[ot] vilken video editing program

Om du kör XP: Windows Movie Maker.
Om du kör Mac: iMovie.

Börja med att lära dig grunderna där, båda programmen är bra och räcker väldigt långt.

tack, jag har precis provat men det stöder inte .MOV filer. Finns det någonting annat som stöder dessa fil typer?

Senast redigerad av en moderator:
Det fixar MOV om du har rätt codec installerat. Kan du spela upp dem i mediaspelaren ska du kunna redigera dem i Movie Maker också.

Quicktime Alternative t.ex.

Fast just nu blev jag förstås osäker på om det hjälper Movie Maker.. Om det inte gör det så pekar jag på Sony Vegas istället, men det är ju inte gratis.

adobe premiere pro har jag det stödet mov formaten det stödjer nog nästan alla format.
går väl att ladda ned nånstans säkert. kolla på piratbay om det finns där;)

Sony's Video Vegas duger gott, Windows Movie Maker är helt värdelöst enligt mig.

Om du inte vill köpa programmet så förstår du undermedvetet hur du skaffar det kostnadsfritt.

Vill du bara slänga ihopp nått så tror jag senaste versionen av Movie Maker duger fin fint.

Men vill du göra lite mer seriösa projekt så tycker jag du ska titta på Adobe Premier Pro. Kan va lite rörigt i början men har du lite koll på datorer&sånt så kommer du snart in i de.

Sen för de där lilla extra så använder jag Adobe After Effects, samma upplägg som Premier men här kan finner skapar glädjen inga gränser.

Tillbaka
Topp