[OT] vattenfilter

[OT] vattenfilter
Jag tänkte skaffa ett vattenfilter och hittade en på nordicpreps hemsida som verkar billig och helt okej. undrar om någon har erfarenhet av just denna eller kan hjälpa mig att se om den fungerar bra. jag förstår att den inte är den bästa men hoppas att den ska göra jobbet okej.

[OT] vattenfilter
Spara pengarna om du har kommunalt vatten. Med egen brunn och konstaterade problem kan eventuellt filter som löser dem vara nödvändigt.

[OT] vattenfilter
Så kan det vara, tänkte inte så långt.

Edit När jag klickar på länken framgår det tydligt att det handlar om friluftsliv

[OT] vattenfilter
Många småfilter har en jobbigt låg kapacitet i ml/minut så man får suga hårt och länge för att få i sig tillräckligt med vatten om man är törstig. Hur de två som nämnts här är låter jag vara osagt. Samtidigt går det ju inte att spola genom för mycket på en gång och samtidigt rena vattnet över små filterytor så lite begränsad blir man alltid av små filter.

[OT] vattenfilter
Jag har också ett Sawyer. Det renar nog som det ska, men går långsamt och kräver en hel del handpåläggning. Hade det jag haft behovet oftare hade jag suktat efter någon av modellerna där gravitationen gör jobbet.

Tillbaka
Topp