Pfaff
Aktiv medlem
OT: Vika fel har du gjort idag?
TĂ€nker att det kanske Ă€r fel pĂ„ det mĂ€n tĂ€nker ocksĂ„, eller tĂ€nker jag fel dĂ€r?Ăh, vi mĂ€n har bara tvĂ„ fel, allt vi gör och allt vi sĂ€ger.
För h-e, nu gjorde du fel igen, det heter pedal!!Jag skulle byta trampor pÄ brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, sÄ att sÀga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlÄngt förlÀngningsrör till nyckeln, för att fÄ loss trampan. - MÄste sluta styrketrÀna!
För fasen! Höger Àr högergÀngad, vÀnster Àr vÀnstergÀngad.Jag skulle byta trampor pÄ brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, sÄ att sÀga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlÄngt förlÀngningsrör till nyckeln, för att fÄ loss trampan. - MÄste sluta styrketrÀna!
Min hemmaknÄpade minnesregel: Skruva framÄt nÀr du ska cykla, dvs montera pedalerna. Skruva bakÄt nÀr du ska bromsa och skruva av pedalerna.
HÄller med, RIKTIG skitdag.GÄtt upp
Hur gör man med pedaler dÄ?Ang. trampor: Dra emot dig pÄ bÀgge sidor, om du sitter pÄ cykeln. ...Eftertanke...
Ja, regeln att höger pedal Àr högergÀngad och vÀnster pedal Àr vÀnstergÀngad borde vara enklast att komma ihÄg. Vet man inte vad höger- och vÀnstergÀngningar Àr sÄ kan man lÀsa https://en.wikipedia.org/wiki/Screw_thread#HandednessVet inte om det Àr enklare att minnas Àn Àn höger/vÀnster regel.
Vi har faktiskt ytterligare tvĂ„ fel, allt vi inte gör och allt vi inte sĂ€ger.Ăh, vi mĂ€n har bara tvĂ„ fel, allt vi gör och allt vi sĂ€ger.
Nyfiken pÄ ett tredimensionellt gipstak. Mycket stuck eller..?MÀter fel nÀr jag gipsar i taket, tvÄ ggr pÄ rad. UpptÀcker att min förmÄga till tredimensionellt tÀnkande, som jag alltid varit stolt över, har rostat ihop totalt. Gubbvarning!
Snedtak...Nyfiken pÄ ett tredimensionellt gipstak. Mycket stuck eller..?