Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
lundatok sa:Förlåt.
Bara för att jag håller med om ovanstående, behöver inte det betyda att jag skulle lämna Happy.marr sa:WSMC sa:Tänkte skriva något liknande, men du hann före.DarthVidar sa:Freddie L sa:+1 Nu kallas han visst gubbe med psykiska problem. Min spaning är att det krävs (minst) två gubbar med psykiska problem för att få till den där riktigt ogemytliga stämningen. Men som sagt, vi får aldrig veta. Och Happys ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar går tillbaka till att vara stendöda.jonte987 sa:Ja, det är inte lika tydligt för oss andra. Visst var han speciell men det är det fler som är. Problemet var väl att han inte erkände överhögheten hos de med högre happystatus.
Nu säker kneecap att det ligger mer bakom och det är omöjligt för oss att veta.
När jag började hänga här var de flesta ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar tämligen döda. I den mån nån gammal räv bemödade sig med att skriva i dem så var det påfallande ofta för att dumpa nån fantastiskt dryg och fullständigt ohjälpsam kommentar.
Sen kom Sixten och livade upp stämningen, många gnällde om att han förstörde forumet, eftersom deras sanningar ifrågasattes (på ett inte alltid trevligt sätt). Jag skulle vilja påstå att forumet inte varit så vitalt som under den tiden Sixten varit här. Det slängs käft hit och dit, man har nästan kunnat ta på stämningen genom skärmen. Intressant är dock att det påfallande ofta är samma personer som hamnar i polemik med den gode Sixten. Mönstret är nästan alltid detsamma, någon ber om köpråd, tråden är död, Sixten kommenterar och som ett gäng gamar kommer samma gamla gäng och bara måste påpeka hur fel Sixten har utan att själva komma med något konstruktivt. Sixten är dryg tillbaka, gamarna kissar ner sig och ropar på mamma och så spårar tråden...
Det riktigt intressanta är dock, som redan påpekats, att ”vilken Mtb skall jag köps”-trådarna nu åter är lika döds som förr och de som likt gamar dragits till alla trådar Sixten kommenterat i lyser med sin frånvaro. Dessutom känns forumet lika vitalt som nån gammal blandmissbrukare som överlevt länge nog för att hamna på ”hemmet”. Grattis allesammans!
Träffsäkert beskrivet!
Ändå är ni kvar? Så tokigt.
Skulle kännas lite trist att lämna Happy efter alla år bara för att det är ett gäng som inte kan uppföra sig? Det brukar lugna ned sig med tiden.marr sa:WSMC sa:Tänkte skriva något liknande, men du hann före.DarthVidar sa:Freddie L sa:+1 Nu kallas han visst gubbe med psykiska problem. Min spaning är att det krävs (minst) två gubbar med psykiska problem för att få till den där riktigt ogemytliga stämningen. Men som sagt, vi får aldrig veta. Och Happys ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar går tillbaka till att vara stendöda.jonte987 sa:Ja, det är inte lika tydligt för oss andra. Visst var han speciell men det är det fler som är. Problemet var väl att han inte erkände överhögheten hos de med högre happystatus.
När jag började hänga här var de flesta ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar tämligen döda. I den mån nån gammal räv bemödade sig med att skriva i dem så var det påfallande ofta för att dumpa nån fantastiskt dryg och fullständigt ohjälpsam kommentar.
Sen kom Sixten och livade upp stämningen, många gnällde om att han förstörde forumet, eftersom deras sanningar ifrågasattes (på ett inte alltid trevligt sätt). Jag skulle vilja påstå att forumet inte varit så vitalt som under den tiden Sixten varit här. Det slängs käft hit och dit, man har nästan kunnat ta på stämningen genom skärmen. Intressant är dock att det påfallande ofta är samma personer som hamnar i polemik med den gode Sixten. Mönstret är nästan alltid detsamma, någon ber om köpråd, tråden är död, Sixten kommenterar och som ett gäng gamar kommer samma gamla gäng och bara måste påpeka hur fel Sixten har utan att själva komma med något konstruktivt. Sixten är dryg tillbaka, gamarna kissar ner sig och ropar på mamma och så spårar tråden...
Det riktigt intressanta är dock, som redan påpekats, att ”vilken Mtb skall jag köps”-trådarna nu åter är lika döds som förr och de som likt gamar dragits till alla trådar Sixten kommenterat i lyser med sin frånvaro. Dessutom känns forumet lika vitalt som nån gammal blandmissbrukare som överlevt länge nog för att hamna på ”hemmet”. Grattis allesammans!
Träffsäkert beskrivet!
Freddie L sa:Skulle kännas lite trist att lämna Happy efter alla år bara för att det är ett gäng som inte kan uppföra sig? Det brukar lugna ned sig med tiden.marr sa:WSMC sa:Tänkte skriva något liknande, men du hann före.DarthVidar sa:Freddie L sa:+1 Nu kallas han visst gubbe med psykiska problem. Min spaning är att det krävs (minst) två gubbar med psykiska problem för att få till den där riktigt ogemytliga stämningen. Men som sagt, vi får aldrig veta. Och Happys ”vilken Mtb ska jag köpa”-trådar går tillbaka till att vara stendöda.jonte987 sa:Ja, det är inte lika tydligt för oss andra. Visst var han speciell men det är det fler som är. Problemet var väl att han inte erkände överhögheten hos de med högre happystatus.
Träffsäkert beskrivet!
Fast att ta en paus och komma igen med lite ny energi är något jag kan tipsa om. Det borde många prova.
+1lundatok sa:När han beskriver en fjolårscykel som ocyklingsbar betyder för mig att Sixten inte någon koll alls. Extra olyckligt när han ger faktaresistenta råd till nybörjare.
+1Hasse#7 sa:Ni som saknar någon som stödjer de nya i "vad skall jag köpa - trådarna" kanske skall börja ta ert ansvar.
…
Visa att ni är mogna att ta över så minskar eventuell dominans från surgubbar som tydligen inte gör någon som helst nytta alls. Annat än att vara elitistiska och dra fördel av sitt kärleksförhållande med moderatorer och gud fader själv.
Örjan Lax sa:Jättekul 42Hz.
Den bilden har man ju aldrig sett förut.
Jag kan åtminstone stava till Bahco i motsats till dig... ?
42Hz sa:Örjan Lax sa:Jättekul 42Hz.
Den bilden har man ju aldrig sett förut.
Jag kan åtminstone stava till Bahco i motsats till dig... ?
Du menar Bacho?
;)
+23Vernersson sa:Vi är nog en hel hög med folk som har trappat ner radikalt pga allt "tjafs" i allsköns trådar.
Denna är bara ytterligare ett exempel på företeelsen.
Personligen håller jag mig till ett fåtal trådar som tenderar att vara tjafslösa (bortsett fr detta inlägget) eftersom jag har tröttnat rejält på vissa brunskjortor, vissa som ständigt kör utflippade härskartekniker och vissa som kör full blown offerkoftor (kalla det för trötta argument hur mkt ni vill) men jag orkar inte bidra mer.
God fucking jävla Chanukka/Jul
Earlslick sa:+23Vernersson sa:Vi är nog en hel hög med folk som har trappat ner radikalt pga allt "tjafs" i allsköns trådar.
Denna är bara ytterligare ett exempel på företeelsen.
Personligen håller jag mig till ett fåtal trådar som tenderar att vara tjafslösa (bortsett fr detta inlägget) eftersom jag har tröttnat rejält på vissa brunskjortor, vissa som ständigt kör utflippade härskartekniker och vissa som kör full blown offerkoftor (kalla det för trötta argument hur mkt ni vill) men jag orkar inte bidra mer.
God fucking jävla Chanukka/Jul
Det vore bra för forumet tror jag, för jag vill ändå tro att du sitter med en hel del kunskap som du nästan aldrig delar med dig av eftersom du verkar ha någon slags fobi mot svar på mer än en mening. Kom igen Misslycka - börja ordbajsa!Miss Lycka 2.0 sa:Jag kanske ska börja ordbajsa!
Miss Lycka 2.0 sa:Jag ser en heder i att trycka in tillräcklig mycket information för att få upp spåret om man tänker till lite.
Hasse#7 sa:Bra hjärngympa tycker jag.
Vad synd. Det verkar inte funka för att få oss (mig) vanliga korkskallar att fatta komplicerade resonemang komprimerade till en kort mening.Miss Lycka 2.0 sa:Jag ser en heder i att trycka in tillräcklig mycket information för att få upp spåret om man tänker till lite.
H. sa:Kan ni sluta prata om orättvis avstängning av Sixten? Det var väl befogat. Han blev avstängd tre gånger. Givetvis är tröskeln lägre tredje gången än första.
För övrigt låter det som att det var en alla-mot-en-mobb mot Sixten. Så var det ej. Faktum är att det var det stora flertalet som försvarade hans personangrepp och härskartekniker när jag försökte påtala det oschyssta i detta som fick mig att bestämma mig för att avveckla mig på happy.
Med det sagt har modereringen på happy blivit allt mer godtycklig, vilket ytterligare stärker mig i mitt beslut.
DarthVidar sa:Sen vad gäller dina hot/löften om att lämna happyride, det är mycket snack och lite verkstad. Du är väl iofs ingengör men det där börjar bli fånigt nu. Häng av dig offerkoftan eller ta ett moget beslut. Jag har inget emot dig personligen utan tycker tvärt om att du på det stora hela verkar vara en hyfsat vettig person som dessutom har mer matnyttigt att komma med än de flesta. Men dethär jäkla snyftandet om allt dumt som får dig att vilja lämna forumet börjar som sagt kännas fånigt nu. Du är bevisligen kvar, så hur skall du ha det?
Om jag tittar på förstasidan så ser jag nu samlingstrådar för Zwift, raphafestive, öldrickande, en persons cykelbyggande, dagens bild, yardsaletråden, bilfrågetråden och tråden med frågor man inte vågar ställa. Av dessa kan jag ev se en fördel med uppdelning av zwifttråden och tråden för han som bygger olika cyklar (tror jag, har bara snabbskummat). Kanske också en uppdelning av raphafestive per år. Att t.ex. ha en massa OT-bilfrågetrådar tror jag inte gynnar forumet.kais01 sa:det är för lite intresse för cykel-kärnvärdena på happy, antagligen på grund av för få skrivande användare. som lök på laxen är en massa intressanta frågor duktigt begravda i ett antal så kallade samlingstrådar. vore nog bättre stänga dem och därigenom vitalisera förstasidan.
sammanfattningsvis leder läget till såna här meta-diskussioner på sidan 3, nästan oberoende av trådstart.
tjatigt värre.
men hur går det med örjan?
GoranS sa:Om jag tittar på förstasidan så ser jag nu samlingstrådar för Zwift, raphafestive, öldrickande, en persons cykelbyggande, dagens bild, yardsaletråden, bilfrågetråden och tråden med frågor man inte vågar ställa. Av dessa kan jag ev se en fördel med uppdelning av zwifttråden och tråden för han som bygger olika cyklar (tror jag, har bara snabbskummat). Kanske också en uppdelning av raphafestive per år. Att t.ex. ha en massa OT-bilfrågetrådar tror jag inte gynnar forumet.kais01 sa:det är för lite intresse för cykel-kärnvärdena på happy, antagligen på grund av för få skrivande användare. som lök på laxen är en massa intressanta frågor duktigt begravda i ett antal så kallade samlingstrådar. vore nog bättre stänga dem och därigenom vitalisera förstasidan.
sammanfattningsvis leder läget till såna här meta-diskussioner på sidan 3, nästan oberoende av trådstart.
tjatigt värre.
Visserligen ett stickprov men jag tycker i alla fall inte att det gav något stöd för att samlingstrådar är ett stort problem.
På Happy äger _ALDRIG_ TS tråden efter sida 1.Hasse#7 sa:Trådar som ger allmän energi till forumet är för mig tex såna där någon är grym på några moment men mindre bra på andra. TS äger tråden men andra bidrar med lite allt möjligt. Fördelen oavsett ämne är att alla kan bidra och lära sig något.
Loftberg sa:På Happy äger _ALDRIG_ TS tråden efter sida 1.Hasse#7 sa:Trådar som ger allmän energi till forumet är för mig tex såna där någon är grym på några moment men mindre bra på andra. TS äger tråden men andra bidrar med lite allt möjligt. Fördelen oavsett ämne är att alla kan bidra och lära sig något.
Det är visserligen sant. Men då med bet(t)oning på 'extremt'. Allt annat äts snabbt upp av gemene mans (läs. medlems) trollfantasier.Hasse#7 sa:Loftberg sa:På Happy äger _ALDRIG_ TS tråden efter sida 1.Hasse#7 sa:Trådar som ger allmän energi till forumet är för mig tex såna där någon är grym på några moment men mindre bra på andra. TS äger tråden men andra bidrar med lite allt möjligt. Fördelen oavsett ämne är att alla kan bidra och lära sig något.
De som har extremt mycket kvalitet brukar klara sig oavsett inriktning. Exempel är Sigge Star, Federico, EST, GoranS julkalender.
GoranS sa:Om jag tittar på förstasidan så ser jag nu samlingstrådar för Zwift, raphafestive, öldrickande, en persons cykelbyggande, dagens bild, yardsaletråden, bilfrågetråden och tråden med frågor man inte vågar ställa. Av dessa kan jag ev se en fördel med uppdelning av zwifttråden och tråden för han som bygger olika cyklar (tror jag, har bara snabbskummat). Kanske också en uppdelning av raphafestive per år. Att t.ex. ha en massa OT-bilfrågetrådar tror jag inte gynnar forumet.kais01 sa:det är för lite intresse för cykel-kärnvärdena på happy, antagligen på grund av för få skrivande användare. som lök på laxen är en massa intressanta frågor duktigt begravda i ett antal så kallade samlingstrådar. vore nog bättre stänga dem och därigenom vitalisera förstasidan.
tjatigt värre.
Visserligen ett stickprov men jag tycker i alla fall inte att det gav något stöd för att samlingstrådar är ett stort problem.
Ser kallt och blött ut. Hemma i värmen är det mer bekvämt.Bikzz sa:God Jul!
Och stick ut och Bikerafta istället för att sura på happy!
.