(OT) Vilka underbara idrottstjejer vi har!

Jenny kunde tyvärr inte va med i grupien vi tog i omklädningsrummet..

Edit: kanske inte är någon grupie om man bara är två?
Känner jag mig kränkt nu.?

Bilagor

• DSC_0028.JPG
    DSC_0028.JPG
    49.1 KB · Besök: 67
Senast ändrad:
MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag gillar Kallur ändå. Dags att bli cyklist och
> satsa på bana till OS i RIo?

Det hade ju varit lite kul :) Föreslog du det hm?

hm skrev:
> Jenny kunde tyvärr inte va med i grupien vi tog i
> omklädningsrummet..
>
> Edit: kanske inte är någon grupie om man bara
> är två?
> Känner jag mig kränkt nu.?

Haha.. underbart! Jag tror dock att du blir groupien i det här fallet. :)

Nja fick tunghäfta och inte mycket sas. om det beror på att jag är från Stockholm och här pratar man inte med folk. Eller om det beror på att jag står i bara kalsongerna med ett sjukhusponcho på axlarna och orakde vinterben vet jag inte....

hm skrev:
> Nja fick tunghäfta och inte mycket sas. om det
> beror på att jag är från Stockholm och här
> pratar man inte med folk. Eller om det beror på
> att jag står i bara kalsongerna med ett
> sjukhusponcho på axlarna och orakde vinterben vet
> jag inte....

HON ser ju iallafall glad ut!

Nu med genrepet i färskt minne börjar man extrapolera Kallas form till VM-loppen. Kan det bli guld månne, har norskorna missat formtoppen (tour de ski) eller har norskorna maskerat sin form ???

Bara ett år sedan bragden i Sotji. Samma vibbar börjar komma nu.

Stuvarn skrev:
>
>
> Jag tror Kalla kommer ta minst ett guld....igen :)

Jag säger som Gunde. Jag får ståpäls.

Ståpäls här med!!

Tror Kalla har störst chans på 10km fritt å ev om svenskorna har flyt på stafetten å norskorna har lite oflyt....kan det gå jäkligt bra där igen :)

Bilagor

• 134263_460253300676731_899514554_o.jpg
    134263_460253300676731_899514554_o.jpg
    94.8 KB · Besök: 69
Kalla har överlägset störst chans om hon kör sprintstafetten. Vilket hon sagt att hon inte ska göra. Dom slänger i princip en medalj i sjön.

Visst är Kalla helt underbar å tycker oxå hennes rivaler är rätt ok :)
Dom här tre damerna kommer bjuda på världens bästa TV underhållning framöver :)

Bilagor

• 1001893_564136393621754_1445184664_n.jpg
    1001893_564136393621754_1445184664_n.jpg
    65.2 KB · Besök: 88
  • DSC2382-559x418.jpg
    DSC2382-559x418.jpg
    41.3 KB · Besök: 57
Senast ändrad:
Men, men... Det var ju meningen att hon skulle ju göra storstilad comeback, ta medalj, springa ärevarv på stadion med flaggan över axlarna, hyllad i Kungsan och sen få Bragdguldet och Jerringpriset.

Senast ändrad:
GoranS sa:
Konkret sa:
Johan Falk sa:
Gick inte vidare. :-(

Det var ju dömt att misslyckas redan från start tyvärr. Men hon skall ha ett plus i kanten för stark vilja.

Att säga att det var dömt att misslyckas från start när hon missade med 5 eller 6 hundradelar känns lite överdrivet.

Var hon inte där för att vinna? Det kommer nog vara ganska mycket mer i tidsskillnad mellan hennes tid och OS guld tiden.

Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Johan Falk sa:

Det var ju dömt att misslyckas redan från start tyvärr. Men hon skall ha ett plus i kanten för stark vilja.

Att säga att det var dömt att misslyckas från start när hon missade med 5 eller 6 hundradelar känns lite överdrivet.

Var hon inte där för att vinna? Det kommer nog vara ganska mycket mer i tidsskillnad mellan hennes tid och OS guld tiden.

Det du kommenterade var "Gick inte vidare".

GoranS sa:
Konkret sa:
GoranS sa:
Konkret sa:
Johan Falk sa:

Det du kommenterade var "Gick inte vidare".

Förlåt, läste " gick INGET vidare"

Konkret sa:
Johan Falk sa:

Oddsen var inte på hennes sida efter alla år av problem.
Visst kan man ge henne beröm för allt slit genom åren men samtidigt är det också ett sätt att försörja sig, att fortsatt vara intresant för sponsorer.
Många svenska friidrottare såsom Carolina Klüft och Christian Olsson vägrade också att ge upp karriärerna trots deras skadehistorik.
Jag kan dock inte tro att dom hade försökt så länge som dom gjorde om det inte funnits ett ekonomiskt incitament inblandat.

Annars har vi helt plötsligt ett framgångsrikt fotbollslandslag här i landet som borde nämnas i denna tråd.

a.svensson sa:
Konkret sa:
Johan Falk sa:

Oddsen var inte på hennes sida efter alla år av problem.
Visst kan man ge henne beröm för allt slit genom åren men samtidigt är det också ett sätt att försörja sig, att fortsatt vara intresant för sponsorer.
Många svenska friidrottare såsom Carolina Klüft och Christian Olsson vägrade också att ge upp karriärerna trots deras skadehistorik.
Jag kan dock inte tro att dom hade försökt så länge som dom gjorde om det inte funnits ett ekonomiskt incitament inblandat.

Annars har vi helt plötsligt ett framgångsrikt fotbollslandslag här i landet som borde nämnas i denna tråd.

Jag tror faktiskt att den primära drivkraften för Kallur liksom för Olsson och Klüft i den delen av deras karriärer när de kämpade med skadeproblem inte var ekonomisk utan en kombination av att vilja visa att de fortfarande kunde och en önskan att få kicken av att vinna, eller åtminstone vara med och tävla på allvar om medaljerna på högsta nivå. Naturligtvis hade de inte gjort det om inte de ekonomiska förutsättningarna funnits, men jag tror inte att lite mer påfyllning på bankkontot var det som avgjorde när de skulle ta beslutet om de skulle fortsätta.

Sen finns det en aspekt på det hela och det är att de hela sitt vuxna liv varit elitidrottare och det är en roll de kan och i någon mening känner sig bekväma med. Att helt plötsligt ge upp det och skapa sig en ny identitet kan nog vara skrämmande och då kan det vara lättare att fortsätta i det man känner sig bekväm med. har för mig att Stenmark i något sammanhang nämnde att de sista säsongerna han körde världscupen var i alla fall delvis "av gammal vana".

GoranS sa:
Sen finns det en aspekt på det hela och det är att de hela sitt vuxna liv varit elitidrottare och det är en roll de kan och i någon mening känner sig bekväma med. Att helt plötsligt ge upp det och skapa sig en ny identitet kan nog vara skrämmande och då kan det vara lättare att fortsätta i det man känner sig bekväm med.

Jovisst, men Carolina Klüft tycker jag gör ett hyfsat bra jobb i och med sitt nya jobb som programledare i OS Rio. Ett rätt så bra sommarprat i P1 för ett tag sen också.

Johan Falk sa:
GoranS sa:
Sen finns det en aspekt på det hela och det är att de hela sitt vuxna liv varit elitidrottare och det är en roll de kan och i någon mening känner sig bekväma med. Att helt plötsligt ge upp det och skapa sig en ny identitet kan nog vara skrämmande och då kan det vara lättare att fortsätta i det man känner sig bekväm med.

Jovisst, men Carolina Klüft tycker jag gör ett hyfsat bra jobb i och med sitt nya jobb som programledare i OS Rio. Ett rätt så bra sommarprat i P1 för ett tag sen också.

Och hon la väl av hyfsat tidigt?

Tillbaka
Topp