Gregorz
Aktiv medlem
[OT] Varje höst väcks mitt habegär...
Tokes heller, 10k pläterat om jag minns rätt.Är den i massivt guld?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tokes heller, 10k pläterat om jag minns rätt.Är den i massivt guld?
Det är ett fritt land, trots allt.För tydlighetens skull, apropå dina iakttagelser i utanförskapsområden, min kollega har när hans observationer gjorts jobbat inom socialtjänsten i Botkyrka, stadsdelen Skärholmen i Stockholms stad samt i Nacka, alla tre med utsatta eller särskilt utsatta områden enligt polisen. (nu väntar jag bara på att någon i tråden går bananas på att en medarbetare vid socialtjänsten bär Rolex på arbetstid, men han påstår sig ha sina orsaker, som inte har så mycket i denna tråden att göra).
Accutron! En sån har jag aldrig haft fast jag borde.Älskar vräkiga guldklockor från 70-talet, Miami-looken är satans tuff. Har haft en Bulova Big Block.
Visa bilaga 665692
...men det var ingen ortengangster som ens undrade vad det var.
Den saknar jag.
Accutron var Bulovas samlingsnamn för deras quartzur, finns hundratals modeller.Accutron! En sån har jag aldrig haft fast jag borde.
Hörde på radion att Fjällräven var den senaste statussymbolen för gangsters. Tror att butiken inte skulle acceptera kontanter pga detta, eller hur det var. Det passar mig bra att raljera kring eftersom jag inte äger några Fjällräven-plagg eller har tänkt skaffa.
Det är svårt att hålla koll på vilka signaler man sänder ut.
Det var Haglövs.Accutron! En sån har jag aldrig haft fast jag borde.
Hörde på radion att Fjällräven var den senaste statussymbolen för gangsters. Tror att butiken inte skulle acceptera kontanter pga detta, eller hur det var. Det passar mig bra att raljera kring eftersom jag inte äger några Fjällräven-plagg eller har tänkt skaffa.
Det är svårt att hålla koll på vilka signaler man sänder ut.
Nu är det säkert Quartz, men när det begav sig var det väl stämgafflar?Accutron var Bulovas samlingsnamn för deras quartzur, finns hundratals modeller.
Men helt klart borde du ha haft en sån.
Annan favorit jag ibland saknar är Spaceman Audacieuse.
SPACEMAN AUDACIEUSE LeMARQUAND 1974
www.crazywatches.pl
Man visste verkligen hur man designade ur på 70-talet.
Ok! Har ej Haglöfs heller, men däremot Arcteryx. F-n!Det var Haglövs.
Vilket är förvånande eftersom tidigare nämnda "lågstatus"-klädmärken som burberry och stone-island är dyra grejjer med bra kvalle medans haglöfs är billig skit (varje fall mina kläder).![]()
Haglöfs stoppar kontanter: Kläderna trendar bland gängkriminella
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Riktiga hårdingar kör annars Arcteryx har jag hört:
Så var det nog, 15 år sen jag höll på med där, minnet sviker.Nu är det säkert Quartz, men när det begav sig var det väl stämgafflar?
Just din är kanske lite för mycket för mig, men som sagt det finns många att välja bland. Och rymdkopplingar får det alltid att pirra lite extra.
Arcteryx videon är ett skämt, ett ganska så kul ett också så du kan nog fortsätta medelsvensonnsa runt i gore-tex jackan att tag till :)Ok! Har ej Haglöfs heller, men däremot Arcteryx. F-n!
Har du den alltid så där hårt spänd?Gölld är ju alltid gölld vettu!
Men vad är det vi talar om egentligen? Vilken knegare som helst kan ju köpa Rolex och Porsche nuförtiden - handlar bara om prioriteringar. ?
Jag, som lärare och högskoleutbildad, skulle bara behöva prioritera bort hus, semester och lite annat, och sen spara ett antal år. Sen sitter jag där i min spåttbil med Rållen på armen. Vroom!
Bjuder på en bild av min enda klocka, farsans gamla Certina som jag tog över för 15 år sedan. Kaliber 28-10. Tyvärr bytte en dum, jävla urmakare ut originalkronan, men det syns ju bara från sidan.
Visa bilaga 665670
Haha, ja det var helsike vad spänd, som en agorafobiker på mellandagsrean. Borde ju bli blodstopp i handen. Nä, brukar inte dra åt så hårt, fick väl lite feeling i morse.Har du den alltid så där hårt spänd?
Fin klocka!
Fint ur, men framförallt: Fina fräknar! Min stora sorg att jag inte är fräknig.Tittade in i tråden för jag har länge undrat vad den handlar om. Kan inte använda armbandsur pga klant, jag har sönder dom helt enkelt. Brukade ha fickur innan mobiltelefon.
Men ett stycke arvegods har jag. Som jag i princip inte vet ett nåt om. Har för mig att det var en 40årspresent i början på 60-talet. Detta är nog andra gången jag har på mig det.Visa bilaga 665771
Dömd och dömd. Jag gillar ju fräknar.. Min äldsta är fräknig, min lycka i livet. Själv är jag mer glåmig och röd på samma gång. Eller tycker du att jag blev dömd när någon påpekade att jag spände armbandet hårt kring min klena handled några inlägg upp?Vi har precis uppdaterat riktlinjerna i tråden:
På de senaste sidorna i tråden blev du dömd utifrån din klocka via utlåtande om hur andra människor uppfattade den specifika klockan. Nu har vi även infört den nya funktionen att man blir dömd utifrån sitt hudutseende! Så vad väntar du på? Posta den där klockbilden nu! Här är inga tår för ömma, och god stämning ger vi fan i! Nu kör vi!
Fan Kashmiren, du vill ju så gärna vara med i gänget. Ska du inte låta tangenterna vila lite emellanåt?
Svincool.Vet inte hur creddig den här är i orten eller vad det säger om mig att jag inte ens har monogram på tröjärmen. Men hur som helst så har jag inte kommit längre i mitt klockintresse än att jag helt enkelt köper det jag gillar utseendemässigt. Nästa gång lutar det åt att det blir något med en enkelt analog urtavla.
Visa bilaga 665781
Jag skulle också vilja vara sådär härligt obrydd eller ignorant (vilket som nu gäller...) som du är över vad mina inlägg bidrog med i vissa trådar. Du är en riktig förebild där! Beröm genom smekning med ena handen, ge en liten örfil med andra. "Fin cykel, men fy helvete vilka fula reglage" osv osv. Juryn klampar in i rummet, andfådd och svettig, hasplar ur sig några illa valda högljudda kommentarer och sitter sen kvar i rummet och hojtar om det ena och det andra.Dömd och dömd. Jag gillar ju fräknar.. Min äldsta är fräknig, min lycka i livet.
Själv är jag mer glåmig och röd på samma gång.
Jag väntar ivrigt på en klockbild från dig också! Och om jag köper en ny klocka lovar jag att posta en bild. ??
Synd att du känner så. Man är olika helt enkelt. Det som vissa tar som pikar, tar andra som förslag eller en möjlig väg framåt. Du har dina hangups, jag har mina. Jag har ju fått vissa kommentarer som inte varit så kul, men lärt mig att det oftare varit min egen tolkning som varit fel, att problemet legat hos mig.Jag skulle också vilja vara sådär härligt obrydd eller ignorant (vilket som nu gäller...) som du är över vad mina inlägg bidrog med i vissa trådar. Du är en riktig förebild där! Beröm genom smekning med ena handen, ge en liten örfil med andra. "Fin cykel, men fy helvete vilka fula reglage" osv osv. Juryn klampar in i rummet, andfådd och svettig, hasplar ur sig några illa valda högljudda kommentarer och sitter sen kvar i rummet och hojtar om det ena och det andra.
Tidigare i denna förut så trevliga tråden har jag först frågat efter lämplig klockmodell, varpå jag fick jättebra råd och senare köpte och visade upp den Seiko med läderband som blev resultatet av den ursprungliga frågan. För några dagar sedan var jag ute och cyklade med klockan på armen, varpå jag tänkte att jag borde ta en bild och lägga upp i klocktråden. Eftersom det var mitt i ditt Rolex-gate så avstod jag. Snacka om att koka soppa på en pik (pun intended).
Inga fler inlägg i detta ämnet från min sida eftersom jag inser att jag själv mest bidrar till spektaklet.
Jag fattar allvarligt talat inte varför du skriver [tjafsar] i tråden.Synd att du känner så. Man är olika helt enkelt. Det som vissa tar som pikar, tar andra som förslag eller en möjlig väg framåt. Du har dina hangups, jag har mina. Jag har ju fått vissa kommentarer som inte varit så kul, men lärt mig att det oftare varit min egen tolkning som varit fel, att problemet legat hos mig.
Jag har ju aldrig skrivit ”helvete vilka fula XXXX” någonstans men du kanske har uppfattat det så. Tråkigt. Verkligen. Inte min mening alls. Men man kan inte passa alla, så är det ju. Vi får gå vidare i livet.
Dito.Jag skulle också vilja vara sådär härligt obrydd eller ignorant (vilket som nu gäller...) som du är över vad mina inlägg bidrog med i vissa trådar. Du är en riktig förebild där! Beröm genom smekning med ena handen, ge en liten örfil med andra. "Fin cykel, men fy helvete vilka fula reglage" osv osv. Juryn klampar in i rummet, andfådd och svettig, hasplar ur sig några illa valda högljudda kommentarer och sitter sen kvar i rummet och hojtar om det ena och det andra.
Tidigare i denna förut så trevliga tråden har jag först frågat efter lämplig klockmodell, varpå jag fick jättebra råd och senare köpte och visade upp den Seiko med läderband som blev resultatet av den ursprungliga frågan. För några dagar sedan var jag ute och cyklade med klockan på armen, varpå jag tänkte att jag borde ta en bild och lägga upp i klocktråden. Eftersom det var mitt i ditt Rolex-gate så avstod jag. Snacka om att koka soppa på en pik (pun intended).
Inga fler inlägg i detta ämnet från min sida eftersom jag inser att jag själv mest bidrar till spektaklet.
Ok. När åsikterna inte passar, då är det tjafs. Gött.Jag fattar allvarligt talat inte varför du skriver [tjafsar] i tråden.
Har du inga lektioner?
DEN där vill jag se på en bättre bild!God morgon mina mantror. ?
Inlägg i tråden '[OT] Varje höst väcks mitt habegär...' https://happyride.se/forum/threads/ot-varje-hoest-vaecks-mitt-habegaer.729173/post-4396716DEN där vill jag se på en bättre bild!
Alldeles för billig för att det ska reta nån tyvärr, vi är med i samma klubb(Obs! Inte menat som kränkande)Vet inte hur creddig den här är i orten eller vad det säger om mig att jag inte ens har monogram på tröjärmen. Men hur som helst så har jag inte kommit längre i mitt klockintresse än att jag helt enkelt köper det jag gillar utseendemässigt. Nästa gång lutar det åt att det blir något med en enkelt analog urtavla.
Visa bilaga 665781
Hänger på här. Fräknelöst dock. Är min huvudklocka efter min Skx007 la av.God morgon mina mantror. ?
Hur funkar meshen för dig? Jag har testat ett par gånger men jag tycker att det fastnar i håren på armarna och gör ont. Samtidigt ser jag en hel del som använder mesh och det är jäkligt snyggt, så jag är kanske skapt som en nors och måste hitta på nåt trick för att lösa problemet.Hänger på här. Fräknelöst dock. Är min huvudklocka efter min Skx007 la av.
Det ska till rätt mycket mer än så för att jag ska ta det som en kränkning, så det är lugnt.Alldeles för billig för att det ska reta nån tyvärr, vi är med i samma klubb(Obs! Inte menat som kränkande)
Så där motiverade jag tidigare mina klockköp. :)Jag tror att jag är alldeles för ombytlig för att jag ska känna mig bekväm med att köpa en klocka för mer än några tusen, då har jag hellre flera billigare som jag kan växla emellan.
Jag anser att det är milsvid skillnad på att köpa en dyr cykel jämfört en dyr klocka.Det ska till rätt mycket mer än så för att jag ska ta det som en kränkning, så det är lugnt.
Jag tror att jag är alldeles för ombytlig för att jag ska känna mig bekväm med att köpa en klocka för mer än några tusen, då har jag hellre flera billigare som jag kan växla emellan.
Men å andra sidan; för några år sedan tyckte jag att folk som köpte en cykel för mer ä 10k var galna, men uppfattningen om vad som är rimligt är tydligen en glidande skala.
Jag anser att det är milsvid skillnad på att köpa en dyr cykel jämfört en dyr klocka.
Dom som gillar dyra klockor mår nog gott i själen framförallt men klockan redovisar samma tid som en 5kr:s-klocka.
En dyr cykel ger oftast ett mervärde i prestanda.
Var och en blir lycklig av sitt och ingen annan behöver bry sig.
Jag landade i en Garmin Vivoactive mest för att slippa fippla med mobilen för att se tid. Jag skulle inte bli lyckligare av en klocka som motsvarade värdet på mina cyklar, snarare tvärtom.
Det funkar bra med armbandet. Jag tycket det är både snyggare och bekvämare än originalbandet. Har dock inte så tjock behåring på armarna. Armbandet är inte elastiskt:Hur funkar meshen för dig? Jag har testat ett par gånger men jag tycker att det fastnar i håren på armarna och gör ont. Samtidigt ser jag en hel del som använder mesh och det är jäkligt snyggt, så jag är kanske skapt som en nors och måste hitta på nåt trick för att lösa problemet.
PS. Nu ser jag att det kanske inte är en elastisk variant? DS.
Mycket snykkt. Var har du köpt det?Det funkar bra med armbandet. Jag tycket det är både snyggare och bekvämare än originalbandet. Har dock inte så tjock behåring på armarna. Armbandet är inte elastiskt: