Earlslick
Aktiv medlem
OT: Vika fel har du gjort idag?
Blir det inte svårare att göra bomben då?ett däck halvvägs upp ser trevligt ut och underlättar i- och urstigning.
Blir det inte svårare att göra bomben då?ett däck halvvägs upp ser trevligt ut och underlättar i- och urstigning.
ett däck halvvägs upp ser trevligt ut och underlättar i- och urstigning.
inte om man gör en snygg kant kring själva poolen. projektet är som han skriver snålt från början, oändliga mängder tryckat kan inte ändra på det. men funktionen kan förbättras.Tjena!
Ser ju ut som skit med ett däck som är halvvägs. Dels ser man den fula poolen och dels så ser det ut som man har snålat.
inte om man gör en snygg kant kring själva poolen. projektet är som han skriver snålt från början, oändliga mängder tryckat kan inte ändra på det. men funktionen kan förbättras.
Litade på att med sånt här smart verktyg skulle jag spara att tejpa före fogning.
Visa bilaga 560950
Det skulle jag inte litat på.
Tjena!
Ett pekfinger (bäst om man tar sitt eget) och en droppe grönsåpa är vad man behöver. Har aldrig använt något verktyg och aldrig använt tejp. Första två gångerna var väl inte helt hundra, men nu har jag dragit ganska många meter fog efter 2,5 husrenoveringar. Blir perfekt varje gång.
Skönt ändå att höra dels att du är glad för att testa nya saker, och ännu skönare på ett sätt att det som vi gjort i årtionden ändå är bättre!Jo, jag brukar (brukade ☹️) göra så….
Edit; för våra norrländska vänner skall vi komma ihåg att påpeka att det går lika bra med brun såpa.
Mycket bra fråga. Wapnös 3% är homogeniserad..Tjena!
Följdfråga, varför skakar du paketet???
Giltig anledning.Kör ofta ohomogeniserat, så det sitter i ryggmärgen. Man vill ju inte ha en gräddplutt i teet.
Påminner mig om att man ska kolla äggkartongen innan man trampar den platt.Skakade mjölkpaketet utan kork
Visa bilaga 560968
Och har man inte jättelång fog så funkar det bra att slicka på fingret också. Silikon/fogmassa smakar dock rätt illa i längden så då blandar man till en liten kopp med vatten och lite såpa eller diskmedel.Tjena!
Ett pekfinger (bäst om man tar sitt eget) och en droppe grönsåpa är vad man behöver. Har aldrig använt något verktyg och aldrig använt tejp. Första två gångerna var väl inte helt hundra, men nu har jag dragit ganska många meter fog efter 2,5 husrenoveringar. Blir perfekt varje gång.
T.o.m. en mekokunnig person som jag ser att det där inte ser helt bra ut.Växlade lite fel IGEN
Gjordet för 14 dagar sen också🤣 Visa bilaga 561365
Skruvade ut B-skruven för långt?
Fattar du inte att du är blåst grabben? Den sorten är inte ihopfällbar!Växlade lite fel IGEN
Gjordet för 14 dagar sen också🤣 Visa bilaga 561365
Frihjulet drog med den denna gången, växelörat var bytt efter konstens alla regler för 2 veckor sen efter att växeln gått i åkrarna och gjort frigolit.T.o.m. en mekokunnig person som jag ser att det där inte ser helt bra ut.
Vad gjorde du för att få det att se ut så där?
Hmm, det är ju modernt annars har man förstått.Fattar du inte att du är blåst grabben? Den sorten är inte ihopfällbar!
Är det extraextralong cage då?växeln gått i åkrarna
Ska äta kräftor imorgon igen.Jag och frun åt kräftor Idag.
Det är gott med en klar liten till det.
Allt var fint dukat och så och jag var jävligt sugen.
Dricka till frun .... check ..
Öl o vodka till mig .... check...
"Frun dricker inte alkohol "
Öppnar då vodkan o ölen ....
O häller hela vodka flaskan i öl glaset o öl i snapsglaset.
Frun ser ut som en fågelholk och undra vad fan jag håller på med ....🙄
Gick bättre den här ggn ...Ska äta kräftor imorgon igen.
Ska vara mer skärpt då......🙄
Och ett litet stavfel... 😁Jag och frun åt kräftor Idag.
Det är gott med en klar liten till det.
Allt var fint dukat och så och jag var jävligt sugen.
Dricka till frun .... check ..
Öl o vodka till mig .... check...
"Frun dricker inte alkohol "
Öppnar då vodkan o ölen ....
O häller hela vodka flaskan i öl glaset o öl i snapsglaset.
Frun ser ut som en fågelholk och undra vad fan jag håller på med ....🙄
Vem fan bryr sig 🤣Och ett litet stavfel... 😁
Med tanke på trådtiteln bör det väl ändå nämnas.Vem fan bryr sig 🤣
Jag smorde kedjan på randocykeln med fel kedjesmörja.
Nä, den hade ju wetlube och jag grisade på dry wax lube. Blev grisigt och grynigt, men vad tusan torkade bort överskottet och cyklade ändå. Det fungerade även om det är fel. Väldigt fel.Har du använt din criterium-kedjesmörja?
Jag smorde kedjan på randocykeln med fel kedjesmörja.