OT: Vika fel har du gjort idag?

kais01

Aktiv medlem
Tjena!

Ser ju ut som skit med ett däck som är halvvägs. Dels ser man den fula poolen och dels så ser det ut som man har snålat.
inte om man gör en snygg kant kring själva poolen. projektet är som han skriver snålt från början, oändliga mängder tryckat kan inte ändra på det. men funktionen kan förbättras.

Kneecap

Aktiv medlem
inte om man gör en snygg kant kring själva poolen. projektet är som han skriver snålt från början, oändliga mängder tryckat kan inte ändra på det. men funktionen kan förbättras.

Tjena!

Fast det är ju inte lättare att kliva ur en djup pool om det är en hög kant utanför.
Nej, ett däck i höjd med poolen är klart snyggast och bäst.

Manurhin2

Aktiv medlem
Eftersom det krävs räcke/staket/whatever runt pool på 8dm och man får det på köpet från bänken till höger och upp är det smart.
Egtersom man får massvis med förvaring är det smart.
Eftersom frun vill ha en yta direkt bredvid poolen är det smart.
Eftersom det byggs däck i förlängning åt vänster efter tujahäcken som ansluter mot infällda trappan är det smart.
Eftersom jag har extremt bra pris på tryckat(relativt sett) så tjääänar jag pengar på att göra av med virke🙂
Mm, mm

Fredrik S

Aktiv medlem
Skulle byta hjullager på bilen och gjorde naturligtvis återigen felet som jag redan gjort fler gånger än vad jag vill tänka på.

Jag missade att kolla att jag fått rätt delar innan jag rev isär allting. Varför lär jag mig aldrig!?

Nu står bilen på pallbockar precis utanför garageporten och båten som jag lovat att köra till firman som ska sälja den åt mig är nu fast i garaget.

20220610_202624.jpg

Kneecap

Aktiv medlem
Litade på att med sånt här smart verktyg skulle jag spara att tejpa före fogning.
Visa bilaga 560950
Det skulle jag inte litat på.

Tjena!

Ett pekfinger (bäst om man tar sitt eget) och en droppe grönsåpa är vad man behöver. Har aldrig använt något verktyg och aldrig använt tejp. Första två gångerna var väl inte helt hundra, men nu har jag dragit ganska många meter fog efter 2,5 husrenoveringar. Blir perfekt varje gång.

Pfaff

Aktiv medlem
Tjena!

Ett pekfinger (bäst om man tar sitt eget) och en droppe grönsåpa är vad man behöver. Har aldrig använt något verktyg och aldrig använt tejp. Första två gångerna var väl inte helt hundra, men nu har jag dragit ganska många meter fog efter 2,5 husrenoveringar. Blir perfekt varje gång.

Jo, jag brukar (brukade ☹️) göra så….

Edit; för våra norrländska vänner skall vi komma ihåg att påpeka att det går lika bra med brun såpa.

BJS

Aktiv medlem
Jo, jag brukar (brukade ☹️) göra så….

Edit; för våra norrländska vänner skall vi komma ihåg att påpeka att det går lika bra med brun såpa.
Skönt ändå att höra dels att du är glad för att testa nya saker, och ännu skönare på ett sätt att det som vi gjort i årtionden ändå är bättre!

HejaSverige!

Aktiv medlem
Påminner om när jag skulle äta korv med bröd en gång, viftade till med ketchupflaskan i luften som man gör för att få fram ketchupen till pipen, skillnaden denna gång var att pipen var just öppen! det var inte roligt just då..😁

ani

Aktiv medlem
Tjena!

Och har man inte jättelång fog så funkar det bra att slicka på fingret också. Silikon/fogmassa smakar dock rätt illa i längden så då blandar man till en liten kopp med vatten och lite såpa eller diskmedel.

kais01

Aktiv medlem
det bästa (eller värsta) med glasspinnar är att om du plötsligt behöver en ute längs våra vägar, hittas en i dikeskanten inom inte särskilt många meter.

123456789

Aktiv medlem
Jag och frun åt kräftor Idag.
Det är gott med en klar liten till det.
Allt var fint dukat och så och jag var jävligt sugen.
Dricka till frun .... check ..
Öl o vodka till mig .... check...
"Frun dricker inte alkohol "
Öppnar då vodkan o ölen ....
O häller hela vodka flaskan i öl glaset o öl i snapsglaset.
Frun ser ut som en fågelholk och undra vad fan jag håller på med ....🙄
Ska äta kräftor imorgon igen.
Ska vara mer skärpt då......🙄

Pfaff

Aktiv medlem
Jag och frun åt kräftor Idag.
Det är gott med en klar liten till det.
Allt var fint dukat och så och jag var jävligt sugen.
Dricka till frun .... check ..
Öl o vodka till mig .... check...
"Frun dricker inte alkohol "
Öppnar då vodkan o ölen ....
O häller hela vodka flaskan i öl glaset o öl i snapsglaset.
Frun ser ut som en fågelholk och undra vad fan jag håller på med ....🙄
Och ett litet stavfel... 😁

ADD

Aktiv medlem
Den åttonde dödssynden...
Kan bara kompenseras genom rengöring av kedja och drev med fel lösningsmedel.

Topp