[OT] Varje höst väcks mitt habegär...

JLarsson sa:

Jo, en av de trevligare releaserna på Baselmässan.
Även kul att tillverkarna börjar gå emot oversize-trenden som har pågått lite för länge nu.

I och för sig var väl dagens klocka inte direkt pytteliten =)
DSCF0315.jpg

En gamla trotjänare med ett lågt serienumret från mars -85 vilket borde göra den till en av de allra första som tillverkats av denna klassiker.

//j

GoranS sa:
Ouch! Tur att man inte kört ner i klockträsket. Verkar som man kan bränna MYCKET pengar där.

Utöver att nyttja dem till att skapa mer pengar så är ju just själva brännandet ett av bättre användningsområdena.

En fördel med klockor är även att de inte tar lika mycket plats som cyklar.
En annan är att andrahandsvärdet kan hålla ganska bra (åtminstone för för vissa märken/modeller). Så om man lyckas följa principen en in/en ut så hålls kostnaderna nere.

//j

Vissa morgnar är bättre än andra. Kaffe och födelsedagspresent på sängen är aldrig fel. Från samma människa som för ett par år sedan sade: "Ska du inte köpa en cykel för skatteåterbäringen? Du blir ju så glad då." Kärlek!!

seamaster.jpg

Hep sa:
Vissa morgnar är bättre än andra. Kaffe och födelsedagspresent på sängen är aldrig fel. Från samma människa som för ett par år sedan sade: "Ska du inte köpa en cykel för skatteåterbäringen? Du blir ju så glad då." Kärlek!!

Ge f-n i min fru!

Efter 20 år utan klocka så hittade just Den klockan jag var ute efter.
Lagom snygg för vardagen.
Snygg för en fest/middag.
Passar perfekt med alla typer av kläder förutom lycra

FullSizeRender.jpg

Senast ändrad:
Delar också detta intresse!
Har ett gäng, hoppas på en submariner någon gång om tandfen dyker upp.
Även skissat på egna.

//

Akt1

Bilagor

• klocka2.jpg
    klocka2.jpg
    69.6 KB · Besök: 103
Senast ändrad:
heklamama sa:
Spacekitty sa:
Är det ett sånthär verktyg https://natobutiken.se/produkt/bandverktyg/ jag ska ha och peta med i öppningen, för att byta armbandet på denna dinka?

Eller typ ett sånt här (om du vill handla av en Happyit):
http://www.singularstraps.se/product/verktyg-svart

Tack. Det får isåfall bli när dom uppdaterat kontaktinformation mer personnummer/organisationsnummer, som ju krävs i webbutiker sedan många år.

Spacekitty sa:
heklamama sa:
Spacekitty sa:
Är det ett sånthär verktyg https://natobutiken.se/produkt/bandverktyg/ jag ska ha och peta med i öppningen, för att byta armbandet på denna dinka?

Eller typ ett sånt här (om du vill handla av en Happyit):
http://www.singularstraps.se/product/verktyg-svart

Tack. Det får isåfall bli när dom uppdaterat kontaktinformation mer personnummer/organisationsnummer, som ju krävs i webbutiker sedan många år.

Konstigt - det borde synas i kontaktinformationen genom Tictail. Märkligt! Får höra av mig till dem och kolla varför inte kunderna ser det. Tveka inte att PM:a mig med vad du vill veta (alt maila till info@singularstraps.se), så får du alla uppgifter!

Till din klocka tror jag att du behöver ett annat verktyg med smalare ”gaffel”. Jag kan nog trolla fram ett sånt för lån och vill du behålla det får du gärna göra en samvetsavsättning på samma summa till ex BCF (då det är från min egen verktygslåda det kommer och inte firmans).

Undrar du nåt annat - tveka inte att höra av dig!

heklamama - uppskattar innerligt rekommendationen.

Min drömklocka för 30 år sedan, Seamaster Polaris, ugglan (klockan i mitten), 18 ct guld med inlägg i titan. Diskret och elegant.

Bilagor

• 1988.jpg
    1988.jpg
    111.3 KB · Besök: 104
Sixten Fors sa:
Min drömklocka för 30 år sedan, Seamaster Polaris, ugglan (klockan i mitten), 18 ct guld med inlägg i titan. Diskret och elegant.

Inte längre?

Herregud vad ful den är enligt mig, knappast diskret och elegant :D

Senast ändrad:
R sa:
Skogling sa:
Min klocka är så flott att jag får ha trasiga kläder...

Var sitter titaniumet? Inte boett eller länk va? De ser inte så titaniga ut på bilden.

Citizen Eco Drive* Super Titanium Herrklocka AW1240-57L
Stilren herrklocka från Citizen. Klockan har mörkblå (svart) urtavla med sekundvisare och datum. Klockan har safirglas och boetten och länken är i titan och storleken på boetten är cirka 43 mm i diam eter. Klockan är vattentät 100 m (dusch, bad snorkling).

Bilagor

• 20180208_092541.jpg
    20180208_092541.jpg
    90.4 KB · Besök: 85
  • 20180208_092603.jpg
    20180208_092603.jpg
    125.4 KB · Besök: 92
Senast ändrad:
Skogling sa:
R sa:
Skogling sa:
Min klocka är så flott att jag får ha trasiga kläder...

Var sitter titaniumet? Inte boett eller länk va? De ser inte så titaniga ut på bilden.

Citizen Eco Drive* Super Titanium Herrklocka AW1240-57L
Stilren herrklocka från Citizen. Klockan har mörkblå (svart) urtavla med sekundvisare och datum. Klockan har safirglas och boetten och länken är i titan och storleken på boetten är cirka 43 mm i diam eter. Klockan är vattentät 100 m (dusch, bad snorkling).

Där ser man! (om man ser bättre än vad jag tydligen gör) Jag tar mitt fulla ansvar kring detta och avgår.

Sixten Fors sa:

Om du kan tänka dig den lika fula men något mer tillgängliga systermodellen (titan med lite inlägg i guld) så dyker de faktiskt upp hyfsat ofta på begagnatmarknaden.

Sen kan vi gräla om det diskreta och eleganta, men...

Tillbaka
Topp