OT: Vettigare forum än Happy?

Rangwald

Ny medlem
Hej hopp! Hade hoppats jag skulle hitta lite roligt folk att snacka cykel med här men det verkar bara vara bäbisbarn och andra fjantar som hänger här.

Kollade också in Swebikers men tycker det bara är samma folk där som här, gillade dock indelningen man valt. Lättare att hitta ditt ämne. Här är man ju som nybörjare lite vilsen.

Vart är dom som brinner för XC? På detta och Swebikers forum snackas juh bara freeride, dirt, dh, street. Vart är cyklisterna som tävlar?

Hoppas dom finns på något annat forum och att någon här kan hjälpa mig hitta hem!

man kan likna fr-cyklisterna vid jehovas... dom anser att det är deras heliga uppdrag att upplysa alla om den sanna läran.
Vi lite mer åt zen-hållet (xc-svetto) får avvakta och förnöjt veta att det är vi som har den sanna läran

rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> man kan likna fr-cyklisterna vid jehovas... dom
> anser att det är deras heliga uppdrag att upplysa
> alla om den sanna läran.
> Vi lite mer åt zen-hållet (xc-svetto) får avvakta
> och förnöjt veta att det är vi som har den sanna
> läran

Aha! På så vis. Men det ligger mycket i det du säger. Så det finns inga flera cykelforum?
Appropå en sak. Är det bara jag som tycker det är trist att Kadens skriver väldigt lite om cykeltävlingar? Dom har väl inte under året nämnt Svenska Mountainbikecupen? Än mindre gjort ett reportage från någon tävling.

Finns det någon sida som skriver mer om sådant? Inte velo då, har lite svårt för herr Edgren...

Förresten, vart hittade Happtymtbdesignerna denna "underbara" färg? Har sidan alltid haft denna trista färg? Stackars då som som varit med sedan starten...

jag tycker vi ska dela upp forumet ordentligt, en XC del, en freeride del, en dh del, och en trams del. Görs inte detta tror jag att forumet kommer att kollapsa och självdö.

rejser skrev:
> man kan likna fr-cyklisterna vid jehovas... dom
> anser att det är deras heliga uppdrag att upplysa
> alla om den sanna läran.
> läran

Aahahaha.. Lysande liknelse!! :)

rikard skrev:
> Starta en tråd om XC-relevant cykling och se vad
> som händer? Jag tror inte att man kan driva ett
> forum med bara XC.
>
> --
> I could not possibly fail to disagree with you any
> less

Nä, det klart. men om jag skulle starta en sådan tråd lär den begravas bland alla andra. Och med denna trådstruktur så är det inte säkert att dom XC-snubbar som tittar in kanske lite mera sällan ser den för då har den flyttats så långt bakåt av andra trådar.

TiTeX skrev:
> jag tycker vi ska dela upp forumet ordentligt, en
> XC del, en freeride del, en dh del, och en trams
> del. Görs inte detta tror jag att forumet kommer
> att kollapsa och självdö.
>
> "titex är nästan lika mystisk som vi verkar vara
> för folk på utsidan av hk." /Burner

japp..

Väkommen Rangwald! Härligt att du kommer hit och rensar upp lite det behövs. Beträffande färgen så har nog alla 30.000 registrerade sedan flera år haft jätte problem med detta! Kanske du kan råda bot på detta nu. För det är ju liksom en så viktig grej ! ;o)

//Skogling

Har du ens försökt starta en vettig XC-diskution någon gång?
Om jag har förstått dig rätt så du vill ha ett forum som är skräddarsytt för dig för du är för lat för att använda prenumerera funktionen?

Då får du nog starta ett eget forum, lycka till.

rikard skrev:
> Har du ens försökt starta en vettig XC-diskution
> någon gång?
> Om jag har förstått dig rätt så du vill ha ett
> forum som är skräddarsytt för dig för du är för
> lat för att använda prenumerera funktionen?
>
> Då får du nog starta ett eget forum, lycka till.

Villket trevligt välkommnande. Men jag söker inte ett renodlat XC-forum, utan ett forum som kanske har lite bättre indelning och bättre moderering av vad som skrivs. Sedan visst, prenumerera går väl an, på dom trådar man hittar. Men ibland kanske tråden inte har den tydliga rubriken som gör att jag öppnar den, men innehållet hade varit guld och jag hoppade över den. Tänk om då personen som postat den kunde gjort det i en XC-del, då hade jag garanterat klicka på den.

Skogling skrev:
> Väkommen Rangwald! Härligt att du kommer hit och
> rensar upp lite det behövs. Beträffande färgen så
> har nog alla 30.000 registrerade sedan flera år
> haft jätte problem med detta! Kanske du kan råda
> bot på detta nu. För det är ju liksom en så viktig
> grej ! ;o)
>
> //Skogling

Ojdå, stackare. Vi får väl se om vi får en indelning och design uppfrächning. Men tills dess, finns det bara
Swebikers, Happymtb och Velo som är några sidor som är värda ett besök?

Vem är du egentligen, Ragnwald? Du reggade dig igår och det första du gör är att starta en gnälltråd där du i dina tre första inlägg på Happy ojjar dig över forumdeltagarna, färgen och strukturen. Det är ett annorlunda sätt att närma sig en gemenskap på.

Håller med Rikard. Vill man diskutera XC, tävling, konditionsträning mm. så är det ju bara att en ny tråd med detta ämne. Om alla xc-intriktade drar sitt strå till stacken så kan vi säkert skapa en levande forum även för oss som inte droppar 2 meter varje helg. Det går liksom inte att vänta på att någon annan ska börja skriva.

rejser skrev:
> läran

Vilka mysfarbröder... :D

Zen ,va. Så ilskna som XC-svettona är mot "allt" (d v s det dom inte gillar och därför vill kontrollera på andras bekostnad) så ska dom knappast prata om zen. Ilskna kampsportmunkar överdoserade med amfetamin känns mer riktigt :)

bigmollo skrev:
> Kul med nya gnällspikar på forumet.
> If you don´t like it, get the fuck out.
> /J

Jaha, inte undra på att inget förändras på denna sida, så fort man säger något som inte passar in den generella uppfattingen blir man nertrampad och spottad på.

Jag drar gärna, men det finns juh ingenstans att sticka...

Baahh, det är vall bara massa smygsvettos som inte gillar när man kör på piknickbord här? :)

De va de sisst jag kollade iaf.

OBS, inget illa menat till någon!

Senast redigerad av en moderator:
Äsh kom igen Rangwald, stanna kvar här på happy och lägg energin på att skapa trevliga ch intressanta xc-trådar istället för att klaga.

Det bli kanon.

Bäste Rangvald, för din information så är vi ett relativt stort gäng som hängt här ett tag.. Vi cyklar tillsammans och vi är som en enda stor familj. Du reggade dig igår och det känns liksom lite som du kanske skall hänga här ett tag. Åka med till Kinnekulle eller några Happyrides innan du dömmer så hårt och hänsynslöst.

Du vet vissa här kanske är lite pajasar ibland med det hör väl till . ;o) Om det bara vore jätte seriöst hela tiden så skulle forumet inte ha samma liv ! Ok ?

//Skogling 37-årig småbarnsförälder i villa...

Om man googlar på Rangwald och mtb hittar man till Out-magazine.. Kan det möjligen vara lille Erik som spelar oss ett spratt? ..eller försöker få mer besökare till sin sida?

Rangwald skrev:
> Jag drar gärna, men det finns juh ingenstans att
> sticka...

Som sagt. Testa att fråga om nåt vettigt istället för att gnälla. Nu på vintern är det fler skittrådar än vanligt. Den här tråden är en av dem.

Rangwald skrev:

> Jaha, inte undra på att inget förändras på denna
> sida, så fort man säger något som inte passar in
> den generella uppfattingen blir man nertrampad och
> spottad på.

Ärligt talat, vad hade du väntat dig? Dina första inlägg här var ju inte speciellt trevliga och konstruktiva.

Har Rikard och Konsnablius sett vad dom hänt med xc-trådarna på sistone? Det verkar inte som det.

Dessutom så skapas det väl en hundra nya trådar/dag, då kan det var ganska tidskrävande och svårt att hitta det man är ute efter. Speciellt om man varit borta från datorn i några dagar.
En liten markering om vilket område tråden handlar om samt ett filter för att välja ut vilka områden man var intresserad av skulle göra susen.

Konsnablius skrev:
> Håller med Rikard. Vill man diskutera XC, tävling,
> konditionsträning mm. så är det ju bara att en ny
> tråd med detta ämne. Om alla xc-intriktade drar
> sitt strå till stacken så kan vi säkert skapa en
> levande forum även för oss som inte droppar 2
> meter varje helg. Det går liksom inte att vänta på
> att någon annan ska börja skriva.
>
>

Får hoppas att så är fallet för dom XC-intresserade som finns på detta forum, men det verkar som dom XC-intresserade inte verkar våga säga något om XC utan blir tystade av den stora FR-massan. Sedan så har jag läst en del trådar som var generella och handlar mera om utrustningen. Snabbt styrdes tråden in på fr/dh/street/dirt och xc aspekten försvann, trost att det vara ganska generella diskutioner från början.

Rangwald skrev:
>
> Förresten, vart hittade Happtymtbdesignerna denna
> "underbara" färg? Har sidan alltid haft denna
> trista färg? Stackars då som som varit med sedan
> starten...

ahhhdu

jag har samma färg på väggarna.
På det viset saknar jag inte Happy när datorn är stängd.:-)

Rangwald skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kul med nya gnällspikar på forumet.
> > If you don´t like it, get the fuck out.
> > /J
>
>
> Jaha, inte undra på att inget förändras på denna
> sida, så fort man säger något som inte passar in
> den generella uppfattingen blir man nertrampad och
> spottad på.
>

Jo, men mer än så kan du väl inte vänta dig om det första du gör när du visar dig här är att börja spotta och trampa på happy...
Om du spottar och trampar först får du spott och tramp tillbaks. Hårt men sant både på nätet och irl...

bigmollo ovan är tex ett lådvinsfylloxc-svetto, så om du nu hade ställt en fråga angående xc så är det mycket möjligt att tex bigmollo svarat något konstruktivt och meningsfullt.

> Jag drar gärna, men det finns juh ingenstans att
> sticka...

Då har du några alternativ:

1. Var lite trevligare och ställ konstruktiva frågor om xc om det är det du vill prata om. Det finns en hel del xc-svetton här, även sådana som står långt upp i resultatlistorna efter elittävlingarna här i sverige.

2. Starta ett eget forum och försök få "ditt" klientel dit.

3. Se upp för dörren på vägen ut i den stora kalla kylan....:P

Sungam skrev:
> Har Rikard och Konsnablius sett vad dom hänt med
> xc-trådarna på sistone? Det verkar inte som det.

Jodå, jag är väl medveten om att trådarna spårar väldigt fort ibland. Men då får väl vi försöka jobba ännu hårdare på att spåra tillbaks trådarna igen.

Skogling skrev:
> Bäste Rangvald, för din information så är vi ett
> relativt stort gäng som hängt här ett tag.. Vi
> cyklar tillsammans och vi är som en enda stor
> familj. Du reggade dig igår och det känns liksom
> lite som du kanske skall hänga här ett tag. Åka
> med till Kinnekulle eller några Happyrides innan
> du dömmer så hårt och hänsynslöst.
>
> Du vet vissa här kanske är lite pajasar ibland med
> det hör väl till . ;o) Om det bara vore jätte
> seriöst hela tiden så skulle forumet inte ha samma
> liv ! Ok ?
>
> //Skogling 37-årig småbarnsförälder i villa...

Så alla XC-intresserade bor så man har cykelavstånd till Kinnekulle? Där jag bor så finns det massor med skog men få cyklister och jag har en bra bit till Kinnekulle.

freddan skrev:
> Om man googlar på Rangwald och mtb hittar man till
> Out-magazine.. Kan det möjligen vara lille Erik
> som spelar oss ett spratt? ..eller försöker få mer
> besökare till sin sida?

Kan det verkligen vara så? Erik verkar lite undrande var alla är: http://www.out-magazine.net/forum/viewtopic.php?t=25
Kanske ett rent sammanträffande...?

Men det kanske inte är så dumt (och kanske även meningen med den här tråden?) att dom som efterfrågar ett mer uppdelat forum och mer modererat (?) går vidare till Out istället.

Edit: kanske skulle poängtera att jag absolut inte har något emot vare sig Erik eller Out-magazine

Rangwald skrev:
>Där jag bor så finns
> det massor med skog men få cyklister och jag har
> en bra bit till Kinnekulle.

Typ Sollefteå? :)

Tillbaka
Topp