(OT) Vilka underbara idrottstjejer vi har!

Jimel sa:
Johan Falk sa:
GoranS sa:
Sen finns det en aspekt på det hela och det är att de hela sitt vuxna liv varit elitidrottare och det är en roll de kan och i någon mening känner sig bekväma med. Att helt plötsligt ge upp det och skapa sig en ny identitet kan nog vara skrämmande och då kan det vara lättare att fortsätta i det man känner sig bekväm med.

Jovisst, men Carolina Klüft tycker jag gör ett hyfsat bra jobb i och med sitt nya jobb som programledare i OS Rio. Ett rätt så bra sommarprat i P1 för ett tag sen också.

Och hon la väl av hyfsat tidigt?

Iallafall med sjukampen.

Konkret sa:
Jimel sa:
Johan Falk sa:
GoranS sa:
Sen finns det en aspekt på det hela och det är att de hela sitt vuxna liv varit elitidrottare och det är en roll de kan och i någon mening känner sig bekväma med. Att helt plötsligt ge upp det och skapa sig en ny identitet kan nog vara skrämmande och då kan det vara lättare att fortsätta i det man känner sig bekväm med.

Jovisst, men Carolina Klüft tycker jag gör ett hyfsat bra jobb i och med sitt nya jobb som programledare i OS Rio. Ett rätt så bra sommarprat i P1 för ett tag sen också.

Och hon la väl av hyfsat tidigt?

Iallafall med sjukampen.

Ja just det hon körde vidare med längdhopp va?

Om jag minns rätt var det skadeproblem inblandade som gjorde att hon haft svårt att få det att hålla med en vidare sjukampssatsning.

Fan, jag trodde åtminstone TV3, som är smockfullt med reklam, sändes gratis på nätet, men så fan heller. Så nu kan jag inte se matchen som jag hade sett fram emot. Jävla skit!

geologen sa:
Fan, jag trodde åtminstone TV3, som är smockfullt med reklam, sändes gratis på nätet, men så fan heller. Så nu kan jag inte se matchen som jag hade sett fram emot. Jävla skit!

Du måste väl ha märkt tidigare under OS att ViaSat inte sänder gratis på nätet? :-)

OnT, händelserik match så här långt. Öppet!

1 vunnen match, 3 oavgjorda och 2 förluster, 4-8 i målskillnad = silver. Måste var nån form av rekord i minimal insats med maximal utdelning.

Steven Bradbury hade varit imponerad.

Senast ändrad:
Lillgammal sa:
geologen sa:

Det är inte olagligt att streama (inte än iaf)

Hittade ingen fulstream. Och eftersom Hola visade sig vara skit, så finns det tydligen ingen gratismetod för att komma runt geoblocking heller.

geologen sa:
Lillgammal sa:
geologen sa:

Det är inte olagligt att streama (inte än iaf)

Hittade ingen fulstream. Och eftersom Hola visade sig vara skit, så finns det tydligen ingen gratismetod för att komma runt geoblocking heller.

Med proxy kan du väl ta dig förbi? Du missade ändå inget, skittrökig match. Typ lika mycket fegspel som gruppspelen i EM. Inte fotbollens år i år

Det är inte ens hälften så mycket misär att raka hem ett oväntat OS-silver som att komma fyra i sitt eget OS. Hittills har jag bara sett en enda sändning och det var Emmas silverlopp. Men radio är bra skit.

Hasse#7 sa:
Det är inte ens hälften så mycket misär att raka hem ett oväntat OS-silver som att komma fyra i sitt eget OS. Hittills har jag bara sett en enda sändning och det var Emmas silverlopp. Men radio är bra skit.

Ha, jag dubblar och lägger till herrarnas linjelopp. Fast i ärlighetens namn såg jag inte hela loppen (men jag kan kompensera med några minuters strötittande på något som jag nu inte ens minns vad det var). Och någon radio har det inte blivit heller.

Bilagor

• cKhaddi-Sagnia_mixedzone_JHe_999.jpg
    cKhaddi-Sagnia_mixedzone_JHe_999.jpg
    123.5 KB · Besök: 120
Senast ändrad:
Wow...."våran" Kalla vann idag igen i Lillehammar!
Kallas nästa lopp blir Tour de Ski på Nyårsafton :)

Bilagor

• BB150221NJ012-1140x650_c.jpg
    BB150221NJ012-1140x650_c.jpg
    71.3 KB · Besök: 97
Charlotte Kalla med flera åker just nu i Sydkorea! Heja heja!

Går på Kanal 9 på "gammel-teve" (men sänds säkert via flera medier för er som är moderna) och Roberto Vacchi kommenterar, nästan 50% OnTopic bara för det! :-)

Vet inte hur länge de haft masstart nu men den totala avsaknaden av alla former av vettig taktik efter såpass länge är faktiskt förbluffande.

Henrik_E sa:
Vet inte hur länge de haft masstart nu men den totala avsaknaden av alla former av vettig taktik efter såpass länge är faktiskt förbluffande.

Tempo, GP och linjelopp är skilda dicipliner, men alla har sin charm och olika taktiker.

Är väl lite samma med masstart kontra individuell start i skidor?

Tycker det är lite synd att sensationen Ebba Andersson kommer lite i skymundan efter Kallas suveräna guld. Nästan mer imponerande att bli 4 i sin första start på OS blott 20 år gammal. Men hon har åren framför sig. Kanske en ny Kalla?

H. sa:
Henrik_E sa:

Du menar att det inte fanns taktik bakom dagens lopp?

Taktik och taktik. Hon låg inte och drog långa sträckor på platten i onödan utan satte in ett distinkt ryck på rätt ställe och körde sedan stenhårt i den backen och in i mål. Jämfört med vad man sett tidigare bland många svenska skidåkare (där de ibland legat och dragit fältet jämnhårt halva loppet och sedan kommit på 12:e plats) var det säkert taktisk briljans, men det var väl inget napoleonskt snilledrag direkt...

Men grymt bra!!

DT sa:
H. sa:
Henrik_E sa:

Du menar att det inte fanns taktik bakom dagens lopp?

Taktik och taktik. Hon låg inte och drog långa sträckor på platten i onödan utan satte in ett distinkt ryck på rätt ställe och körde sedan stenhårt i den backen och in i mål. Jämfört med vad man sett tidigare bland många svenska skidåkare (där de ibland legat och dragit fältet jämnhårt halva loppet och sedan kommit på 12:e plats) var det säkert taktisk briljans, men det var väl inget napoleonskt snilledrag direkt...

Men grymt bra!!

Inte mindre taktisk körning idag än på vilken tråkig slätetapp som helst i TDF!

Anders Södergren, som kommenterade på Eurosport, sa att det kostade ingenting att ligga först och dra när det blåste så lite som idag. :)

Drosa sa:
Tycker det är lite synd att sensationen Ebba Andersson kommer lite i skymundan efter Kallas suveräna guld. Nästan mer imponerande att bli 4 i sin första start på OS blott 20 år gammal. Men hon har åren framför sig. Kanske en ny Kalla?
Ebba ja, hon har absolut åren framför sig, tror hon kommer slå igenom på allvar under nästa vinter-OS.

Tillbaka
Topp