Peth
Aktiv medlem
[OT] Ugn löper amok, nu jakt på ersättare.
Jahapp, helt plötsligt, mitt i tillagning av bakpotatis bestämmer sig ugnen tydligen för att slå på det varmaste grilläget, så till den grad att något överhettningsskydd slår till och ugnen blir svart. Svart blir även bakpotatis och bakplåtspapper. Plockar ut plåten med potatis och stänger av ugnen, vreden är riktigt varma. Då bestämmer sig ugnen att, i avstängt läge, dra på för fullt igen – värmeelementen är alldeles röda. Drar ur säkringen och då äntligen dör fanskapet.
Ugnen är säkert en sex år gammal, men inte ska väl detta hända? Känns som att det hade kunnat
brinna när som helst. Ska man kontakta tillverkaren, trots ingen garanti och fråga vad de tillverkar för livsfarligt skit?
Maten då? Svart på utsidan och inte färdig på insidan. Tur det fanns överbliven smörgåstårta sen lunch så det räckte till mig. Barnen fick fil och flingor.
En stämningsbild:
Ugnen är säkert en sex år gammal, men inte ska väl detta hända? Känns som att det hade kunnat
brinna när som helst. Ska man kontakta tillverkaren, trots ingen garanti och fråga vad de tillverkar för livsfarligt skit?
Maten då? Svart på utsidan och inte färdig på insidan. Tur det fanns överbliven smörgåstårta sen lunch så det räckte till mig. Barnen fick fil och flingor.
En stämningsbild:
Senast ändrad: