[ot] Vad grillar du?

marr

Moderator
Forumvärd
[ot] Vad grillar du?
Vi behöver en grilltråd. Enkelt, bild. Före och eller efter, samt vad du grillar.

Waylost

Aktiv medlem
[ot] Vad grillar du?
Lite äpple blandat med whiskeyfat. Grillade på runt 70 grader tills jag var uppe på typ 48. Sen fick den vila ett tag medans jag tände igång grillen ordentligt. Svedde sidorna ganska ordentligt och körde på till 54.
Blev riktigt bra.
Smaskens!
Hur blir whiskeyfat? Aldrig testar, är det åt de ”kraftigare” hållet? Typ hickoryn?

marr

Moderator
Forumvärd
[ot] Vad grillar du?
Smaskens!
Hur blir whiskeyfat? Aldrig testar, är det åt de ”kraftigare” hållet? Typ hickoryn?
Har lattjat för lite med det så kan inte riktigt uttala mig. Blir ju aldrig riktigt samma sak när man grillar med lite rökspån, som när man verkligen röker heller.

marr

Moderator
Forumvärd
[ot] Vad grillar du?
Stämmer bra, går att justera tempen ganska bra med dom, Toppventilen alltid öppet fullt under grillning. Stänger den och kulventilerna för att döda glöden så den kan återtändas nästa grill.
Fint med riktiga ventiler. Jag har dremlat in lite vägledning vid spjällarmen på webern för att kunna ha lite koll.

ooms

Aktiv medlem
[ot] Vad grillar du?
Verkligen. Ser ut som ganska bra passform på locket och fatet?
Ja, är det ett 57-lock som passar på ett standard oljefat? Eller är det en mindre modell på fatet?
Har nämligen ett weber 57-lock liggande som hittades i vår trädgård för ett par år sedan, ingen visste var det kom ifrån...

moros

Aktiv medlem
[ot] Vad grillar du?
Ja, är det ett 57-lock som passar på ett standard oljefat? Eller är det en mindre modell på fatet?
Har nämligen ett weber 57-lock liggande som hittades i vår trädgård för ett par år sedan, ingen visste var det kom ifrån...
Nog inte det första locket som gett sig iväg i en höststorm 😄

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer