[OT] Vad göra i Tokyo?

baby fat

Ny medlem
[OT] Vad göra i Tokyo?
Hej Happy!

Ber om ursäkt för fullständig OTinriktning, men detta är ju ett beprövat källa till all möjlig vishet.

Jag har funderat på att åka till Tokyo i ett par veckor (två kanske) i juni-juli. Jag vet att det inte är de allra bästa väderförutsättnignarna just nu, men tyvärr finns det inte läge för andra datum. Jag får bo hos en kompis och kommer få finfin (japanskakunnig) guidning på helger, kvällar och några semesterdagar. Dock kommer jag tillbringa den största delen av tiden på den berömda solokvisten. Vad ska jag göra då? Skulle vara kul att höra lite tips från lyckade liknande erfarenheter. Även utflyktsförslag välkomnas, ev skaffar jag mig ett sånt där Japan Railway Pass (eller vad de nu heter).

[OT] Vad göra i Tokyo?
Stanna längre, det är rätt kort tid... :)

- Gyllene bajskorven (ett måste)
- Fiskmarknaden i Tokyo
- Kyoto. Be din kompis fixa en paketresa till dig. Klurigt utan japanskakunskaper. Då får du ev boende/inträden och Shinkansenbiljetten till ett bra pris. Gör inte som jag och försök se "alla" tempel utan begränsa dig något.
- Kamakura. Jag var här och windsurfade, men de hade ett par cykelaffärer. Kanske går det att hyra?. Mycket trevlig stad vid kusten. Tar max en timme från Tokyo med lokaltåget.

[OT] Vad göra i Tokyo?
Tack för tipsen!!

Kyoto har vi faktistk snackat om att besöka ihop över en helg. Samt att åka och försöka lära oss surfa lite med ett gäng japaner vid en stad vid kusten som skulle ligga nära Tokyo. Ni tänker djäkligt lika om det visar sig vara Kamakura!! =)

Varför är McD ett måste? Blir ju till att undersöka (förutsatt att jag åker dit). Men fiskmarknader har jag sett. De brukar lukta så illa...

[OT] Vad göra i Tokyo?
baby fat skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför är McD ett måste?

Jag tror att det föreligger ett missförstånd här. Baby Fat gör den naturliga associationen till McD när Pizza Pete nämner ordet bajskorv. Men jag tror att Pizza Pete syftar på byggnaden som ser ut som en gyllene sådan.

[OT] Vad göra i Tokyo?
Tobias, det är klart du ska åka. Japan är fantastiskt, vi var där i 3 veckor förra året. Köp ett Shikansen kort här i Sverige, klart mycket billigare än att köpa ett där(Kyoto 2 timmar, vandra i bergen 2timmar, Hiroshima 4 timmar).
Jag kan bomba dig med tips!

Fridens/S

[OT] Vad göra i Tokyo?
Grymt! Jag hade faktistk er lite i åtanke när jag startade tråden. Dessutom vet jag att ni har liknande intressen som jag! Nu kom jag lite närmare att beställa en biljett. Förutom att de verkar gått upp med 700 kr sen igår oberoende på avresedag. =(

Kul att läsa Speedmans lilla berättelse också. Jag tycker iofs jag har tillräckligt med cyklar. Har dagdrömt lite om att hitta en billig barytonsax men det har jag gjort förut utan någon som helst framgång (i Frankrike och USA som också vet(at) hur man gör såna).

[OT] Vad göra i Tokyo?
Sedan har du väl såklart pratat med Berget och Johan, eller hur? De har ju hunnit med ett par resor dit redan.

[OT] Vad göra i Tokyo?
Jag måste gräva fram mina kartor då jag glömt de flesta namnen.
- Tokyo Tower (turistfälla men kitschig)
- Fiskmarknaden
- Stadsparkerna (hittiade ingen som inte var otroligt vacker)
- Äta tempera på The Royal Palace Hotel (Nära Tokyo Tower)

Överlag en väldigt rolig stad att resa runt i med stora skillnader vartän man är

Tillbaka
Topp