the_Dude
Aktiv medlem
[OT] Vilken mobil?
Sant men enligt bilden har den Qualcomm 888 chipset.Notera att det inte står Samsung någonstans, S22 är nog inte skyddat... "Märke: Redmiter", vad det nu betyder.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sant men enligt bilden har den Qualcomm 888 chipset.Notera att det inte står Samsung någonstans, S22 är nog inte skyddat... "Märke: Redmiter", vad det nu betyder.
och det är säkert sant... Står inget om Android dock t ex.Sant men enligt bilden har den Qualcomm 888 chipset.
Android 8.1Tack, ja nåt lurt är det. Det var denna annonsen som fick mig att fundera: https://www.blocket.se/annons/1201280885
Står iofs kopia i texten men inte så utförligt så tänkte att det var laddaren eller nått.
Fast du kommer inte kunna installera några appar, så du behöver inget minne ändå...Men 16g arbetsminne och 512g internminne hjälper ju upp.
Roligaste namnet på firman i alla fall: Dongguanshibonengzidonghuashebeiyouxiangongsi ?Den vanliga visan, halvgammal mobil får en spricka i skärmen som inte är värd att laga.
Så lägger nu löjligt mycket tid på att jaga bästa priserna på en ny och hittar plötsligt galet låga priser på Fruugo.
Som exempel kan man få en Galaxy S22 Ultra för ca 1800kr som normalt kostar över 10k.
Länkar även till den tyska sajten:
Försökte söka efter andra modeller men då hittar sajten inte "mobiltelefoner" som kategori utan man får scrolla ned och välja bland länkarna!
Förstår att Fruugo är en "marknadsplats" som Alibaba/Amazon och inte säljare i sig, som troligen sitter i Kina eller någon annan skurkstat, men det måste väl ändå vara något lurt.
Fråga: Hur kan mobilerna som säljs på Fruugo vara så billiga och vågar man beställa?
Jag köpte en nästan oanvänd telefon från Inrego i somras (efter badincidenten). Mycket prydligt och professionellt, de hade t.o.m. packat telefonen i en sån där tjusig ask (fast utan tryck och i lite enklare utförande).Kolla begagnat om du vill komma billigare undan, rätt stor konkurrens där. Refurbly har jag bra erfarenhet av.
absolut, men att kunna fråga någon är också trevligt =)
baksidan på min oneplus 9 pro har spruckit och jag tänkte försöka byta det själv, någon som har bytt baksidor på mobiler förut och kan komma med tips?
vad behöver jag förutom skalet.
ser att det finns leverantörer som säljer komplett med verktyg, men det kanske inte behövs alla saker?

Någon som testat refurb? Bra skick, vad är det?
Refurb S22 eller ny A25? Vad tror ni?
Ok,Tack. Spontant känns i så fall bra skick som ett lotteri i den prisklassen.
13 pro har bättre kameror, så absolut 13 pro istället för vanlig iPhone 14.Dags att köpa ny mobil (iPhone). Jag vill ha något att ta bra bilder när jag cyklar och annat. Har en systemkamera men vill fota mer på cykelturer. Egentligen funkar min iPhone SE 2020 men behöver ändå köpa en ny så varför inte uppgradera. Har kikat på iPhone 13 som en bra kompromiss av pris och prestanda. Men - PRO eller inte pro? Eller en 14?
Jag har en budget på 4 500kr och tänkte köpa via typ swappie. Kan gå upp motsvarande i pris om man kan dra momsen pga borde kunna ta den genom jobbet.
Edit:
Borde man vänta till efter ny modell släpps? Påverkas beg priser?
Tydligt - tack! Precis sådant svar man vill ha:)13 pro har bättre kameror, så absolut 13 pro istället för vanlig iPhone 14.