OT: Vika fel har du gjort idag?

Batavus

Aktiv medlem
Jag skulle byta trampor pÄ brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, sÄ att sÀga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlÄngt förlÀngningsrör till nyckeln, för att fÄ loss trampan. - MÄste sluta styrketrÀna!

ooms

Aktiv medlem
Jag skulle byta trampor pÄ brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, sÄ att sÀga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlÄngt förlÀngningsrör till nyckeln, för att fÄ loss trampan. - MÄste sluta styrketrÀna!
För h-e, nu gjorde du fel igen, det heter pedal!!

Snuten

Aktiv medlem
För fasen! Höger Àr högergÀngad, vÀnster Àr vÀnstergÀngad.

Batavus

Aktiv medlem
Ja, det Àr det som komplicerar saken, hihi! Och sen Àr det vÀl en bÀbissak jag gör: FortsÀtter dra för jag har svÄrt att lÀgga ifrÄn mig verktyget: Gripreflex liksom.

Berk

Aktiv medlem
Min hemmaknÄpade minnesregel: Skruva framÄt nÀr du ska cykla, dvs montera pedalerna. Skruva bakÄt nÀr du ska bromsa och skruva av pedalerna.

Vet inte om det Àr enklare att minnas Àn Àn höger/vÀnster regel.

Ett annat sÀtt Àr att minnas Àr att man kan skruva pÄ pedalerna genom att spinna en vevarm bakÄt och hÄlla fast pedalen (spinna framÄt gÄr inte pga frihjulet). Lossna Àr Ät andra hÄllet.

Skruff

Aktiv medlem
Missbedömde djupet pÄ v-bromsfÀstet och skruvade av hela fÀstet. Till min förvÄning Àr dessa ocksÄ avtagbara.. SÄ nu Àr det till att leta sÄdan.

IMG_20221118_115042.jpg

Carl.M

Medlem

Batavus

Aktiv medlem
Det gÄr inte att se gÀngorna...:sneaky: Problemet löst nu; det var inte sÄ svÄrt som jag fruktade.
Jag har som minnesregel, att mÀn kan bara göra en sak i taget. Kvinnor kan göra tvÄ, men inte sÀrskilt bra.

Köp & SÀlj

Topp