny medlem
Gaah, så sitter man här igen med en uppsats att skriva men har ingen aning om vad man ska skriva om! Hatar dethär!

Lättare blir det ju inte av att det är en satans matteuppsats som ska skrivas! Valfritt ämne, jo men tjenare om jag kunde komma på något så kanske...

Var bara tvungen att skriva av mig, ursäkta.

Edit: Någon som har en ide förresten?

Senast redigerad av en moderator:
Mm, med roliga små uträkningar osv. Huga. Orkar inte... Ska lämna in en presentation av vad jag ska göra imorgon. Själva arbetet ska vara inne efter sommaren någon gång. Tror jag.

2000 ord ska den visst bli...

Kevlar: Jävlar jag hade helt glömt bort Extended Essay, tack för påminnelsen. Måste komma på i vilket ämne jag ska göra den den här veckan! Ggaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh! Tror inte jag ska sova mer, någonsin, hinner inte....

Projektarbetet för gymnasiet? Om så är fallet kan jag tipsa om att göra något med matemtiska tillämpningar och/eller logik (kanske krypteringar?)...Fermats gåta är det många som gett sig på men det är så förbaskat trist. =)

Njepp, icke projektarbete (Går IB liksom Kevlar) men något åt det hållet kanske...

Fermats gåta ger jag upp efter att ha tittat lite på det. Tydligen har inte ens en dator lyckats hitta en enda lösing på ekvationen! Kanske finns det ingen lösning?

Fermets gåta löser man inte. Har man tre (x,y o z) "olikheter" så kan man inte få summan av två av dessa att bli lika stor som den tredje genom att multiplicera samtliga "olikheter" med samma konstant (n >3 o heltal), säger sig självt.

Ok, då förstår jag, kollade bara som hastigast på nätet. Den variant jag så var med multiplikation, sorry...

Minns vagt att jag skrev om fraktaler och kaosteori på min matteuppsats men vi slapp ha beräkningar med.

Det var rätt intressant tyckte jag iaf..

feffemannen kommer väl snart med något lämpligt tips, eller så håller han på att örfila upp den där Fermat någonstans...

kolla upp Geometrin där hittar du mycket skoj och inte så jobbigt att läsa in
sök på Euklides Elementa(300 fkr) ,Alhambra(tesselleringar),Euler,
eller visa Hanois Torn med lösning

Är det din internal assesement eller vad? Jag slapp göra det på det sättet, fick göra tre uppsatser där man svara på ett antal frågor i varje och blir poängsatt därefter. Statistiken bakom hasardspel hade jag nog skrivit om om jag hade gjort det. Dessutom får du väl inte bara skriva svaret på exams på paper 1?

Hmm, har Studies så min Internal ser ut som den gör. Kanske bättre med SL eller HL eftersom man då "bara" får göra portfolios kanske lika mycket jobb med varje som med en studies uppsats men åandrasidan vet man vad man ska yra om...

Hur det blir på exams har jag inte den blekaste om, tar en ska i taget och hoppas på att överleva!

"The IB is not about succeeding its about surviving"

Kevlar: Tackar för tipset om Hazard spel! Sitter och skriver introduktionen nu...

Edit: Ännu en gpng har Happy hjälpt mig! Tackar ödmukast alla som sköter detta eminenta forum och då speciellt Jomper som grundade det!

Tillbaka
Topp