Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den måste jag lyssna på! Nostalgi!
Sistnämnda låter som en genre med väldigt få vänner ?För vänner av kraut och experimentellt saxofonspelande
Du har vassast musiksmak på forumet. It’s a fact.
Har lite svårt med språket men utgående från hur musiken låter utgår jag från att det är smöriga kärleksballader.
Fast vikingar är väl ändå rätt barnsligt ?Man blir ju tårögd när 3-åringen självmant vill lyssna på Pursuit of Vikings med Amon Amarth! Eller är det ett typexempel på indoktrinering??
Visa bilaga 584730
Haha ja, fan jag va impad av Kevin Smith när jag var 16-17! Måste sett Dogma 100ggr.Fast vikingar är väl ändå rätt barnsligt ?
Baserat på ditt nick förmodade jag snarare denna?
Finns några av de nya som är bra med, typ Clerks 2 samt Jay and Silent Bob Reboot som har många throwbacks och cameos från karaktärer ut Mall Rats och Chasing Amy.Haha ja, fan jag va impad av Kevin Smith när jag var 16-17! Måste sett Dogma 100ggr.
Nu blir man ju sjukt nostalgisk, kanske ska skaffa ett Banhoff abonnemang och tanka dom filmerna från DC++Finns några av de nya som är bra med, typ Clerks 2 samt Jay and Silent Bob Reboot som har många throwbacks och cameos från karaktärer ut Mall Rats och Chasing Amy.
Klonen har fått för sig att Snoop Dogg och biggie är old school. Jag har försökt få in honom på Grandmaster Flash men tyvärr utan framgång.
De flesta som var tonåringar på 90-talet har nog låten kopplad till en specifik tidspunkt i sitt liv, som med alla radiohits iofs.Inte något jag lyssnar på dagligdags, men lite nostalgi blev jag påmind om iom hans bortgång.
Lite kuriosa:
Artistnamnet "Coolio" anspelar på sångaren Julio Iglesias, som Iveys vänner skämtsamt menade att dennes mjuka rap- och sångstil liknade. Rapparen Marko Lehtosalo antog sitt artistnamn, Markoolio, baserat på sitt eget namn och artistnamnet Coolio.[9]
En fruktansvärd bra låt, Coolio alltså.De flesta som var tonåringar på 90-talet har nog låten kopplad till en specifik tidspunkt i sitt liv, som med alla radiohits iofs.
Jag har dock lite svårt att inte på reflex associera till Weird Al’d variant ?
Lita alltid på mamma!En fruktansvärd bra låt, Coolio alltså.
Och så sa morsan "Det där är en en gammal låt med Stevie Wonder".
"Men är du dum I huvudet. Den är NY! Den ligger etta på listorna NU!!".
Sen tog det väl en 10-15 år innan man insåg att morsan hade rätt.
Klart mamma har rätt!En fruktansvärd bra låt, Coolio alltså.
Och så sa morsan "Det där är en en gammal låt med Stevie Wonder".
"Men är du dum I huvudet. Den är NY! Den ligger etta på listorna NU!!".
Sen tog det väl en 10-15 år innan man insåg att morsan hade rätt.
Apropå covers:
Samma era som Coolio för mig, Fugees-covern alltså.Apropå covers:
Har Dusty Springfield spelat in den?Samma era som Coolio för mig, Fugees-covern alltså.
Edit: var helt säker på att det var Dusty Springfield som gjorde originalet.
Ännu ett bevis för penta-moll-skalans universalanvändning i solosammanhang ?
Var tvungen att googla, och jovisst:Har Dusty Springfield spelat in den?
De körde ett avsnitt av Hitlåtens historia på SVT om den låten för ett antal år sen. Verkar tyvärr inte finnas tillgängligt längre.Jag har för övrigt alltid trott att det var Roberta Flack som sjöng originalet.
Kanske läge att posta här https://happyride.se/forum/threads/idag-laerde-jag-mig-att.2957011/
Jag tror faktiskt att hon gjorde det också (två andra skrev skrev låten). Typ. Hon var definitivt före Perry Como i alla fall.Jag har för övrigt alltid trott att det var Roberta Flack som sjöng originalet.
Kanske läge att posta här https://happyride.se/forum/threads/idag-laerde-jag-mig-att.2957011/
"Lieberman was the first to record the song in late 1971, releasing it in early 1972."Jag tror faktiskt att hon gjorde det också (två andra skrev skrev låten). Typ. Hon var definitivt före Perry Como i alla fall.
Precis. Lieberman och Gimble skrev den. Lieberman sjöng, hände nada. Sen sjöng Roberta Flack in den, etta i USA. Därav mitt "typ". Ingen av oss har nånsin hört Liebermans version, och ingen annan heller ?"Lieberman was the first to record the song in late 1971, releasing it in early 1972."
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Killing_Me_Softly_with_His_Song
Är det inte den här:Precis. Lieberman och Gimble skrev den. Lieberman sjöng, hände nada. Sen sjöng Roberta Flack in den, etta i USA. Därav mitt "typ". Ingen av oss har nånsin hört Liebermans version, och ingen annan heller ?
Är det inte den här: