Jimel
Aktiv medlem
[OT] Vilken mobil?
Kneecap sa:Jensen sa:hela 9 kr i månaden för 50 Gb :D Spelar väll mindre roll om google så skulle ha obegränsat när deras backup inte direkt är känd för att vara bra eller lika smidig som apples lösning och till synes även Microsofts.
Tjena!
Varför betala när man kan få det gratis?
Vad krånglar med Googles backup? Jag har aldrig några problem med den.
Jag kan busenkelt komma åt mina bilder, filer, kontakter m.m. på vilken dator/telefon/surfplatta som helst så länge det finns uppkoppling.
När jag startar en ny telefon och loggar in så tar det några knapptryckningar så laddas alla mina appar, inställningar, kontakter m.m. ner.
När dotterns telefon har krånglat (låst sig i en bootsnurr t.ex.) så är jag tvungen att koppla upp den mot datorn och iTunes för att få den att fungera. Då måste av någon anledning programvaran installeras igen.
En Android tar några sekunder så har man gjort en Hard reset och sen är det bara att logga in och få tillbaka all information.
Min backup sker kontinuerligt oavsett om jag har telefonen på laddning och på wifi. Att göra som Apple och göra en totalt kopia varje natt känns riktigt märkligt.
Apple gör inte en total kopia varje natt. Känns som du är jätte duktig på android men inte apple, för mig är det tvärt om och tycker det andra verkar krångligt. Dock spyr jag inte galla på "motståndaren"