[OT] varför är Happys Forum så långsamt i min dator?

På min hem PC tar det ca 3 min för att få upp forumsidan på happy. När jag sedan går på ett inlägg går det snabbt. Går jag tillbaka till forumet tar det ca 3 min igen. Det började för någon vecka sedan.
Andra sidor på Happy fungerar bra och andra forum t.ex. Fredrikshof går snabbt.
Datorn jobbar inte särskillt hårt innan forumet väl kommer upp. Den väntar mer på respons från Happy.
På min jobb pc är det vanliga hastigheten.
Har jag kommit åt någon internetinställning eller fått ett virus trots Norton?

Jag har samma problem med min bärbara. Fler har samma problem vet jag. :(

Jag går alltid in och nollar tidigare sidor/webhistorik. Så kommer jahg in på nolltid igen.

Jomper kan ske vet vad det beror på... Fast han är i Kina.

-Skogling

Vissa dagar/vissa tider har jag samma problem. Jag skickade ett PM till Jomper ang problemet och fick följande svar:
"Hej!

Jag ar i Kina sa jag har inte heller gjort nagot. Men om det gar langsamt att backa tillbaka till en tidigare sida sa borde det vara nagot hos dig - da laddas sidan normalt sett inte om.

Ciao!"

Tidigare idag var det segt, efter omstart av Internet så funkar nu ua.

/G

Vad kör ni för operativsystem och vilken browser? Kanske finns en gemensam nämnare? Är det likadant i alla browsers?

Om man backar med webbläsarens "tillbakaknapp" ska det inte gå segt, "backar" man istället genom att klicka på länken Inläggslista blir det dock en ny laddning.

Oavsett ska det inte ta tid, kanske hjälper det att klicka på länken Markera alla inlägg lästa längst ned på sidan? Kan ju vara något med Ny-flaggorna som spårat ur.

GurraG skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Tidigare idag var det segt, efter omstart av
> Internet så funkar nu ua.
>
> /G

VA?!?!?! Har dom startat om Internet idag? (fniss, fniss, fredags-humor)

Jag har samma problem. Forumsidan tar flera flera minuter att få upp, alla andra sidor på happymtb fungerar bra som vanligt. Problemet började för cirka en vecka sen, tidigare har det fungerat fint.
Har provat ta bort webbhistorik mm. men utan att det har blivit någon förbättring.
Jag använder Windows Vista och IE7.
Finns det någon som har en lösning ?

Hade samma problem tills det kom en uppdatering på Norton, efter den uppdateringen går det lika fort som någon annan sida.

Jag har samma problem hemma, här på jobbet fungerar det klockrent.

Hemma så är det vista här är det xp.

Allt fungerar bra förutom när jag gör inlägg. Efter 'skicka', står och tuggar och väntar på att komma tillbaks till tråden. Klickar jag på 'forum' så öppnas det snabbt och inlägget syns.
?

XP+sp2 (kan ej installera sp3, 'Åtkomst nekad - grrrr).

s skrev:
> Vista, IE7, Norton -> rofl!

Jag skulle säga

Vista, IE7, Norton -> You suck at teh interweb!

Jag hade liknande problem och gick in här http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv och upptäckte att min dator hade slutat att automatiskt ta hem säkerhetsuppdateringar så efter att ha hämtat hem de 19 som saknades och ett servicepac så gick happy snabbare. Det som hände innan jag uppdaterade var att reklamen till höger kom snabbt sen dröjde resten av sidan rätt länge.
mvh/J :)

Hej igen
Tack för alla tips
Nu sitter jag på hem pc:n och har testat en del
-ingen skillnad om man backar med pilen uppe t.v.
-http://update.microsoft.com körd utan skillnad
-xp och IE7 sitter i datorn.
-webbhistorik rensad flera gånger
- Nortonuppdatering körd
-AdBlock vet jag inte vad det är

Tyvärr har jag inte märkt någon skillnad med något av tipsen. Jag tar en whisky istället.

Prova att gå in på "verktyg", "internet alternativ", "avancerat" och återställ webläsaren, det funkade för mig.

Team Radon skrev:
> Tyvärr har jag inte märkt någon skillnad med
> något av tipsen. Jag tar en whisky istället.

Fungera kanon men tar nog en whisky i symparti...

Mina tips är: fimpa Norton och använd firefox ist för IE. Det finns så himla mycket bättre antivirus och det finns så himla mycket bättre webläsare.

Jag har samma problem det tar en evighet att ladda forumet. Jag gör så här när jag äntligen laddat forumet och vill kolla en tråd högerklicka på tråden välj öppna i ny flik sedan är det bara att stänga denna flik när du kollat klart tråden på så sätt slipper du ladda om forumet efter varje tråd.

Om jag stänger av "Skydd mot nätfiske och crimeware" i Norton Internet Security fungerar forumsidan perfekt.
Det har fungerat bra tidigare med skyddet påslaget, kanske är någon ny uppdatering från Norton som ställer till det.

Tack Hama, med nätfiskefiltret avslaget i Norton 360 funkar det igen i IE7.
Vista+IE7+Norton360

Vista+FF3+Norton360 har funkat bra med o utan nätfiskefilter
/Bengan

Skogling skrev:
> Det fukade förut, alltså skall
> det funka för alltid.

Tänk om det vore så.
Undrade bara om ni med problem kanske har samma internetleverantör, det kan ju vara där problemet ligger.

Om det endast är en sajt som inte funkar klockrent bland de sajter jag besöker på Internet: finns felet på sajten eller på min dator/hos min leverantör/etc/mm?

/G
Edit: stvafel

Senast redigerad av en moderator:
Brakastruten skrev:
> Då är det ovanligt sega användare på den
> sajten! ;-)

+1 :)

GurraG skrev:
> Om det endast är en sajt som inte funkar
> klockrent bland de sajter jag besöker på
> Internet: finns felet på sajten eller på min
> dator/hos min leverantör/etc/mm?

Det är det vi försöker ta reda på.
Happy funkar bra för 99% av användarna, finns felet på Happy eller på din dator/hos din ISP?

(Det kan ju finnas en miljon siter som inte funkar med din isp, du har bara inte försökt gå in på dem)

Senast redigerad av en moderator:
Jag skrev just det "bland de sajter jag besöker". Det är rätt många jag besöker, klart över genomsnittet är jag säker på.

/G

Aaaah! Jag är inte allena. Trodde det var bara jag.
Har i ca. två veckors tid haft samma problem som beskrivs ovan. Bara på Happy, ingen annan forumsida eller sajt överhuvudtaget. Har micklat med uppdateringar och Norton-inställningar, men inte lyckats komma fram till någon nämnvärd förbättring...kör med öppna-nytt-fönster-och-stänga-flik-trickset...
Irriterande. Känns som om felet är Happy-sajt-relaterat. Men vad vet jag, jag är lika kass på komputters som grannen är på att ekra hjul : ) Men, men.
Kan inte heller koppla detta till någon update av varken Windows eller Norton eller ändring av någon instäälning från min sida. Helt plötsligt var det bara segt en kväll, reklambannern med Wiliern från Bikebuster kom, sen inget mer på tre, fyra minuter. Första sidan och trådarna fungerar som vanligt. Hmmm. Får greja lite mer med diverse inställningar ikväll då vi kommer hem igen.

Det mest troliga är att det är samarbetet mellan Norton och Happy som strular. Tar det åtta minuter för samtliga? Då låter det som fyra TCP-timeouter. Dvs att något försöker koppla upp sig (troligtvis Norton) mot något som inte finns (är blockerat) och sedan tar det två minuter innan den uppkopplingen säger "äh, det gick inte". Upprepa fyra gånger och sedan laddar sidan normalt.

Jag har löst problemet. Bort med nätfiskeri-prylen i Norton och vips så funkar det som det skall ! :)

-Skogling

Återställning av internet var det som fungerade hos mig. Norton gör ingen skillnad på eller av.
Tack för all hjälp och kul att även andra fixade sin forum sirap.

Jag har inte Norton på stationära datorn, bärbara har Norton, båda strulade men fungerar som de ska efter återställningen.

Återställning av webbläsaren var det som fungerade hos mig. tack för all hjälp intressant att se att man inte var ensam om problemen.

Tillbaka
Topp