Lol Tolhurst
Aktiv medlem
[OT] vad väger din bil.
Provvägde innan jag ställde av den med full tank, 908 kg så klarade inte skamgränsen. Vad bellar din?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Pics or it didn't happen! (de flesta bilar på den viktnivån brukar ju vara intressanta, speciellt om de ställs av inför vintern)Lol Tolhurst sa:Provvägde innan jag ställde av den med full tank, 908 kg så klarade inte skamgränsen. Vad bellar din?
Maakus sa:Ska det bli vikthets på det här med nu?
Fram med dremeln! Blästra av lacken!
Borra ur bromsskivorna!
daikai1 sa:Maakus sa:Ska det bli vikthets på det här med nu?
Fram med dremeln! Blästra av lacken!
Borra ur bromsskivorna!
Bromsskivor, vad är det? :D har även hört att hjul och säten är onödigt
Gammal mini eller super7 som vägde 711, kommer inte på nåt annat?Hep sa:Nu kör jag bara tjänstebil och då får någon annan fundera på sånt. Nu när jag tänker efter vet jag inte ens hur många cylindrar den har. Men egna bilar har vägt mellan 711 och 1450 kg. Inte så svårt att gissa vilken jag tyckte bäst om.
daikai1 sa:Min gamla bil hade en tjänstevikt på 900kg, nu står den och väntar på bättre tider och ett garage för att laga motorn.
En peugeot 106rallye. som en gokart att köra.
Det var inte mycket användbar vikt där. Användbar vikt = vikt av saker annat än bilen.Rompa sa:2597kg tjänstevikt och 3080g totalvikt ?
Orwar sa:daikai1 sa:Min gamla bil hade en tjänstevikt på 900kg, nu står den och väntar på bättre tider och ett garage för att laga motorn.
En peugeot 106rallye. som en gokart att köra.
Nu blev jag djupt avundsjuk.
Lol Tolhurst sa:Gammal mini eller super7 som vägde 711, kommer inte på nåt annat?Hep sa:Nu kör jag bara tjänstebil och då får någon annan fundera på sånt. Nu när jag tänker efter vet jag inte ens hur många cylindrar den har. Men egna bilar har vägt mellan 711 och 1450 kg. Inte så svårt att gissa vilken jag tyckte bäst om.
NickPick sa:Detr effektivitet som är intressant, precis som i cykling.
Liten tröst att reservhjulet klarade sig iaf.tomcaten sa:Rätt så havererad