[OT] vad väger din bil.

[OT] vad väger din bil.
Nu kör jag bara tjänstebil och då får någon annan fundera på sånt. Nu när jag tänker efter vet jag inte ens hur många cylindrar den har. Men egna bilar har vägt mellan 711 och 1450 kg. Inte så svårt att gissa vilken jag tyckte bäst om.

[OT] vad väger din bil.
Min gamla bil hade en tjänstevikt på 900kg, nu står den och väntar på bättre tider och ett garage för att laga motorn.
En peugeot 106rallye. som en gokart att köra.

Nyköpta svennecontainern (v70) väger 1660 kg enligt papper, hade varit intressant att få faktisk vikt, gissar på 50kg+

[OT] vad väger din bil.
Hep sa:
Nu kör jag bara tjänstebil och då får någon annan fundera på sånt. Nu när jag tänker efter vet jag inte ens hur många cylindrar den har. Men egna bilar har vägt mellan 711 och 1450 kg. Inte så svårt att gissa vilken jag tyckte bäst om.
Gammal mini eller super7 som vägde 711, kommer inte på nåt annat?

[OT] vad väger din bil.
För mycket

Bilagor

• image.png
    image.png
    60.2 KB · Besök: 94
[OT] vad väger din bil.
Lol Tolhurst sa:
Hep sa:
Gammal mini eller super7 som vägde 711, kommer inte på nåt annat?

Triumph Spitfire Mk III. En fullständig raket med sina 75 hk.

[OT] vad väger din bil.
Min bil väger väl ett ton eller ett-å-ett-halvt kanske.
Jag vet inte riktigt vad det är för färg ens ("ljusblank" något). Bilar är ju utrustade med nycklar och lås och grejor så man behöver ju inte oroa sig över att man skulle ta någon annans om man skulle få för sig att åka bil...

[OT] vad väger din bil.
min är i aluminium, väger ändå sina 1200 kg. extra tyngder sitter t ex i dörrarna, för att få det rätta klonket.

med sina tre cylindrar och fantastiska 90 hästar har andra bilar ofta svårt att hänga med. undrar om de har ont i magen på något sätt. något lurt är det.

Tillbaka
Topp