[OT] Totalt utskälld på ett konditori i Jakobsberg

Stervelo

Aktiv medlem
Ja vad ska man säga?

Imorse så gick jag förbi konditorn och såg semlor i fönstret.
Jag gick in och bad om två semlor. Två unga tjejer står i kassan och tar hand om det.

När semlorna ska förtäras, jag har värmt mjölk och hällt på, så ser jag när jag tar av locket att inkromet i brödet är gult, och det finns russin i dem med. Vad i hela friden, jag bad ju om semlor.

Så, jag ringer konditoriet och säger att jag trodde jag köpte semlor och fick det här.
Hon i telefonen säger att jo det är saffran semlor, men jag sa då att det var en semla jag bett om.
Hon ger bra service, säger ta med semlorna hit så får du pengarna tillbaka. Eftersom jag redan hällt mjölk på dem som de sugit upp, sa jag att det blir nog svårt. Hon sade, inga problem, ta med påsen bara så får du pengar.

Jag går dit på kvällen på vägen hem, då finns ägaren där. Då börjar det hela.

Jag säger, jag köpte semlor här imorse, fick saffransemlor vilket inte var vad jag bad om. Jag ringde och de sade ta med semlorna hit så får du pengarna tillbaka, jag sade då att jag hade redan hällt mjölk då dem, hon sade det är ok då, kom utan semlor men med påsen så får du pengarna ändå.

Då börjar utskällningen. VAR ÄR SEMLORNA!!! jag förklarar lugnt att jag hade hällt mjölk på dem, aningens geggigt att ta med till affären. Vad jag än sa så var han tokaggresiv och skällde. Han skulle minsann inte ta 54 kronor från sin kassa, det skulle tjejerna få betala själv och så vidare.

Helt makalöst. Har nog aldrig blivit behandlad på det viset förr.

Det hela pågick väl under 10 minuter, jag avslutade med att säga att det postas på internet och jag kommer att rekommendera alla vänner att inte handla där. Det gjorde honom inte gladare men efter all den skiten jag fått totalt omotiverat hade jag fått nog.

Jag förstår en motvilja mot att lämna ut 54 kronor för en av deras påsar med lite gräddavtryck i, men jag gjorde ju bara som deras anställda sagt, det var mitt budskap till honom. Han menade på att jag skulle komma tillbaka dagen efter och peka vem jag handlat av och så vidare.

Tycker synd om tjejerna, de kommer få på pälsen imorgon, de har en rätt så usel chef.

Med andra ord, jag kommer inte sätta min fot där igen, ni gör som ni vill så klart, men det är sans rival.

Du kan nog glädja dig åt att sådana där idioter rätt snart blir utsatta för den osynliga handen och återgår till någon lite mer tillbakadragen roll som anställd...

Riff raff filibom bom bom, filibom bom bom!
-En semmelbagare i vinternatten, hur kom du på det? Det vore ju som sill i camelbaken eller något.

Ja, vissa har det då för eländigt. ;)
Aktuella_fragor.hunger.jpg

/Adam

Strand skrev:
-------------------------------------------------------
> saffranssemlor? tvi. det borde varit du som
> skällde. vidrigare får man ju leta efter.

De e ju smaskigt, naturligtvis UTAN russin!

Sans rival heter stället alltså. Låter som "utan konkurrent" på franska typ, men jag går till deras konkurrent i fortsättningen.

Nepp, jag och en till skulle ha en semla var. Semla är så smarrigt, mmm, så fick jag ett sådant där äckel, maken till antiklimax. :) Hatar russin i bakade saker med.

Hehe Stockholm och semlor...

Vet att dom är hutlöst dyra däruppe - har införskaffat 2 semlor på Kungsholmen och betalde lite över 50lappen då med.

Visserligen va dom ätbara men WTF över femti spänn, att ni inte revolterar.

Här i Göteborg har jag aldrig betalt över 17;- för en perfekt och äkta semla.

Köpa semlor före jul !!! Det finns en annan tråd som handlar om att vara omoralisk. Skriv där i stället

Vackert att du hänger ut dem, men tänk på att konditoriet har fått pris för ett antal år sedan för att de hade stockholms bästa semla. Sen är det inte för gott om konkurrenter i Jakan. Ah well, nästa gång jag går dit ska jag vara extra trevlig mot tjejerna i kassan.

pepparochsalt skrev:
> Vackert att du hänger ut dem, men tänk på att
> konditoriet har fått pris för ett antal år
> sedan för att de hade stockholms bästa semla.
>

Det var förra eller förr-förra ägaren som fick det priset. De som har stället nu säljer även frukt på torget och äger de flesta pizzeriorna i centrum.......

om man gör bullarna på dinkelmjöl, skippar florsockret och gör sin egen mandelmassa utan socker, så borde semlorna vara perfekta GI-bakelser. Det skall jag nog prova, men först på fet-tisdagen, allat annat vore ett brott mot allt som är rätt och riktigt, dessutom är påven emot.

Det jag fick såg ut som en semla och smakade lussebulle, var nästan så jag tog fram ett kors och viftade och slängde vitlök på semlan.

Brödernas är trevligt, har ätit många "frukostar" där.

Stervelo skrev:
> slängde vitlök på semlan.

Tror inte det hade hjälpt, vitlök är gott i mycket men till bakelser passar det inte :-)

semlor är gott och borde därför säljas hela året.
det bästa med december är att sockerbagaren säljer saffranssemlor.
Jag vill ha en Saffranssemla NU!
Nä... skojjar bara :) jag vill inte ha en saffranssemla.
Jag vill ha en vanlig semla...
En god valig semla bakad på det finaste vetemjölet. MUMS!
och... minnst TVÅ gyllengula saffranssemlor med russin. MUMSFILLIBABBA :)

rikard skrev:
> om man gör bullarna på dinkelmjöl, skippar
> florsockret och gör sin egen mandelmassa utan
> socker, så borde semlorna vara perfekta
> GI-bakelser. Det skall jag nog prova, men först
> på fet-tisdagen, allat annat vore ett brott mot
> allt som är rätt och riktigt, dessutom är
> påven emot.

Äter du GI alltså?

Adam7125 skrev:
> Ja, vissa har det då för eländigt. ;)
> http://www.faonorden.se/imageserver/Aktuella_frago
> r.hunger.jpg
>
>
> /Adam

Ja, sålänge det finns negrer som svälter tänker jag minsann inte klaga över något annat än död och eventuellt några former av pest.

AAHHHHHHHHRGH, du sitter ju för sjutton gubbar vid en 10k+ dator och skriver såndär hycklande dynga. Vet du hur många liv de pengarna skulle rädda omsatta i malariamedicin? För att inte tala om allas cyklar här. SVIN VI ÄR!!!111 Jag hoppas att du genast säljer datorn och klär dig i en plastsäck bara för att visa solidaritet.

pers skrev:
>
> Äter du GI alltså?

jepp, jag fuskar tom bara litegrann. Mina sagolika framgångar på SSSM beror helt och hållet på min nya diet. =)

Så synd att det blev så där! Sans Rival brukar ha jättegott bröd och de som arbetar i kassan är trevliga och serviceminded! Visste inte att det blivit ny ägare... Brödernas har också väldigt gott bröd och finfina sorter, men ligger tyvärr litet avsides när man kilar genom Centrum mellan jobbet och tåget och har har litet bråttom, och blir sugen på en eller annan arraksboll!

Tillbaka
Topp