[OT] Värdelös iPod, impedans och små lurar

Ipoden funkar ju bra på överproducerad popmusik som jag antar ligger på jämn volym och är rejält förstärkt (jag kan inget om ämnet men det är vad jag upplever). Men försöker man lyssna på allt möjligt annat får den ju problem. Ljudet liksom försvinner i delar av låten. Det verkar som den är gjord för låtar som har helt homogent ljud genom hela låten. Det är som att den inte orkar driva hela bandet eller nått. Med samma lurar och min gammla Iaudio går det i vart fall bättre. På datorn med akg k240 lurar går det ännu bättre.

Påminner lite om tråden med högtalarkablar. :)

Jag ville mest få upp tråden för att jag blir sur på Apple. Lite skit kan de ha.

Det är lite skillnad på högtalarkablar och för klena drivsteg :D
Nästan alla människor hör om ett drivsteg dukar under och inte klarar lasten den försöker driva.
Däremot är det nog en rätt så mycket mindre andel som anser sig höra skillnad på olika högtalarkablar =D

Jo det där med högtalarkablar är ju en stor diskussion på en del forum - t.ex. Minhembio.
Själv kör jag med 2x2meter EKK (installationskabel för el) till mina högtalare - 99kr för 10meter på Biltema. Det viktiga ligger i kontakteringen...

Senast redigerad av en moderator:
Mina Grado Labs SR60 har sabbat alla mina andra hörlurar. Gillade mina Koss The Plug förut, men de låter bara bumligt nu. Nu skall det väl i sanningens namn sägas att jag inte använder de så mycket till iPoden, men det funkar. Det är en stor ipod då 80Gb med färgskärm, generation...nånting.

Men allvarligt talat iTunes, man drabbas ju för f-n av hjärnaneurysm varenda gång man ska använda det. Hur i hela kan folk från samma företag som skapat ipoden, som är grymt enkel att använda, göra nåt så infernaliskt dåligt som iTunes?! T-O-M-T-A-R!

Jag tar tillfället i akt och får ut lite aggressioner. Min ipod nano kommer nog åka med på en cykeltur och råka bli avslängd i farten mot en bergvägg. Mitt absolut sämsta köp på mycket lång tid, jag skäms verkligen över att ha gjort ett så dåligt val. Det finns verkligen ingenting som är bra med den. Helt sannslöst.

Tillbaka
Topp