[OT] Vattenrening
Jag ska framöver resa bort en längre tid och jobba till och från i ett land där jag verkligen inte litar på vattenkvaliteten och där det troligen kommer att vara svårt att komma åt att koka vatten och det kan nog också vara svårt att säkert kunna köpa vatten av säker kvalitet hela tiden. Om tiden tillåter tänkte jag försöka hinna med och vandra en del när jag ändå får chansen.
Jag letar därför efter någon form av portabel vattenrening som klarar av både mikroorganismer och kemiska föroreningar och från det jag har läst lutar jag åt någon form av filtersystem med pump. Har ni några rekommendationer eller andra idéer om vad jag borde ta med mig? Tänker jag fel om filter? Finns det filter som även klarar virus utan att bli för tungpumpade?
Jag letar därför efter någon form av portabel vattenrening som klarar av både mikroorganismer och kemiska föroreningar och från det jag har läst lutar jag åt någon form av filtersystem med pump. Har ni några rekommendationer eller andra idéer om vad jag borde ta med mig? Tänker jag fel om filter? Finns det filter som även klarar virus utan att bli för tungpumpade?