[OT] BRA vs DÅLIG musik

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Hela min andemening med den här tråden, var och är att vi ofta är snabba med att kritisera olika musikformer, baserat på subjektiva värderingar. Jag trodde i min enfald att detta framgick tydligt av mitt tidigare inlägg!

Till "Jonja": Försök att hålla dig inom ramen, för ämnena i trådarna. Visst hamnar trådar på stickspår ibland. Men att gå i tråd som handlar musikgenrer och angripa mig på ett personligt plan med påstådda lögner, ser jag som ett rent personligt påhopp. Enda ursäkten jag kan komma på är att du "Jonja", måste ha varit berusad!

Fö Har jag varit avstängd på Happy. Detta efter en diskussion om Donald Trumps president kanditur. Har tidigare varit öppen med detta!!!

Att olika musikformer alltid väckt debatt. Är väl knappast något nytt. Skulle kunna ge flera olika historiska ex. Men väljer att avstå, efts ämnet tydligen väcker så heta känslor. Vilket är beklagligt, för ämnet är väl värt att diskutera!

Vill avsluta med följande: Har aldrig i den här tråden "Dissat", någon som helst musikform. Den som påstår detta har helt förlorat kontakten med verkligheten. Vad jag tog upp var ex, på hur kritik kan låta!

Tips Till "Jonja". Om du vill ha en tråd för personangrepp, är det bara starta en!

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Hela min andemening med den här tråden, var och är att vi ofta är snabba med att kritisera olika musikformer, baserat på subjektiva värderingar. Jag trodde i min enfald att detta framgick tydligt av mitt tidigare inlägg!

Till "Jonja": Försök att hålla dig inom ramen, för ämnena i trådarna. Visst hamnar trådar på stickspår ibland. Men att gå i tråd som handlar musikgenrer och angripa mig på ett personligt plan med påstådda lögner, ser jag som ett rent personligt påhopp. Enda ursäkten jag kan komma på är att du "Jonja", måste ha varit berusad!

Fö Har jag varit avstängd på Happy. Detta efter en diskussion om Donald Trumps president kanditur. Har tidigare varit öppen med detta!!!

Att olika musikformer alltid väckt debatt. Är väl knappast något nytt. Skulle kunna ge flera olika historiska ex. Men väljer att avstå, efts ämnet tydligen väcker så heta känslor. Vilket är beklagligt, för ämnet är väl värt att diskutera!

Vill avsluta med följande: Har aldrig i den här tråden "Dissat", någon som helst musikform. Den som påstår detta har helt förlorat kontakten med verkligheten. Vad jag tog upp var ex, på hur kritik kan låta!

Tips Till "Jonja". Om du vill ha en tråd för personangrepp, är det bara starta en!
Som någon redan har skrivit; du får gärna märka trådar som inte har med cykling att göra, med OT i rubriken tack.

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Jag återupprepar min rekommendation om att du försöker vara tydligare när du startar trådar med vad syftet är.

Första intrycket är viktigt och om du som i detta fall

(a) inte OT-märker en tråd som uppenbart är OT,
(b) skriker i titeln,
(c) har ett första inlägg som bara upprepar titeln, vilken inte speciellt väl uttrycker det du nu skriver är "andemeningen" med tråden

ja, då borde du vara helt förvånad att det blir en hel del tramsande i tråden. Andra trådar med liknande brister som du startat har ju också drabbats av problem med mycket tramsande. Om du vill slippa detta tror jag att du bör försöka dra lärdom och tänka igenom titel och första inlägg i trådar du startar så att:

a) Tråden OT-märks om det behövs.
b) Titeln är beskrivande och utan skrik.
c) Första inlägget beskriver vad syftet med tråden är, vad du vill diskutera och om behövligt vilka gränser för diskussionen du vill ha.

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Jodå "GoranS" Du har säkert rätt! Känner stor respekt för dig. Skall försöka skärpa mig.
Men vill till mitt försvar säga att trådens namn var seriöst och trodde den skulle kunna skapa en seriös debatt kring musik. fast på ett annat plan än det landade på...

[OT] BRA vs DÅLIG musik
I en orolig värld, är musik det enda gränsöverträdande medium vi har tillgång till och kan enas kring. Detta oavsett om vi gillar tonerna eller inte!

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Få se om jag fick det här rätt, TS startar en OT-tråd som han vägrar OT-markera och anklagar andra för OT-inlägg i sin OT-tråd? Går det ens semantiskt att vara OT^2?

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Samtalet. Vi pratar men är det samtal eller en duell i monologer ?
Det hade varit bättre om du följt tråden från början och inte bara trådslutet innan du börjar dela ut moralkakor. Jag har ingen anledning att vara trevlig mot den här gränslösa, obehagliga figuren. Ingen som helst anledning.

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Syftet med att skapa den här tråden var att påvisa hur subjektiva vi är, när det gäller musik. Tyvärr sköt jag över målet. Vilket medförde att någon diskussion aldrig kunde startas. Detta pga att förutfattade meningar, helt tog över.
Ämnet hade dock väl förtjänat att diskuterat på ett seriöst plan, här på "Happy". Detta pga att ämnet är stort på flera globala medier. Men här på "Happy", verkar det saknas utrymme!

Skriver och postar på olika medier, inom ämnet musik. I flesta fall, sker detta på ett plan, där man kan ge uttryck för sina åsikter och möta respekt för varandra. Tyvärr verkar detta inte fungera på "Happy".

[OT] BRA vs DÅLIG musik
Syftet med att skapa den här tråden var att påvisa hur subjektiva vi är, när det gäller musik. Tyvärr sköt jag över målet. Vilket medförde att någon diskussion aldrig kunde startas. Detta pga att förutfattade meningar, helt tog över.
Ämnet hade dock väl förtjänat att diskuterat på ett seriöst plan, här på "Happy". Detta pga att ämnet är stort på flera globala medier. Men här på "Happy", verkar det saknas utrymme!

Skriver och postar på olika medier, inom ämnet musik. I flesta fall, sker detta på ett plan, där man kan ge uttryck för sina åsikter och möta respekt för varandra. Tyvärr verkar detta inte fungera på "Happy".
Du kan ärligen inte mena att detta är ett försök att "påvisa hur subjektiva vi är, när det gäller musik":
1775404605701.webp

Du har vid flera tillfällen startat trådar med likaledes ytterst vaga inledningar. Flera gånger har du fått tips om vikten av att starta trådar på ett bra sätt - rimlig titel, förklaring av vad du vill att tråden ska handla om och inte handla om, OT-markering vid behov, etc.

Varför inte lyssna på dessa råd och försöka följa dem? Det bör ge trådar du skapar helt andra förutsättningar att utvecklas till något intressant. Testa åtminstone nästa gång att fundera igenom dessa saker då du startar en tråd.

Senast ändrad:
[OT] BRA vs DÅLIG musik
Hög dynamisk musik är det som gäller men tyvärr så är det mesta ganska dåligt producerat med ett Loudnes rally delux

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp