Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dinmorsa sa:Ska man ha den på havregrynsgröten?
Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
marr sa:Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
På vilket sätt är den nyttigare än mjölk?
mikipedia_ sa:marr sa:Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
Ojoj en till fredagstråd tidigt i veckan?
marr sa:mikipedia_ sa:marr sa:Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
Ojoj en till fredagstråd tidigt i veckan?
Mitt yrke till trots, så är jag mest nyfiken faktiskt. Sett mycket reklam men lite fakta i fallet :p
marr sa:Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
Bengt-re sa:Nä. Det är inget fel på den. Fungerar även om man laktosintollerant och om man ogillar arla. Helt oki smak - troligen nyttigare än mjölk dessutom.
Snuten sa:Ett av mina barn är havremjölksjunkie. Jag får lura i henne vanlig mjölk ibland. Man kan ju inte växa upp utan att dricka mjölk, det vet ju alla. Själv föredrar jag öl och vin.
Konkret sa:Tacka vet jag det vita guldet. Grädden.
Lillgammal sa:För att bajsnödiga människor behöver samtalsämnen under fikarasten, ligger i linje med påhittad glutenintolerans.
Raggamuffin sa:Grädde är gott i dess flesta former.
Mjölk är vidrigt, det går bra att växa upp helt utan :)
Dricker chokladversionen som säkert inte är bra alls.
Raggamuffin sa:Dricker chokladversionen som säkert inte är bra alls.
H. sa:Med tanke på vilket skitföretag arla verkar vara gillar jag idén med havremjölk, även om jag inte testat.
Ja, jag köper alltid annat än arla när alternativ finns.marr sa:H. sa:Med tanke på vilket skitföretag arla verkar vara gillar jag idén med havremjölk, även om jag inte testat.
Börjar dyka upp lite mindre aktörer som kan vara trevliga då. Såklart beror det lite på vart man bor.
Inte riktigt så lätt men inte långt ifrån.Dinmorsa sa:1liter havremjölk = 10% havre ?
Vad fan är resten?
Tappa upp en liter vatten. Häll i en deciliter havre. Klart!
bigmollo sa:Raggamuffin sa:Dricker chokladversionen som säkert inte är bra alls.
Jag gillar den koncentrerade varianten som ser ut som små bollar.
Förr gjorde man den själv om man skulle vara ute i naturen några dagar och inte hade portabel kyl och frys med d:o elverk.Lillgammal sa:Förr var det typ bara ufobutiker och new-agebutiker som hade den här typen av mjölk, men nu verkar coop ha ett redigt sortiment med alternativ mjölk. Cashewmjölk, mandelmjölk, kokosmjölk, rismjölk, sojamjölk och några fler.
Potatismos sa:Måste upp till affären och köpa ett paket havremjölk nu och testa. Återkommer med en kort review :-)
Snuten sa:Potatismos sa:Måste upp till affären och köpa ett paket havremjölk nu och testa. Återkommer med en kort review :-)
Det finns olika sorter. De smakar lite olika. Ganska äckliga tycker jag. Lite som mjöl i vatten. Sojamjölk är godare, men min mage flippar av det.
Oskar sa:Lillgammal sa:För att bajsnödiga människor behöver samtalsämnen under fikarasten, ligger i linje med påhittad glutenintolerans.
Behöver man inga samtalsämnen om man inte är bajsnödig?
pme sa:Oskar sa:Lillgammal sa:För att bajsnödiga människor behöver samtalsämnen under fikarasten, ligger i linje med påhittad glutenintolerans.
Behöver man inga samtalsämnen om man inte är bajsnödig?
Jag brukar undvika samtal när jag är bajsnödig.
Däremot är havremjölk helt ok. Utom i kaffe/the!
Snuten sa:Potatismos sa:Måste upp till affären och köpa ett paket havremjölk nu och testa. Återkommer med en kort review :-)
Det finns olika sorter. De smakar lite olika. Ganska äckliga tycker jag. Lite som mjöl i vatten. Sojamjölk är godare, men min mage flippar av det.
json88 sa:Har man barn med komjölksallergi och vet vad det innebär, så förstår man att alternativ "mjölk", havre, soya eller nötmjölk är en förutsättning för ett normal liv. Som dryck, i mat, som yoghurt, grädde o dyl.