Kaputnik
Aktiv medlem
OT: Vika fel har du gjort idag?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänker att det kanske är fel på det män tänker också, eller tänker jag fel där?Äh, vi män har bara två fel, allt vi gör och allt vi säger.
För h-e, nu gjorde du fel igen, det heter pedal!!Jag skulle byta trampor på brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, så att säga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlångt förlängningsrör till nyckeln, för att få loss trampan. - Måste sluta styrketräna!
För fasen! Höger är högergängad, vänster är vänstergängad.Jag skulle byta trampor på brukscykeln. Naturligtvis fick jag för mig att "förarsidans" skulle lossas medsols, så att säga. Suck! Nu behövs nog ett kilometerlångt förlängningsrör till nyckeln, för att få loss trampan. - Måste sluta styrketräna!
Min hemmaknåpade minnesregel: Skruva framåt när du ska cykla, dvs montera pedalerna. Skruva bakåt när du ska bromsa och skruva av pedalerna.
Håller med, RIKTIG skitdag.Gått upp
Hur gör man med pedaler då?Ang. trampor: Dra emot dig på bägge sidor, om du sitter på cykeln. ...Eftertanke...
Ja, regeln att höger pedal är högergängad och vänster pedal är vänstergängad borde vara enklast att komma ihåg. Vet man inte vad höger- och vänstergängningar är så kan man läsa https://en.wikipedia.org/wiki/Screw_thread#HandednessVet inte om det är enklare att minnas än än höger/vänster regel.
Vi har faktiskt ytterligare två fel, allt vi inte gör och allt vi inte säger.Äh, vi män har bara två fel, allt vi gör och allt vi säger.
Nyfiken på ett tredimensionellt gipstak. Mycket stuck eller..?Mäter fel när jag gipsar i taket, två ggr på rad. Upptäcker att min förmåga till tredimensionellt tänkande, som jag alltid varit stolt över, har rostat ihop totalt. Gubbvarning!
Snedtak...Nyfiken på ett tredimensionellt gipstak. Mycket stuck eller..?
Tror jag precis hittade ett fel du gjort. Meningar avslutas väl med punkt snarare än smiley? Eller heter det smajli?Har som vanligt inte gjort nåt fel?
Och där begick jag väl själv ett språkpolisfel, om man litar på de som fördömer sådana.Tror jag precis hittade ett fel du gjort. Meningar avslutas väl med punkt snarare än smiley? Eller heter det smajli?
Slå inte på en som ligger, lider fortfarande av årets fel 230709Tror jag precis hittade ett fel du gjort. Meningar avslutas väl med punkt snarare än smiley? Eller heter det smajli?
Ber om ursäkt, men jag har inte riktigt koll på ditt felande.Slå inte på en som ligger, lider fortfarande av årets fel 230709