Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte Göteborg, men om OK med grannkommun, kolla med Gastons Ur i Partille.Är det någon som har tips på en urmakare som kan ta sig an en äldre Tissot? Helst i Göteborg men om det krävs kan jag tänka mig att skicka också.
Med äldre menas 70- eller 80- tal, är min gissning. Ej batteri och ej automatic utan behöver vridas upp manuellt. Framförallt behövs en ny krona eftersom den saknas, och nytt glas. Ev. rengöring och kalibrering eftersom klockan drar sig en hel del, ca 3 min per dygn om jag minns rätt.
Om inte Gaston fixar det så kan du kolla med en av Sveriges bästa urmakare, Peter Thörnäs i Dalsland.Är det någon som har tips på en urmakare som kan ta sig an en äldre Tissot? Helst i Göteborg men om det krävs kan jag tänka mig att skicka också.
Med äldre menas 70- eller 80- tal, är min gissning. Ej batteri och ej automatic utan behöver vridas upp manuellt. Framförallt behövs en ny krona eftersom den saknas, och nytt glas. Ev. rengöring och kalibrering eftersom klockan drar sig en hel del, ca 3 min per dygn om jag minns rätt.
Jag tänkte inte på det... Min Citizen har 23 mm bredd för armbandet. Skulle vara fint med åtkomliga bytesalternativ. Antingen ett svart rally-armband (med röd söm?) eller Natoband.
+1 på det.Tjena!
Inga större problem att köra med 24mm på 23, det har jag gjort i flera år.
In på singularstraps.se och shoppa loss.
+1 på det.
Bör funka så länge det inte är metall.
/J
Finns ju flera men jag har varit nöjd med www.klockmagasinet.com, man kan även få gravyr på många modeller om så önskas.Hej!
Har vi några tips på webshoppar för klockor? Skall köpa konfapresent och behöver tips på var man handlar. Tack
Tack för tipset.Finns ju flera men jag har varit nöjd med www.klockmagasinet.com, man kan även få gravyr på många modeller om så önskas.
Om du vet vad du vill ha skulle jag kolla via prisjakt.
Själv ville man ha något coolt i den åldern men man skulle nog uppskatta en DS-1 med tiden!Tack för tipset.
Får kika runt lite. Vet inte riktigt vad jag (eller kanske mer konfirmanden) vill ha. Tänker nåt med lite kvalitetsvibbar för vettiga pengar typ Certina, Citizen & Seiko etc.. Är eg inte så påläst men tänker snyggt och relativt tidlöst.
(Gant och Tommy Hilfiger, etc går bort)
Själv valde jag ett sport-ur från Seiko. 42 år senare ångrar jag mig inte...Själv ville man ha något coolt i den åldern men man skulle nog uppskatta en DS-1 med tiden!
Visa bilaga 766969
![]()
CERTINA klockor - pålitliga med Schweizisk kvalitet
Certina klockor, Klockia är officiell Certina partner med ett stort urval av olika modeller. Handla med 99 dagar ÖPPET KÖP.www.klockia.se
Seikos dykare i SKX-serien är annars kult.Tack för tipset.
Får kika runt lite. Vet inte riktigt vad jag (eller kanske mer konfirmanden) vill ha. Tänker nåt med lite kvalitetsvibbar för vettiga pengar typ Certina, Citizen & Seiko etc.. Är eg inte så påläst men tänker snyggt och relativt tidlöst.
Om vettiga pengar = billigt så är jag väldigt nöjd med den här. På temat - säg att alla andra ska köpa det jag köpt ;)Tack för tipset.
Jag skulle absolut rekommendera att kolla in Seiko's "Cocktail Time" klockor! Helt otroliga för priset och finns i en uppsjö av konfigurationer. Allt från enkel med bara timmar, minuter och sekunder till GMT, small seconds osv!Tack för tipset.
Tveka inte, köp direkt.Är sjukt sugen på denna.Hoppas någon kan övertyga mig att det är ett obra köp!! Visa bilaga 767327
och se till att skaffa armband i reserv medan de är tillgängliga. de kommer att spricka...Är sjukt sugen på denna.Hoppas någon kan övertyga mig att det är ett obra köp!! Visa bilaga 767327
Och glöm inte att ta med servicekostnader i kalkylen.Är sjukt sugen på denna.Hoppas någon kan övertyga mig att det är ett obra köp!! Visa bilaga 767327
och se till att skaffa armband i reserv medan de är tillgängliga. de kommer att spricka...
Jag tycker att Timex har en hel del kul och snyggt till rimliga pengar. Både quartz och automat. Men Certina och Seiko är ju lite mer solida klockmärken.Tack för tipset.
Fin! Men jag måste lämna svenska kyrkan för att lösa den...Själv ville man ha något coolt i den åldern men man skulle nog uppskatta en DS-1 med tiden!
Visa bilaga 766969
![]()
CERTINA klockor - pålitliga med Schweizisk kvalitet
Certina klockor, Klockia är officiell Certina partner med ett stort urval av olika modeller. Handla med 99 dagar ÖPPET KÖP.www.klockia.se
Inga med pulsmätning på handleden är en bra början.Tänkte köpa mig en enkel GPS-klocka för att logga löpning. Finns ju flera modeller man köper för några 100 beggat nuförtiden, t ex forerunner 235 ser jag flera. Men så fick jag för mig att jag gärna har nato-band som jag har på min casio som annars sitter på armen 24/7. Vilka gps-klockor är mer eller mindre lämpliga för nato-band?
Det närmaste Nato du kommer med Garmin och puls på handleden är nog Garmin UltraFitTänkte köpa mig en enkel GPS-klocka för att logga löpning. Finns ju flera modeller man köper för några 100 beggat nuförtiden, t ex forerunner 235 ser jag flera. Men så fick jag för mig att jag gärna har nato-band som jag har på min casio som annars sitter på armen 24/7. Vilka gps-klockor är mer eller mindre lämpliga för nato-band?
Ja, serva den. Låt det vara värt det.Jag har en rätt gammal Omega, typ 60 år eller något... Den var min farfars. Oklart om den går men borde jag lämna den till Gaston i Partille? Kommer jag att behöva sälja en njure eller två för att lösa ut den?
Har du ”otur” så är det en 60 år gammal speedmaster, då kan ju servicen gå på en slantJag har en rätt gammal Omega, typ 60 år eller något... Den var min farfars. Oklart om den går men borde jag lämna den till Gaston i Partille? Kommer jag att behöva sälja en njure eller två för att lösa ut den?
Är det nu man ska berätta att man bar en nästan på öret sextio år gammal Speedmaster idag?Har du ”otur” så är det en 60 år gammal speedmaster, då kan ju servicen gå på en slant![]()
Nej, den är för slimmad, ingen speed men otroligt klassisk.Har du ”otur” så är det en 60 år gammal speedmaster, då kan ju servicen gå på en slant![]()
Pics or didnt happen!Är det nu man ska berätta att man bar en nästan på öret sextio år gammal Speedmaster idag?![]()