[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Sernevi skrev:
-------------------------------------------------------
> Pigmachine skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Om skinny puppy eller front 242 kommer inom
> > nordens gränser inom an snar framtid åker jag
> > dit som en blixt!
>
> http://www.lastfm.se/event/777356
> Front spelar på Trägårn i Göteborg på fredag
> :) Skall tydligen (om jag fattat det rätt) vara
> nån form av nostalgispelning eller nåt, så de
> bör spela sina gamla bra låtar, och inte som
> när jag såg dem och de spelade urkassa
> technoversioner av de gamla.. Det var hemskt. Den
> första konsert någonsin jag på förhand velat
> se och gått efter 3/4..

Helvete! Det var kort varsel! .. håller med om att de spelade rutten techno i slutet av 90 talet... med nån rödhårig gaylord som sabbade alla låtar. (
)

Argh! kollade just priserna från Gävle till Göteborg... det e fan dyrare med tåg än att flyga till tyskland och kolla på dom!

Senast redigerad av en moderator:
Full o nostalgisk mattel? Kollade just Osterman weekend med Rutger. Samma Rutger som är med i blade runner. Så just nu lyssnar jag på Blade Runner-sountracket med Robert Johnson & punchdrunks.

Rutger Hauer är onekligen tuff.

"I've seen things You can't imagine. I've seen attackships on fre on the shoulder of Orion. bla bla bla. Will all these memories be lost in time like tears in rain".
Lite fritt ur minnet så kanske fel.

Fast nu lyssnar jag på Stone Roses – Going Down
med den fantastiska textraden "She looks lika a painting, Jackson Pollock number five"

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Full o nostalgisk mattel?

haha.. lite åt det hållet kanske, jag har sett spanarna typ 15-20 gånger nu. alla 'bra' filmer som kom i slutet på 80-talet kanske var bra pga min ålder mer än filmhistoria. :)

< Robert Johnson &
> punchdrunks.

sweet!

Metallica - Suicide & Redemption. Verkligen kul att Metallica har för en gångs skull lyckats med en platta. Det hörs tydligt att Slayer producen Rick Rubin har tagit vid spakarna. Bästa plattan sedan Masters of Puppet helt klart, de övriga plattorna är ju bara massa modern dansband. Minns faktisk när Kill em All kom ut, det var så nytt och en total spark i ansiktet :-)

Tillbaka
Topp