Sgt.Sauna skrev:
-------------------------------------------------------
> Det enda som är bra med Vansbrosimet är
> säkerheten med alla badvakter osv. resten är
> inget att hurra för, parkeringskaos (mycket pga
> att startkiten ska hämtas ut i målområdet,
> varför inte lägga utlämning av badmössa osv.
> vid starten istället?) dåligt skyltat okunniga
> P-vakter, taskig mat. ville bara åka därifrån,
> simningen är ingen utmaning som ens i närheten
> kan mäta sig med tex VR. Har man tagit baddaren i
> lågstadiet så klarar man Vansbro med
> våtdräkt.
>
> Spara 1100 spänn och åk och bada istället!
Jag kan såhär i efterhand störa mig lite på kommentarer som denna då den helt enkelt inte stämmer för alla och kan ge en lite skev bild hos dem som deltar för första gången. Det gjorde det iallafall hos mig. Dessutom känner man sig aningen "dålig" som faktiskt tyckte det var en utmaning, även om det mer har att göra med att jag kanske låter mig påverkas för myckat av andras åsikter.
Min bakgrund är att jag är en rysligt dålig simmare, men jag klarade motsvarande baddaren på lågstadiet. Innan vansbro har jag dessutom träningssimmat några gånger för att få lite vana. Jag gillar däremot att cykla och tog mig runt vättern på under 10 timmar, vilket kanske inte är skrymaterial här men kan ändå tjäna som jämförelse då det är i den snabbaste femtedelen av de deltagande. Mitt resultat på Vansbro var att jag med nöd och näppe kom igenom på en tid som faktiskt känns ganska jobbig att skriva ned här: 1:40. Jag fick kramp i vaderna, vilket som tur var kunde lösas efter som jag hade tagit mig till den del där det var uppströms och det fanns badvakter som bad mig slänga upp benet på bryggan för en stretch. Idag är jag utslagen, och kan nog säga att jag känner av Vansbro mer i kroppen än jag kände av VR.
I övrigt kan jag hålla med dig vad gäller oganisationen, förutom maten som jag uppskattade, aioli is the shit!